AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg ser etter leilighet i Oslo, men er usikker på hvor det er trygt å bo. Grønland og andre lignende strøk er uaktuelt. Jeg ønsker å bo så nærme som mulig togstasjonen, men i et trygt område. Hva vil dere anbefale? Anonymous poster hash: 4bdf1...7af
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Trygt og sentralt ved togstasjon? Skøyen. Anonymous poster hash: 6ab53...6d2 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Trygt og sentralt ved togstasjon? Skøyen. Anonymous poster hash: 6ab53...6d2 Beklager, mente nærme Oslo s. Anonymous poster hash: 4bdf1...7af
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Det er ikke akkurat utrygt alle steder i nærheten av Oslo S, men jeg forstår det slik at du anser det som utrygt. I så fall må du nesten bosette deg ved enten Nationaltheatret eller Skøyen, der det også går tog. For Nationaltheatret blir det jo fort Vika eller sørvestre del av bydel St. Hanshaugen, eventuelt bak Slottet. På Skøyen er det all verdens alternativer. Anonymous poster hash: abafb...d66 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Sorry, det innlegget om Oslo S kom ikke opp her før etter jeg hadde publisert mitt. Tja, det er jo ikke så mange alternativer da. Deler av Gamle Oslo er rolig, det samme er St. Hanshaugen, og det blir vel nærmest. Men det er ikke klint inntil Oslo S, akkurat, det blir et lite stykke. Midt i sentrum er det stort sett ikke så mange private boliger, og det blir mye folk og trafikk og støy der. Anonymous poster hash: abafb...d66 1
Gjest Badabing Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 I gangavstand fra Oslo S? Du må jo da uansett gå gjennom områder du kanskje anser som utrygge. Her er en liten oversikt: http://www.nrk.no/fordypning/_-foler-seg-tryggest-der-de-bor-1.11041214 Kanskje du kan sjekke ut St.Hanshaugen eller Frogner? Jeg har bodd og bor i perioder på St.Hanshaugen og liker det veldig godt. Bruker jo litt tid på å komme meg til stasjonen, men det er overkommelig. Ellers tar det ikke lang tid med bussen ned heller. 1
Medlem Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Hva med OperaKvarteret / Barcode? Stort nærmere Oslo S kommer du ikke, og du slipper å gå gjennom Grønland, Brugata, Storgata, o.l. http://www.finn.no/finn/realestate/newbuildings/single/object?finnkode=49765515 http://www.finn.no/finn/realestate/newbuildings/single/object?finnkode=47829284
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Hva med Tøyen? Anonymous poster hash: dad84...b49 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Hvorfor må du bo så nærme Oslo S egentlig? Det er bedre områder å velge mellom litt lenger unna. Det går busser og trikker hele tiden. Anonymous poster hash: fb6c5...e3c 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Hvorfor må du bo så nærme Oslo S egentlig? Det er bedre områder å velge mellom litt lenger unna. Det går busser og trikker hele tiden.Anonymous poster hash: fb6c5...e3c Tenker det samme. Ingen av områdene nært der er spesielt trygge sammenlignet om man tar trikken en 10 minutter eller så unna. Jeg føler meg rimelig trygg både på Torshov/Sagene/Majorstua/Kampen/Adamstuen/St.hanshaugen(ikke ved kirkegården dog), tja....føler meg ikke trygg på Løkka på natta, har vært mye voldtekter og voldtektsforsøk der. Mye mer enn på Grønland, hvor jeg føler meg mye tryggere. Føler meg heller ikke trygg på Tøyen/Rosenhoff/Carl Berner/Sofienberg på sene kvelder(type etter midnatt). Anonymous poster hash: 2c040...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 Tenker det samme. Ingen av områdene nært der er spesielt trygge sammenlignet om man tar trikken en 10 minutter eller så unna. Jeg føler meg rimelig trygg både på Torshov/Sagene/Majorstua/Kampen/Adamstuen/St.hanshaugen(ikke ved kirkegården dog), tja....føler meg ikke trygg på Løkka på natta, har vært mye voldtekter og voldtektsforsøk der. Mye mer enn på Grønland, hvor jeg føler meg mye tryggere. Føler meg heller ikke trygg på Tøyen/Rosenhoff/Carl Berner/Sofienberg på sene kvelder(type etter midnatt). Anonymous poster hash: 2c040...1bb Hvilke steder tar 10 minutter med trikk? Jeg er ikke kjent i Oslo, derfor jeg spør:) Anonymous poster hash: 4bdf1...7af
Gjest Badabing Skrevet 15. juli 2014 #12 Skrevet 15. juli 2014 Hvilke steder tar 10 minutter med trikk? Jeg er ikke kjent i Oslo, derfor jeg spør:)Anonymous poster hash: 4bdf1...7af Du har jo også banen som går ganske ofte, så du kan fint bo et stykke unna. Det er egentlig bare å finne det stedet du liker best eller leilighet i en passende prisklasse. Skal du pendle til jobb med tog eller gå på høgskole/universitet? Generelt er det trygt i Oslo så lenge man tar normale forholdsregler. Jeg føler meg trygg ved kirkegården ved St.Hanshaugen også (som jeg ser AB ikke gjør), men jeg går f.eks ikke gjennom den midt på natten alene. 1
Micolina Skrevet 15. juli 2014 #13 Skrevet 15. juli 2014 Det er som Badabing sier, at det er trygt hvis man tar forhåndsregler. Finn deg et sted du liker. Sjekk om det er kollektivtransport som går direkte til jobb/skole. Jeg bor helt nederst på løkka og kunne ikke bodd et bedre sted. Har venner som er veldig fornøyd med St.Hanshaugen, Grønland, Gamlebyen, Bogstadveien, Vika og Solli.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #14 Skrevet 16. juli 2014 Vika er kjempefint Ikke langt unna nationaltheatret Anonymous poster hash: 22b9e...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #15 Skrevet 16. juli 2014 Sagene er kjempefint! Føler meg tryggere her enn andre steder. Det er heller ikke langt å gå til de andre bydelene som St. Hanshaugen eller Løkka. Også går det ofte buss her til sentrum, samt tre av bussene går døgnet rundt. Anonymous poster hash: 9f57a...f28 1
Apocalypse Skrevet 16. juli 2014 #16 Skrevet 16. juli 2014 Sagene er kjempefint! Føler meg tryggere her enn andre steder. Det er heller ikke langt å gå til de andre bydelene som St. Hanshaugen eller Løkka. Også går det ofte buss her til sentrum, samt tre av bussene går døgnet rundt.Anonymous poster hash: 9f57a...f28 Sagene virker som en koselig bydel
Infinite Skrevet 16. juli 2014 #17 Skrevet 16. juli 2014 Hva med Grefsen/Kjelsås? Det er litt mer enn ti minutter unna sentrum, men det er utrolig fint der, i tillegg til at det er et rolig og trygt område. De fineste plassene i Oslo ligger nesten uten unntak mer enn ti minutter unna Jernbanetorget, men det er likevel veldig enkelt å komme seg dit uansett hvor i Oslo du befinner deg, så jeg ville nok utvidet horisonten litt om jeg var deg
Infinite Skrevet 16. juli 2014 #18 Skrevet 16. juli 2014 Sagene virker som en koselig bydel Enig med du, men det eneste minuset er jo at det er en bydel med ekstremt mye kommunale boliger, slik som feks Torshov. Har selv bodd på Torshov, og selv om det er innmari fint og koselig der samt kort vei til sentrum, så var det utrolig mye innbrudd i kjellerboder og biler, slossing, bråk og ambulanseutrykkninger. Slitsomt.
Gjest Gunfreak Skrevet 16. juli 2014 #19 Skrevet 16. juli 2014 Hvilke steder tar 10 minutter med trikk? Jeg er ikke kjent i Oslo, derfor jeg spør:)Anonymous poster hash: 4bdf1...7af Bislett(i bydelen st hanshaugen bruker ca. 12-13 minutter til Oslo S. og det er 1 trikker som går, så du må skjeldent vente mer enn 2-10 minutter på trikk
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #20 Skrevet 16. juli 2014 Det er kjempelett å komme seg rundt i Oslo med både buss, trikk og t-bane. Fortest går det med t-banen, mens trikken har alltid førsterett i trafikken og kommer seg også fort frem, og bussen kan fort havne i kø i rushen, mens ellers går det ganske radigt.. Er det kjempeviktig å bo nært Oslo S? Hvorfor det? Om ikke kan du fint ta buss, trikk og t-bane til Oslo S. Selv bor jeg på Ullern(beste vestkant og veldig trygt og godt, men man kan aldri være trygg noen steder) og t-banen fra her jeg bor bruker 15 min til Oslo S. Ellers er det jo fint i området bak slottet og i området Majorstua. Egentlig er Oslo trygt og godt overalt. Det er jo bare en liten by med 600 000 innbyggere ... egentlig er det bare en liten landsby i forhold til millionbyene rundt om i verden. Når man blir kjent i Oslo må man le av seg selv og lure på hvorfor man var så redd for store, skumle Oslo. Jeg flyttet til Oslo første gang da jeg var 23 år, og jeg var livredd!! Haha, og idag er jeg 33 og fins ikke redd. Anonymous poster hash: 37fd9...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå