AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg begynte nettopp på p-piller, tok første pille på brettet 10. juli. Har veldig uregelmessig eller ingen mens (hender det går f.eks. et halvt år mellom at jeg har mensen), så derfor bare begynte jeg på en tilfeldig dag. Vet jo at man da ikke er sikker mot graviditet før om 7-8 dager, men trodde ikke jeg skulle ha ubeskyttet sex på en stund, så regnet med det gikk bra. Men... Igår kveld hadde jeg likevel ubeskyttet sex med en gutt, vet det kanskje var dumt av meg, men skjedd har skjedd. Er veldig usikker på om han kom inni meg, fordi han prøvde å trekke seg ut akkurat da det skjedde. Ble selvfølgelig litt nervøs, og tok derfor en angrepille i ettermiddag. Det jeg lurer på nå, er om jeg bare skal fortsette med p-pillene som om noe ikke har skjedd? Vil jeg fortsatt mest sannsynlig få mensen i den pillefrie uka, eller er noe endret pga. angrepillen jeg tok? Kan veldig lite om dette, så hadde vært greit med litt hjelp. Håper noen orker å komme med svar! Hilsen jente 20 år. Anonymous poster hash: 41b04...ac9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Jeg begynte nettopp på p-piller, tok første pille på brettet 10. juli. Har veldig uregelmessig eller ingen mens (hender det går f.eks. et halvt år mellom at jeg har mensen), så derfor bare begynte jeg på en tilfeldig dag. Vet jo at man da ikke er sikker mot graviditet før om 7-8 dager, men trodde ikke jeg skulle ha ubeskyttet sex på en stund, så regnet med det gikk bra. Men... Igår kveld hadde jeg likevel ubeskyttet sex med en gutt, vet det kanskje var dumt av meg, men skjedd har skjedd. Er veldig usikker på om han kom inni meg, fordi han prøvde å trekke seg ut akkurat da det skjedde. Ble selvfølgelig litt nervøs, og tok derfor en angrepille i ettermiddag. Det jeg lurer på nå, er om jeg bare skal fortsette med p-pillene som om noe ikke har skjedd? Vil jeg fortsatt mest sannsynlig få mensen i den pillefrie uka, eller er noe endret pga. angrepillen jeg tok? Kan veldig lite om dette, så hadde vært greit med litt hjelp. Håper noen orker å komme med svar! Hilsen jente 20 år. Anonymous poster hash: 41b04...ac9 Fortsett med p-pillene, men husk at du nå er ubeskyttet i sju dager (jeg tror det er sju og ikke resten av brettet, les i pakningsvedlegget på angrepilla!). Det er veldig viktig at du ikke har ubeskyttet sex før du starter på neste syklus, for du kan bare ta en angrepille hver syklus. Du kan få en mellomblødning nå. Du kan få mensen eller ikke få mensen i den pillefrie uka. Det tar noen måneder fra du starter med p-piller før syklusen blir helt stabil, spesielt når du ikke starter på første mensdag. Selv om syklusen din hadde blitt stabil kan angrepilla få deg til å miste mensen, så du trenger ikke å være bekymret for om den uteblir nå. Anonymous poster hash: f17d4...a75
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Fortsett med p-pillene, men husk at du nå er ubeskyttet i sju dager (jeg tror det er sju og ikke resten av brettet, les i pakningsvedlegget på angrepilla!). Det er veldig viktig at du ikke har ubeskyttet sex før du starter på neste syklus, for du kan bare ta en angrepille hver syklus. Du kan få en mellomblødning nå. Du kan få mensen eller ikke få mensen i den pillefrie uka. Det tar noen måneder fra du starter med p-piller før syklusen blir helt stabil, spesielt når du ikke starter på første mensdag. Selv om syklusen din hadde blitt stabil kan angrepilla få deg til å miste mensen, så du trenger ikke å være bekymret for om den uteblir nå. Anonymous poster hash: f17d4...a75 I pakningsvedlegget til angrepillen står det bare at dersom jeg har brukt p-piller, skal jeg bare fortsette, men ta en graviditetstest dersom mensen uteblir. Hva mener du med at jeg er ubeskyttet i sju dager nå? At jeg må starte på sju "nye" dager før jeg kan bli sikker mot en graviditet? I så fall, hvorfor det? Hilsen TS Anonymous poster hash: 41b04...ac9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Når mensen din er så uregelmeswig, er det p piller med virkning på pco du bruker? Ville tatt en telefon til et vakt apotek og spurt om å få snakke med en farmasøyt. Anonymous poster hash: 43ac4...783
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Når mensen din er så uregelmeswig, er det p piller med virkning på pco du bruker? Ville tatt en telefon til et vakt apotek og spurt om å få snakke med en farmasøyt.Anonymous poster hash: 43ac4...783 Mensen min har alltid vært uregelmessig. Det er ikke pga. p-pillene, siden jeg nettopp starta på dem Anonymous poster hash: 41b04...ac9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå