Leanne Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Vi skal ha navnefest for jenta vår etter sommeren og har begynt å tenke litt på hva vi kan servere... Vi blir totalt 10 voksne og 4 barn + babyen.. Så er ikke så veldig mange.. Tenkte på å ha et slags koldtbord og har tenkt å ha: Potetsalat, Waldorfsalat, Spekeskinke Roastbiff, Karbonader En enkel salat Foccacia brød Gryterett og ris Hva mer kan jeg sette frem? Veldig kjekt med ting som kan gjøres klart kvelden i forveien.. Har en nabo som skal varme opp og sette frem maten til vi kommer..
Ike Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Eggerøre, røkt laks, sprøstekt løk til roastbeef og karbonader, evt loff så en kan lage karbonadesmørbrød, smør, dressinger, aioli, melon med spekeskinke, asparges med spekeskinke rundt, kyllinglår/kyllingvinger, pastasalat, scampi, reker, krabbeklør... 2
Leanne Skrevet 14. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2014 Supert! Takk for tips, kom gjerne med fler
Gjest Knuse Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Egg og rekesalat er jo veldig godt, kyllingsalat og.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Scampi ville jeg styrt unna, det er endel som ikke spiser det pga miljø- og sosiale hensyn (og det blir kanskje litt feil å servere noe som er assosiert med barnearbeid i en navnefest?). Men reker kan være en super erstatning! Mange av de andre tipsene her er supre. Noe fisk/sjømat i tillegg til kjøtt er bra. Jeg blir også veldig glad når det er salat på et koldtbord - synes fort det blir kjedelig med bare kjøtt/fisk pluss poteter/brød. Trenger ikke være noe avansert, en enkel grønn salat er supert. Ellers så trenger det jo ikke være hundre forskjellige ting, tenker jeg. Ingen grunn til å gjøre det ekstra vanskelig for seg selv. Anonymous poster hash: a0db1...5d2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Mange av de andre tipsene her er supre. Noe fisk/sjømat i tillegg til kjøtt er bra. Jeg blir også veldig glad når det er salat på et koldtbord - synes fort det blir kjedelig med bare kjøtt/fisk pluss poteter/brød. Trenger ikke være noe avansert, en enkel grønn salat er supert. Men du bedt nei Anonymous poster hash: 159cb...02f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå