AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg har lyst på det såkalte H-armbåndet fra Hermes. Er det noen som vet om de har de i andre butikker enn Hermes-butikken i norge? Hva ligger de på i pris, ca 5000,-? Innspill til hvilken str som er finest? Såvidt jeg har skjønt, så er det to bredder, og at man kan velge mellom gull/sølvforgylt? Lønner det seg å kjøpe i utlandet, feks frankrike? Skal dit snart.. Anonymous poster hash: a5633...4ee
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Rimelig sikker på at du ikke får kjøpt det noen andre steder i Norge enn Hermesbutikken - med mindre du kjøper brukt av en privatperson. Tror de koster mellom 4 og 6000 kr ja, og det vil sannsynligvis ikke være ekstreme prisforskjeller mellom Norge og Frankrike, men vil likevel tro det kan være hakket biligere i Frankrike. Jeg ville tatt det smaleste, men det er fordi jeg har ganske smale håndledd også.. Så du burde vel egentlig bare se an hva som ser best ut på ditt håndledd ellers er jeg alltid glad i gull, men sølv går til mer. Anonymous poster hash: 6b546...469 1
amadine Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Hvis du kjøper i utlandet så får du tax refund på 12%.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 De koster 4500,- i butikken Den brede koster litt mer, men ikke det jeg vil ha.Anonymous poster hash: a5633...4ee
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 (endret) Bilde anyone? Her Favoritten blant emaljearmbåndene er Calèche med det klassiske Hermes motivet (brukes også på parfymen ved samme navn) Endret 14. juli 2014 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Det eneste jeg er litt betenkt om, et at det ikke er gull. Kun gullforgylt. Syns det er mye å betale 4500,- kun for merket, men det er jo sånn det er Noen som vet hvordan kvaliteten er på de? Blir det lett hakk osv, eller er dette noe som holder seg fint i årevis?Anonymous poster hash: a5633...4ee
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #8 Skrevet 14. juli 2014 Det eneste jeg er litt betenkt om, et at det ikke er gull. Kun gullforgylt. Syns det er mye å betale 4500,- kun for merket, men det er jo sånn det er Noen som vet hvordan kvaliteten er på de? Blir det lett hakk osv, eller er dette noe som holder seg fint i årevis?Anonymous poster hash: a5633...4ee Også er jeg litt i tvil om selve "H"'en. Jeg har en del designerting, både klær og vesker osv, men pleier da å velge nøytrale mtp merkeflashing.. Her er jo H'en en stor del av smykket, og noe jeg normalt ikke faller for. Er det litt harry, eller er det lov? Ja, det er mitt valg, men greit å vite om jeg er helt ute å kjøre Anonymous poster hash: a5633...4ee
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juli 2014 #9 Skrevet 14. juli 2014 Med dagens gull- og sølvpriser så må du stålsette deg på en annen pris for et gullarmbånd. Collier de Chien er et eksempel uten diamanter. Rent rosègull: Pris: 52.000,- Det du egentlig tenkte deg er et emaljearmbånd, akkurat som det jeg selv la inn. Emalje har den store ulempen at det er et ganske sprøtt materiale, sensibelt for slag og støt... og da sprekker det.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #10 Skrevet 14. juli 2014 Med dagens gull- og sølvpriser så må du stålsette deg på en annen pris for et gullarmbånd. Collier de Chien er et eksempel uten diamanter. Rent rosègull: Pris: 52.000,- Det du egentlig tenkte deg er et emaljearmbånd, akkurat som det jeg selv la inn. Emalje har den store ulempen at det er et ganske sprøtt materiale, sensibelt for slag og støt... og da sprekker det. Bare så det er sagt, så mente jeg ikke et rent gullabånd. Jeg har litt problemer med å forsvare å bruke mye penger på "juggel" Men det er jo så fint! Skikkelig ikke typisk meg med den H'en, men pyttpytt. Derimot er det kjipt om det tåler lite. Det blir jo noen slag mot armbånd innimellom.Anonymous poster hash: a5633...4ee
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #11 Skrevet 14. juli 2014 Bare så det er sagt, så mente jeg ikke et rent gullarmbånd. Jeg har litt problemer med å forsvare FOR MEG SELV å bruke mye penger på "juggel" Men det er jo så fint! Skikkelig ikke typisk meg med den H'en, men pyttpytt. Derimot er det kjipt om det tåler lite. Det blir jo noen slag mot armbånd innimellom.Anonymous poster hash: a5633...4ee Anonymous poster hash: a5633...4ee
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juli 2014 #12 Skrevet 14. juli 2014 Bare så det er sagt, så mente jeg ikke et rent gullabånd. Jeg har litt problemer med å forsvare å bruke mye penger på "juggel" Men det er jo så fint! Skikkelig ikke typisk meg med den H'en, men pyttpytt. Derimot er det kjipt om det tåler lite. Det blir jo noen slag mot armbånd innimellom.Anonymous poster hash: a5633...4ee Men...enten er de i sølv, eller så er de i sølv dyppet i gull (forgylt), eller så er de i rent gull. Ja, det er ulempen med emalje, - så et arbeids armbånd vil jeg nesten ikke betegne det som. Jeg sikler litt etter et Calèche ved anledning, men det er også et emaljert armbånd, og dermed blir det ikke brukt til daglig og kommer et godt stykke ned på listen over ønsker, - selv om jeg synes det er ganske pent. Jeg tenker på emaljesmykker som jeg tenker på opaler (de mest sensible edelstene jeg vet om), fantastisk fine, men veldig sensible. Et rent sølvarmbånd er mye mer overkommelig i pris. Ja, sølv er et mykt materiale, så noen bruksspor må man regne med over tid, men det er sølvsmykkers natur.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #13 Skrevet 14. juli 2014 Men...enten er de i sølv, eller så er de i sølv dyppet i gull (forgylt), eller så er de i rent gull. Ja, det er ulempen med emalje, - så et arbeids armbånd vil jeg nesten ikke betegne det som. Jeg sikler litt etter et Calèche ved anledning, men det er også et emaljert armbånd, og dermed blir det ikke brukt til daglig og kommer et godt stykke ned på listen over ønsker, - selv om jeg synes det er ganske pent.Jeg tenker på emaljesmykker som jeg tenker på opaler (de mest sensible edelstene jeg vet om), fantastisk fine, men veldig sensible. Et rent sølvarmbånd er mye mer overkommelig i pris. Ja, sølv er et mykt materiale, så noen bruksspor må man regne med over tid, men det er sølvsmykkers natur. Det skal ikke være lett. Har mest lyst på Cartier sitt love bracelet, og skal ikke se bort fra at jeg kunne fått det av mannen min (dette armbåndet kan man ikke kjøpe selv, men må være en kjærlighetsgave spør du meg. Som opprinnelig tenkt). Men jeg klarer bare ikke å forsvare å bruke så mye penger på et armbånd...Anonymous poster hash: a5633...4ee
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #14 Skrevet 14. juli 2014 Det skal ikke være lett. Har mest lyst på Cartier sitt love bracelet, og skal ikke se bort fra at jeg kunne fått det av mannen min (dette armbåndet kan man ikke kjøpe selv, men må være en kjærlighetsgave spør du meg. Som opprinnelig tenkt). Men jeg klarer bare ikke å forsvare å bruke så mye penger på et armbånd...Anonymous poster hash: a5633...4ee Jeg vil ha et armbånd jeg kan bruke til både hverdag og fest.Anonymous poster hash: a5633...4ee
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juli 2014 #15 Skrevet 14. juli 2014 Et Cartier Love i hvitt gull ligger på sånn ca den samme prisen som det rosè gull armbåndet jeg lenket. Det gjelder med andre ord 'bare' å bestemme seg for et armbånd man virkelig kommer til å bruke ('Love' er så vidt jeg vet litt 'klønete' å bare ta av og på...) Noe som kan, og tåler, å brukes, er et C de Cartier. Det er enkelt, men sofistikert nok. Det roper ikke "Se på meg hva jeg har!, det er diskrete charm og ekslusivitet men likevel logoen diskret. Men, i den prisklasseen vi nå snakker, - og vi er milevis fra de 4500 for det opprinnelige armbåndet, det var vi så fort du sa "Love". i den prisklassen vi nå snakker så spiller ikke en 1000 lapp til eller fra den store rollen fordi det er et veloverveid kjøp.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #16 Skrevet 14. juli 2014 Et Cartier Love i hvitt gull ligger på sånn ca den samme prisen som det rosè gull armbåndet jeg lenket. Det gjelder med andre ord 'bare' å bestemme seg for et armbånd man virkelig kommer til å bruke ('Love' er så vidt jeg vet litt 'klønete' å bare ta av og på...) Noe som kan, og tåler, å brukes, er et C de Cartier. Det er enkelt, men sofistikert nok. Det roper ikke "Se på meg hva jeg har!, det er diskrete charm og ekslusivitet men likevel logoen diskret. Men, i den prisklasseen vi nå snakker, - og vi er milevis fra de 4500 for det opprinnelige armbåndet, det var vi så fort du sa "Love". i den prisklassen vi nå snakker så spiller ikke en 1000 lapp til eller fra den store rollen fordi det er et veloverveid kjøp. Ja, det blir ble helt annet. Først er det snakk om et til maks 5000,- som kan brukes til alt. Det må også være litt solid, sånn at jeg ikke konstant er bekymret for å hekte meg i noe osv. Derfor er Hermes sånn sett perfekt.Anonymous poster hash: a5633...4ee
amadine Skrevet 14. juli 2014 #17 Skrevet 14. juli 2014 Også er jeg litt i tvil om selve "H"'en. Jeg har en del designerting, både klær og vesker osv, men pleier da å velge nøytrale mtp merkeflashing.. Her er jo H'en en stor del av smykket, og noe jeg normalt ikke faller for. Er det litt harry, eller er det lov? Ja, det er mitt valg, men greit å vite om jeg er helt ute å kjøre Anonymous poster hash: a5633...4ee Jeg synes ikke de er harry
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #18 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har lest en del på nett, bl annet på purseforum etc, og det virker som kvaliteten er god. Det klages ikke på at det lett blir merker osv, selv om man bruker det mye osv. Det virker som flere der har hatt det som hverdagsarmbånd over flere år, uten at det er ødelagt/stygt. Noe merker må man forvente. Så da "utgår" det kanskje ikke likevel. Anonymous poster hash: a5633...4ee
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #19 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har 3 H- clic clac armbånd. To av dem er de smaleste og tredje er den som er litt større. Det finnes en str større enn disse to også. Jeg har brukt en av dem ( sort og gull) nesten hver eneste dag i 2 år og den ser like fin ut. Selvsagt får den litt riper her og der, men det plager meg ikke. Synes de er kjempe fine og holder seg bra Har lyst på Hermes CDC armbånd, men den fargekombinasjonen jeg har lyst på finner man aldri her i Norge.. :S Anonymous poster hash: a2931...9f6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #20 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har 3 H- clic clac armbånd. To av dem er de smaleste og tredje er den som er litt større. Det finnes en str større enn disse to også. Jeg har brukt en av dem ( sort og gull) nesten hver eneste dag i 2 år og den ser like fin ut. Selvsagt får den litt riper her og der, men det plager meg ikke. Synes de er kjempe fine og holder seg bra Har lyst på Hermes CDC armbånd, men den fargekombinasjonen jeg har lyst på finner man aldri her i Norge.. :SAnonymous poster hash: a2931...9f6 Så bra! Jeg er redd for at selve fargen skal få sprekker ved slag osv, men da tåler den kanskje det da? Jeg tror jeg lå kjøpe altså..Anonymous poster hash: a5633...4ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå