Gjest Mooky Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 De siste ukene har jeg hatt det helt j*vlig med tanke på allergi. Gresspollen tar av her i området og jeg er rådvill. Tar allergipillene aerius hver dag, men det hjelper lite. Renner i nesen, nyser, klør veldig i halsen og klør litt i øynene. Har noen tips om andre ting enn allergipiller jeg kan ta? Legen min er på ferie og kan ikke ringe å be om resepter til andre allergimedisiner, så må være reseptfritt. Det jeg sliter mest med er kløen i halsen og nysing. Har noen tips, vær så snill?
Sugerøret Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 bytt til zyrtec/cetrizin. Få tak i nesespray og øyedråper. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Nesespray og øyendråper er veldig viktig ja. Jeg bruker også aerius, men det var ikke nok før jeg fikk full pakke. Nå er ikke allergien noe problem lenger. Anonymous poster hash: 225ab...60a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Nesespray og øyedråper får du reseptfritt på apoteket. Tar du Aeriusen om kvelden? Det anbefales. Ikke tørk sengetøy eller klær ute. Bytt klær mellom uten og inneklær, pollen fester seg til klærne. Lukk vinduene. Luft på natta når det er litt kjøligere og kanskje dugg i gresset. Skyll håret før du legger deg, pollen fester seg også til håret. Ikke sykle el. Heller ikke joggeturer ute. Da puster du i deg rikelig med pollen. NAAF anbefaler solbriller og maske utendørs, gå inn der og les evt mer. Personlig tar jeg en godt oppvridd i kalt vann microfiber glassduk og legger over fjeset. Både kjøler og filtrerer. Sug på isbiter, eller spis is, det kjøler ned i hals og munn. (Be om regn, og håp på at du blir bønnhørt!) Anonymous poster hash: 7852f...d1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå