murie Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Hei, noen som har tips om hoteller, ting å gjøre, steder å besøke, steder å holde seg unna i LA og SF? Skal ha 2 netter i LA og ca 4 i SF *Reiseklar*
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 LA er en stor by, tar fort mye tid i trafikken om man skal reise rundt i byen. Mange reiser jo til Hollywood for å se seg rundt, men jeg syntes Hollywood var et eneste stort turisthøl så hadde aldri reist dit igjen. Å se Hollywood skiltet er gøyere, og synes det var fint å se fra Griffith Observatory (gratis) - og så er utsikten mot resten av byen ikke så gale den heller. Fornøyelsesparken Six Flags ligger rundt 48 minutter nord for LA, og er gøy! Men køene er til tider lange, så skaff deg et flash pass. Om du har bil (som du bør ha) er det ganske spennende å bare kjøre rundt i de rikere områdene, men noen områder er gated slik at man ikke kommer seg inn med mindre man bor der / kjenner noen . Men likevel mye å se! En av de mest kjente turistbusselskapene i Hollywood kjører en ganske grei tur, og det er ulike ruter og "knutepunkter" hvor man kan bytte over til en annen rute. Lurt å sjekke på forhånd kartet / hvor man vil hoppe av (for det kan man også - for så å gjøre et eller annet i området for å deretter ta neste buss fra samme stopp) / bytte, for det er litt stressende å sitte på bussen uten å ane om man bør ta seg et stopp eller bare sitte på bussen hele veien i sirkel. + turen blir mye bedre om en tar seg et par stopp... I LA anbefaler jeg å bo langs stranden. Bodde selv ved Venice Beach, men ville nok bodd i Santa Monica om jeg reiste en gang til - uansett om det er litt dyrere. San Francisco derimot er en mye bedre by enn LA. Ville sett de typiske turisttingene; Golden Gate Bridge, Lombard Street, Cable Cars, Fishermans Wharf og Chinatown. I tillegg må du ta deg en tur på fangeøyen Alcatraz, den var utrolig spennende! Alle får utdelt hodetelefoner, og så går en bare rundt slik spilleren sier en skal gå, hører historiene osv. Bestill billetter på forhånd, det blir fort tomt... SF er en slik by det var spennende å bare gå rundt i (men selvsagt en god del bratte gater), mens LA var en slik by hvor jeg ikke hadde lyst å gå rundt i det hele tatt utenom turistområdene. Det var både fordi det var lite å se "til fots", og fordi det nærmest ikke var noen som gikk i LA uansett. Anonymous poster hash: c0678...0f3
SmartCookie Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Hvis det er første gang du besøker byene så anbefaler jeg turistløypa som Hollywood-skiltet, Walk of Fame, Santa Monica, Venice Beach, Rodeo Drive osv.. Los Angeles er ikke spesielt sjarmerende som by og det er klønete å ta seg rundt, men jeg synes likevel det er gøy å se de kjente stedene og landemerkene! Ellers er det masse fornøyelsesparker, som Universal Studios og Disneyland. Anbefaler begge hvis du liker den slags! Er du veldig interessert i tv og film anbefaler jeg guidet tur hos MGM Studios. Vi fikk blant annet komme på settet til Big Bang Theory og besøke "byen" hvor de spiller inn Pretty Little Liars. Også er det jo selvfølgelig gode shoppingmuligheter i L.A. hvis det er av interesse. I Santa Monica finner du de fleste kjedebutikkene, og ellers har de fleste designere og luksusmerker butikker rundt omkring også! Vi bodde på The Orlando Hotel i L.A., veldig bra! I San Francisco er det mye hyggeligere å være turist! Der kan man gå rundt til fots og byen er koselig! Gøy å se landemerker som Golden Gate og Alcatraz er en opplevelse! Lombard street og Cable cars er også å anbefale! Mye god mat, og veldig mer avslappet atmosfære enn i L.A.! Egentlig veldig enig med svaret du fikk over!
*Enigma* Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 I San Francisco: Ta sykkelen over Golden Gate (det finnes masse utleiesykler på Fisherman's Warf) og besøk Sausalito. En fantastisk sjarmerende, liten by på andre siden av brua. Så kan du ta ferja tilbake igjen til byen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå