Coala Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg og kjæresten har bestemt oss for å ta oss en "helgetur" i sommer. Vi har da tenkt på byer som Praha, Riga, Krakow og Warszawa, siden dette er populære steder uten altfor lang reisetid. Problemet er at vi ikke vet hvor vi skal reise. Jeg har lest litt om de forskjellige stedene, men jeg føler de er mer eller mindre like alle sammen. Er det noen som har vært i en eller flere av disse byene som har noen tips? Vi er 21 og 22 år, så museum og typisk historie er ikke det som står høyest på listen for vår del. Mat/drikke, shopping og uteliv er vel det som er mest interessant for oss Men selvfølgelig, hvis det er noe vi bare MÅ se, så vil vi gjerne høre om det også. Ellers lurer vi litt på hvordan prisene er (særlig på klær/sko/sminke osv.) i forhold til Norge. Vi er også åpne for forslag på andre byer. Håper noen kan hjelpe oss litt!
Lady Lovelylocks Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Jeg var i Riga i fjor. Det var en veldig kjedelig by...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Jeg har vært alle steder utenom Warszawa, og likte meg best i Praha. Riga er ganske kjedelig, så anbefaler hvertfall ikke det. Shoppingen der er mye bedre og det er generelt bedre uteliv i Praha. God mat og drikke er det også. Mat og sånt koster ca. 1/3 av norske priser, veldig billig med andre ord. Sko er en del billigere enn i Norge. Når det kommer til klær spørs det selvsagt hvilke butikker du går i. De store kjedebutikkene som Topshop er ikke så mye billigere enn norske priser, men i de litt mer lokale butikken er det billigere. Anonymous poster hash: 09c30...414
Gjest Seajewel Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Krakow eller Praha ville jeg nok ha valgt mellom.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 jeg har vært i riga to ganger, en gang på kjærestetur. Reiser veldig gjerne tilbake dit. Er et kjøpesenter mellom byen og flyplassen som er knall=) Et utested å anbefale er et på toppen av et hotell midt i sentrum, knall utsikt. Billig å spise, drikke og shoppe=) Anonymous poster hash: b7a46...372
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 (endret) For en helgetur (det er kort tid) så ville jeg si Krakow. Gamlebyen er akkurat det dere får med dere uten å springe beina av dere på en helg. Korte avstander, hyggelige utesteder, masse shoppingmuligheter og svært trivelig. - og mht shopping er det gangavstand til Galieria Krakowska i tillegg til alle de små merkebutikkene som ligger nedover den lokale Bogstadveien', samt små outlets og lokale utsalg i bakgatene og sidegatene. Praha tar mye lengre tid enn en helg å få litt oversikt over Endret 14. juli 2014 av Lille-pus 1
Hecubaa Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 (endret) Jeg likte i grunn Riga veldig godt, men kanskje fordi jeg var der med jobben og vi derfor hadde et veldig gjennomført og spikret opplegg hele tiden. Jeg har også vært i Tallinn og syns det var en helt super by - kanskje det kan være noe? Jeg husker at jeg syns shoppingmulighetene var gode der, også har de billigbilligbillig spa. Endret 14. juli 2014 av Hecubaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå