Malinb Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Jeg kjøpte en helt ny leilighet og flyttet inn i en firemannsbolig for 2 uker siden. Alt i alt skal de bygge 18 leiligheter til sammen. Det er kun den ene som er ferdig. Vi er tre stk som er flyttet inn. Da jeg fikk nøkkelen og skulle gå igjennom leiligheten med bygglederen sa han vi til meg at vi skulle får tv og Internett tilgang i løpet av neste uke. Da skulle fiberen være klar. Da det begynte å gå mot slutten av den uka ringte jeg for og høre med de om den kom. Da fikk jeg beskjed om at de som de hadde inngått avtale med hadde solgt selskapet videre før de fikk inngått den avtalen. Fikk også beskjed om at de jobbet på spreng med å få dette i orden så fort som mulig. Jeg spurte han om kablene var lagt for om det var et problem for de kunne jeg ringe noen til og komme og installere det, men da sendte jeg regningen til bygge firmaen. Han svarte da at han ikke viste om kablene var lagt i det hele tatt, han skulle finne ut av det og kontakte meg igjen. Jeg hørte aldri noe fra han igjen, men fikk en Mail av de på kontoret til firmaet at de jobbet på spreng med å få tv og Internett tilgang til oss. Det sto også at vi midlertidig kunne bestille kanaler fra RiksTV og ice Internett. Det som var opprinnelig ment var at alle skulle ha canaldigital pakke fra LOs by nett. Jeg har canaldigital fra før og måtte nå si dette opp og starte et abonomang hos riks tv. Jeg ringte til byggleder igjen og han beklaget seg og fortalte at vi måtte ta det vi hadde fått på Mail. Han kunne love at vi skulle få fiber tilgang når alle 18 leilighetene er klare i oktober/november altså 3 - 4 mnd til. Jeg sa at jeg ikke fant meg i dette, å at når man selger leiligheter og sier de er innflyttingsklare så burde tv og internetten være klar. Da virket han veldig snurt og sa det var mer synd på han enn det det var på oss. Det var han som måtte ringe rundt hele dagen og bli satt videre og videre på tlf til han tilslutt glemte hva han skulle spørre om. Jeg mener det er da ikke mitt problem som kjøper. Det er jo han sin jobb og skal levere en vare.. Mitt problem nå er at jeg sa opp canaldigital og må fortsatt betalte ut oppsigelse tiden på 2 mnd, altså må jeg betale frem til september. Så må jeg bestille riks tv for og ha det i 3 - 4 mnd. Jeg skal jo heller ikke binde meg for 1 år som er vanlig, så da må jeg betale over 2000 kr for en ny tuner for riks tv. Er dette lov av bygge firmaet? Det står ikke noe i kontrakten på dette med at Internett og tv tilgangen skal være klar. Det eneste jeg husker fra produksjonsmøte jeg hadde med det SA de at alt skulle være klart utenom uteområdet, altså gressplen, mur.. Hva kan jeg gjøre her?
Guybrush Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Hvis dette ikke er kontraktsfestet som en del av avtalen er det nok lite du kan gjøre annet enn å spille på deres samvittighet. Det er ikke uvanlig å måtte betale noen tusen kroner for å få lagt inn kabel selv til eksempelvis fiber eller kabelnett, av den grunn slår gjerne flere seg sammen og får fremforhandlet en bedre pris. CD abonementet du hadde burde du nok kansellert så raskt som mulig når du begynte å se etter ny bolig. Sannsynligheten for å videreføre og flytte et abonement er ganske liten da det isåfall må være akkurat den tilbyderen som leverer inn i boligene, og det koster vel også penger å flytte et abonement. Noe som ikke gjør det så prisgunstig kontra å etablere nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Er nok enig i sistemann. Det er det som fremgår av kontrakt som skal leveres, intet mer, intet mindre. Alt utover det må anses som en bonus selv om jeg skjønner at det er kjipt. Når det er sagt så har dere jo strengt tatt inngått en muntlig avtale på at det skal leveres internett, dette kan nok anses som separat fra kontrakten. Men så lenge det ikke er avtalt hva og når det skal leveres internett så tror jeg ikke dere har en sak. Anonymous poster hash: 200a1...319
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Edit: Ser nå at det muntlig ble sagt at dere skal få det i løpet av "neste uke". Det er jo en forpliktelse, men siden den er muntlig er den vanskelig å stadfeste rent juridisk og det vil være det i kontrakten som blir ansett som avtalen. Det er kanskje uprofft, men tror som sagt ikke du har en sterk sak her. Man greier seg strengt tatt uten TV i noen måneder. Kjøp en 4g ruter og kjør på mobilt bredbånd i mellomtiden, det blir sannsynligvis billigere enn å både ha tv + nett fra en annen leverandør. Ting fra flere av de store kanalene blir jo lagt ut på nett i dag Anonymous poster hash: 200a1...319 1
Guybrush Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Edit: Ser nå at det muntlig ble sagt at dere skal få det i løpet av "neste uke". Det er jo en forpliktelse, men siden den er muntlig er den vanskelig å stadfeste rent juridisk og det vil være det i kontrakten som blir ansett som avtalen. Det er kanskje uprofft, men tror som sagt ikke du har en sterk sak her. Man greier seg strengt tatt uten TV i noen måneder. Kjøp en 4g ruter og kjør på mobilt bredbånd i mellomtiden, det blir sannsynligvis billigere enn å både ha tv + nett fra en annen leverandør. Ting fra flere av de store kanalene blir jo lagt ut på nett i dag Anonymous poster hash: 200a1...319 Jeg ville tolket det som et anslag på leveranse, ikke et løfte . Ellers enig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå