Gå til innhold

Amalie og Emilie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg fikk eldste var der en i familien som la seg opp i mitt valg av navn. Han hadde nemlig tenkt å benytte det navnet på en mulig fremtidig unge. Og da kunne ikke jeg ta det navnet. Dette hadde jeg aldri hørt noe om tidligere.

Men han kom ingen vei. Eneste han oppnådde var å irritere hele slekta, inkludert sine egne foreldre.

Så hold deg langt unna å kommentere andres navnevalg. Og de to navnene vil ikke forveksles, de er for ulike til det.

Anonymous poster hash: 7c303...68e

Herregud.. Hva folk får seg til å kreve!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan ikke diktere hva de skal kalle sin unge. Navnene er uansett ikke så like at man ikke klarer å skille mellom jentene, hadde ikke brydd meg særlig om det var to søstre og definitivt ikke hvis det er kusiner o.l.

Man kan ikke bestemme alt, selv om man gjerne vil. Jeg kunne kanskje forstått det hvis det var snakk om Amalie og Amalie, men selv da har man fortsatt ikke noe man skulle sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke helt si de riktige navnene, for blir vel kjent igjen :)

Men min bestevenninne valgte et navn til sønnen sin som er knallikt navnet til min egen sønn. Og vi blander og sier feil i fleng :P vi bare ler av det.

Må si jeg var litt stolt da jeg fikk vite navnevalget, betyr jo at de liker navnet vårt til gutten vår :)

Anonymous poster hash: 4f0ef...3fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint.

Kjenner to brødre som heter Endre og Sindre.

Anonymous poster hash: c8aed...a40
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en datter på 2 år som heter Amalie. Nå i disse dager venter noen i (relativt) nær familie en datter som de har tenkt å kalle Emilie. Jeg synes dette er veldig likt, hvis ikke alt for likt, navnet til vår datter. Har snakket om det med mannen, og han er enig, men mener det ikke er noe å gjøre noe med.

Hva synes dere?

Og hva skulle vi eventuelt gjort?Anonymous poster hash: de4cd...89d

Plager det dere får dere endre navn på deres eget barn <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'>

Anonymous poster hash: c5142...bb7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt problemet..

Vår sønn og søskenbarnet hans er så like i utseende at mange tror de er tvillinger når de er sammen.

Derfor blir de hele tiden forvekslet av folk som ikke kjenner de så godt, og har alltid blitt forbundet med hverandre.

De heter Martin og Marius.

Men de er da like fullt to forkjellige personer og har aldri gitt uttrykk for at det er plagsomt at de deler så mange likheter

(de er 13 og 14 år nå).

Jeg synes ikke dere skal si noe til foreldrene.

Kanskje de har hatt lyst på dette navnet lenge, skal de da kalle sitt barn noe annet fordi dere valgte noe som ligner?

Anonymous poster hash: 9664e...4c3

Gjest Snuttepi
Skrevet

Det kan vel bli litt problematisk for glemsomme besteforeldre etterhvert, men det er ikke noe dere kan gjøre noe med. Dere var ihvertfall først :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og tremenningen min er like gamle og har nesten like navn (type Lisa Lise). Siden hun bodde ved siden av besteforeldrene mine og foreldrene mine er gode venner med foreldrene hennes tilbrakte vi nesten hele dagen sammen den måneden hver sommer jeg var der. Det var aldri noe problem, det var bare litt morsomt når en ble ropt på og begge svarte.

Anonymous poster hash: e7800...113
Skrevet

mange navn er like eller har likhetstrekk. Helene og Helena.. ja ja. jeg ser ikke noe problem med at noen kaller barnet for Amalie eller Emilie. Fine navn begge to.

Det som er mer merkelig med navn er pop toppen av navn. i enkelte klasser er det mange med samme navn. Flere som heter Thea,Emma,jonas slik at når barna blir ropt på eller snakket til på skolen er det med navn etterfulgt av første bokstav i etternavnet eller med nummer 1,2,3 etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og søsteren min (helsøster altså) har veeldig like navn, så like at vi ofte hører feil når folk roper osv.

Noen synes det er litt pussig - og for all del kanskje er det litt pussig - men vi har aldri plagdes noe med det og vi er helt vant til det. :)

Der jeg kommer fra er det forresten veldig vanlig å kalle opp etter familiemedlemmer med navn som likner litt, f.eks. Markus etter Magnus osv. Og det blir regnet som et stort kompliment.

Anonymous poster hash: bd0a3...3a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...