AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Vi har en datter på 2 år som heter Amalie. Nå i disse dager venter noen i (relativt) nær familie en datter som de har tenkt å kalle Emilie. Jeg synes dette er veldig likt, hvis ikke alt for likt, navnet til vår datter. Har snakket om det med mannen, og han er enig, men mener det ikke er noe å gjøre noe med. Hva synes dere? Og hva skulle vi eventuelt gjort?Anonymous poster hash: de4cd...89d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet. Det er selvsagt ingenting dere kan gjøre med andre menneskers navnevalg. Anonymous poster hash: 141ac...61c 37
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Min datter heter Amalie og hennes kusine heter Emilie. Ingen hadde noen problemer med det. Anonymous poster hash: 1ab64...6df 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Ser den. Men dette er to jenter som vil feire høytider og trolig være mye sammen i fremtiden. Synes bare navnene er veldig like TSAnonymous poster hash: de4cd...89d
TrickyCicci Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Trodde tråden skulle handle om to søstre, og da synes jeg det er for likt. Kusine eller annen familie/venner: Null problem. 11
Puny Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Absolutt ikke noe problem! Det er jo så mange slike navn Amalie, Emilie, eline, Louise alice, nesten annenhver jente heter jo noe sånt, så dette ville jeg ikke reagert på... 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Ser virkelig ikke problemet! Jeg hadde aldri forvekslet de navnene i hvertfall. Kunne til og med ha funnet på å kalle to søstre det, for det klinger ganske så bra sammen i mine øre. Og uansett kan du ikke gjøre noe med andre mennersker navnevalg. Og så lenge de ikke velger det samme navnet som dere, skal dere være fornøyd:) Anonymous poster hash: 45fa8...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Ok, tusen takk for tilbakemeldinger! Godt å få noen objektive synspunkter Da skal jeg la den bekymringen ligge, og tenke at det ikke vil være noe problem Anonymous poster hash: de4cd...89d 2
Meridian Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Det ene navnet begynner på A og det andre på E, men ellers er det likt. Likevel er det to forskjellige navn slik som Monika og Veronika. 1
Gjest Uhumskheter Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Syns ikke det er noe problem. Jeg har to kusiner som heter det samme, vi klarer å skille de fra hverandre
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Det ene navnet begynner på A og det andre på E, men ellers er det likt. Likevel er det to forskjellige navn slik som Monika og Veronika. Var nettopp dette jeg tenkte, så synes det var litt i "gråsonen" Anonymous poster hash: de4cd...89d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Det ene navnet begynner på A og det andre på E, men ellers er det likt. Likevel er det to forskjellige navn slik som Monika og Veronika. Ellers er det ikke likt nei. Amalie har a som tredje bokstav. Emilie har i. Anonymous poster hash: 1ab64...6df 1
Meridian Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 Det blir som Ida, Oda og Ada, de ligner men er jo forskjellige. Men Lisa og Lise blir altfor like...
Gjest Knuse Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Jeg ser virkelig ikke problemet. Er jo ikke like navn i det hele tatt og på toppen av alt så er det ikke søsken det er snakk om heller. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 Som flertallet sier, dette har dere ikke noe med, og det er heller ikke noe problem i det hele tatt Anonymous poster hash: ad0a9...b28
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Det hadde jeg aldri kommet på å ta opp med de vordende foreldrene, det er grenser for hva man kan blande seg i. Hva ville du oopnå med det, at de skulle endre navnevalget? Navnene er ikke like, og disse to jentene er heller ikke like så man vil jo få helt tydelig forskjellige assosiasjoner til navnene, som på en måte vil gjøre dem enda mer ulike Dette synes jeg ikke du skal gruble mer over, det vil nok ikke bli et stort problem Anonymous poster hash: fb0bf...efc 1
Lille Rosa Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 (endret) Jeg ser ikke problemet. Med mindre mann er ekstreeemt nære, og leker sammen og ferier sammen og barna er på lik alder, så hadde jeg ikke syns det gjør noe med samme navn engang. Hvertfall ikke hvis det ikke er snakk om et ekstremt sjeldent navn. Det er strengt tatt ikke deres business, og jeg ville aldri (!) tatt det opp. Endret 13. juli 2014 av Lille Rosa
Gjest Daenerys Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Ville ikke ha gjort noe som helst, foreldrene syns nok dette er det vakreste navnet til deres kommende datter, og det er ikke identisk.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Hva hadde du syns om at en slektning (jeg antar det vil bli et slags søskenbarnforhold mellom barna) hadde kommentert ditt navnevalg? Man kan liksom ikke tvinge noen til å velge et annet navn, så jeg skjønner ikke helt hva du skulle ha gjort uansett... Anonymous poster hash: c0ad3...ee4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Når jeg fikk eldste var der en i familien som la seg opp i mitt valg av navn. Han hadde nemlig tenkt å benytte det navnet på en mulig fremtidig unge. Og da kunne ikke jeg ta det navnet. Dette hadde jeg aldri hørt noe om tidligere. Men han kom ingen vei. Eneste han oppnådde var å irritere hele slekta, inkludert sine egne foreldre. Så hold deg langt unna å kommentere andres navnevalg. Og de to navnene vil ikke forveksles, de er for ulike til det.Anonymous poster hash: 7c303...68e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå