Gå til innhold

karbohydrater i kaffe


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke hva det er i kaffe - men vet at man ikke skal drikke kaffe/te (kun grønn te) når man er på ikke-spis-karbohydrater-diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kommer jo ann på hvor seriøst du er på diett da. kommer ann på om du skal ha 0 karbo eller 40 liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Kaffe inneholder koffein, som virker vanndrivende. Det kan være grunnen til at det ikke anbefales kaffe i en karbohydratredusert diett. Personlig ville jeg tro at et par kopper kaffe om dagen (svart) ikke har så mye å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Matina
Kaffe inneholder koffein, som virker vanndrivende. Det kan være grunnen til at det ikke anbefales kaffe i en karbohydratredusert diett. Personlig ville jeg tro at et par kopper kaffe om dagen (svart) ikke har så mye å si...

Jeg bruker Ketostix for å sjekke at jeg er i Ketose nå om dagen (da skal man ha no' slikt som <20 karbohydrater per dag). Målte i morges og lå på høyt innhold av ketoser, mens jeg etter en omelett (3 egg, gressløk og vann) og to kopper kaffe kun hadde spor av Ketose. Ut med kaffe'n!

Til tips - jeg er en nihuga kaffe drikker og trodde aldri jeg skulle klare en dag uten - kok opp vann, press en kvart-halv sitron oppi og kaffesuget var borte - til og med lysten. I tillegg er dette en kjempe fin rensekur for kroppen om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det det? står ingenting på kaffepakken min....

Jeg har drevet og målt blodsukker, og blodsukker påvirkes av karbohydrater, og på meg er det ikke noen reaksjon på kaffe. Så go for it sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det det? står ingenting på kaffepakken min....

Of course not. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...