Gå til innhold

Observasjon om menn og nettdating.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen måneder siden tok jeg en runde på nettet for å se etter mannen i mitt liv. Jeg fulgte rådet om å være litt frempå og kontakte de jeg likte, fordi menn klagde over at damer aldri tok kontakt. Noen her inne advarte meg mot at enkelte menn mister en del av gnisten når damer kontakter dem, men jeg kjørte på. Jeg søker ikke etter harry mannfolk som tar alt som går på to bein, men voksne menn som har det bra med seg selv, så er det sagt.

Interessen var manglende. Noen ble glade for brev, men de viste seg å være menn som utgav seg for å være bedre enn de er. De fleste avviste på en høflig måte, eller svarte ikke. Jeg var altså ikke en dame de kunne tenke seg å bli bedre kjent med. Jeg tenkte jo litt på om jeg hadde tolket meg selv feil når det kommer til hva jeg kan få, og hadde en runde med meg selv. Slettet også profilen min.

Nå 6 måneder ca senere logget jeg meg på igjen, men denne gangen tok jeg ikke kontakt med noen. Jeg bare avventet. Hva skjer? Jo opp til flere av mennene jeg ikke fikk svar fra, eller som avviste meg høflig tar kontakt og forteller hvor bra jeg ser ut og hvor fin profilen min er. De husker ikke at de har skrevet til meg før, selv om jeg har de samme bildene og den samme skriften. NÅ er det altså interesse for å bli kjent med meg, for nå er det de som tar initativet.

Anonymous poster hash: f85d7...39c
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel det er endel desperate kvinner på nettdating så om man i tillegg er veldig frempå, setter man seg selv lett i den kategorien. I tillegg er det mange menn på nettet som bare vil ha sex, så ved initiativ blir man veldig tilgjengelig.

Nå er det uansett verdt å nevne om noe som helst ved profilen din var endret på?

Anonymous poster hash: 83a2b...f1f
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det uansett verdt å nevne om noe som helst ved profilen din var endret på?

Anonymous poster hash: 83a2b...f1f

Som jeg skrev, samme bilder og samme skriften.

Jeg var heller ikke spesielt frempå. La igjen spor og gav komplimenter for fin profil. Jeg har et helt normalt utseende og får oppmerksomhet i den virkelige verden og på nettet uten at jeg oppsøker det.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så enkelt som at de som avviste deg forrige gang hadde noe på gang med en annen og prioriterte dette. Slik er det ofte på nettdating, og som kvinne ser jeg mange menn jeg har fått brev av som sikkert er hyggelige,men jeg orker ikke ha kontakt med for mange ad gangen.

Når det gjelder de som ikke husker hvem de har kontaktet tror jeg dette er useriøse menn som du kan være glad du ikke involverte deg med.

Anonymous poster hash: 654a5...eed
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev jo at noen ble glade for brev men at de var for dårlige for deg, men så lenge du konkurrerer om de beste mennene så får du også mer konkurranse selv.

Anonymous poster hash: af327...de4
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehehe, dette er min erfaring også! Så jeg tar aldri kontakt, bare lusker :P det er ikke alle menn som vet det selv, men de foretrekker å være den som tar kontakt. I tillegg er jeg jo selv på utkikk etter en litt tøff fyr med litt tak i, så jeg er ikke så interessert i menn som ikke tør å ta det første initiativet...

Anonymous poster hash: 1ecd0...60c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For noen svar du har fått her på forumet. Mennene har jo avslørt seg som idioter. Og jeg synes det du forteller er interessant. Det bekrefter en liten mistanke jeg fikk fra jeg selv hadde profil, om at man som dame ikke skal være altfor frempå. Jeg synes du skal svare disse mennene og opplyse dem om at de ikke svarte deg tidligere, og at dette ikke har gitt så godt førsteinntrykk. Og ønsk dem lykke til videre. ;)

Anonymous poster hash: 93d53...257
  • Liker 2
Skrevet

Spennende. Må jo si at jeg hadde elsket å blitt sjekket av en pågående dame da :-)

Skrevet

Pågående er aldri positivt, i motsetning til normalt initiativ. Er ingen grunn til at menn skal ta kontakt oftere enn kvinner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn liker at det er slik det nesten alltid har vært. Kvinner er best passive. Jo mere hun trekker seg litt unna, jo mere får han lyst til å følge etter. Å omsider få tak i en kvinne selv om hun har sagt nei lenge, er et jakttrofè. Mange menn liker å jakte fremdeles.

Anonymous poster hash: 7f143...10c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev jo at noen ble glade for brev men at de var for dårlige for deg, men så lenge du konkurrerer om de beste mennene så får du også mer konkurranse selv.

Nettopp. Derfor er altså min erfaring at hvis man skal ha de beste mennene, (eller de beste damene) så bør man ikke ta kontakt, men vente til de eventuelt tar kontakt. Tar de ikke kontakt er du uansett ikke noe for dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn liker at det er slik det nesten alltid har vært. Kvinner er best passive. Jo mere hun trekker seg litt unna, jo mere får han lyst til å følge etter. Å omsider få tak i en kvinne selv om hun har sagt nei lenge, er et jakttrofè. Mange menn liker å jakte fremdeles.

Anonymous poster hash: 7f143...10c

Og jeg synes tydeligvis den typen menn er attraktive. Problemet noen ganger er at det er jakten som er spennende, og når de først får tak i "byttet" vil de ha noe nytt. Men det er ikke sånn for alle, og noen blir fornøyd når de får det de vil ha.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer nok at det er en gruppe menn som ønsker å være dem som er den "jaktende" parten.

Jeg er ikke helt overbevist om at damer ikke kan ta kontakt med menn og ha sukess med den fremgangsmåten. Det som er tilfelle er at pga av dynamikken mellom kjønnene er det mange damer som ikke trenger å gjøre den første tilnærmingen fordi mennene gjør det for dem. Hvorfor skal de gidde å bruke tid på å mestre noe de ikke trenger å mestre? Det sier seg selv at det er mye lettere å falle tilbake på noe man vet funker(å være aventende/gjøre seg tilgjengelig) og som krever langt mindre energi, enn å tvinge seg gjennom en vanskelig prosess hvor man lærer hvordan man gjør en god tilnærming med å prøve og feile. Problemet med å lære seg dette er jo at man ikke kan unngå å oppleve avisning, og de fleste tåler ikke å oppleve det uten at selvbilde deres får et knekk.

Når damer generelt gjør det som du sier over her og er aventende får man aldri trent opp de ferdighetene som skal til for og lykkes med den første tilnærmingen. Hvor mange ganger tror dere ikke menn blir avist når de tar kontakt med damer før det til slutt endelig klaffer med en? Forskjellen er vel kanskje at menn ikke helt har samme muligheten til å ligge seg bakpå å være aventende, for det betyr at det ikke kommer til å skje noe på damefronten i nærmeste framtid. For at det skal skje noe er man tvunget til å forsette å prøve, og det er det som gjør at man til slutt lykkes.

Det å gjøre en god første tilnærming krever trening og man får det ikke bra til de første gangene man prøver. Ingen lærer å sykle på første forsøk..

Anonymous poster hash: 146fb...532
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror helt ærlig ikke at det var noe galt med tilnærmingen min. Sier ikke at jeg gjør en perfekt tilnærming, men jeg har brukt noen år på å prøve og feile så jeg har en god anelse om hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Jeg fikk bevist en gang for alle at den typen mann jeg er interessert i helst ikke ønsker å bli kontaktet, men å kontakte. Det er nyttig info til alle damer som er er ute etter samme type mann som jeg er. Er man ute etter en mann som ikke får så mye oppmerksomhet og hvor konkurransen er lav, er det bare å kjøre på og kontakte. Er du usikker på om en mann er over din liga, bør du la det hele være opp til han.

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Derfor er altså min erfaring at hvis man skal ha de beste mennene, (eller de beste damene) så bør man ikke ta kontakt, men vente til de eventuelt tar kontakt. Tar de ikke kontakt er du uansett ikke noe for dem.

Men å ta kontakt eller ikke først har ikke nødvendigvis sammenheng med å være den "beste" mannen. Mange av de mest attraktive på nettdating får mye kontakt, og man bør heller se på om man får svar tidlig fra de man er interessert i. Du kan ikke regne med at du bare skal oppdages på magisk vis av de beste mennene, siden de mest sannsynlig får mye kontakt selv, samt det faktum er at det kan være ganske mange interessante profiler.

En mann som liker det han ser vil ta kontakt uansett, det gjelder også populære menn. Men da må du ha noe å tilby. Skal du ha en mann med super karriere, god utdannelse og som er blant de 10% kjekkeste må du være ganske attraktiv selv.

AnonymBruker
Skrevet

Men TS, det er ikke bra oppførsel av disse mennene å først ignorere deg når du tar kontakt, for senere å kontakte deg når du har opprettet ny profil. Slike menn vil du vel ikke ha. Jeg synes du skal skrive til dem at du ikke er interessert for å bli kjent ettersom de ignorerte deg tidligere. Ikke på en sur måte, men på en munter måte, for å vise dem hva de går glipp av ved å være så superarrogante!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror helt ærlig ikke at det var noe galt med tilnærmingen min. Sier ikke at jeg gjør en perfekt tilnærming, men jeg har brukt noen år på å prøve og feile så jeg har en god anelse om hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Jeg fikk bevist en gang for alle at den typen mann jeg er interessert i helst ikke ønsker å bli kontaktet, men å kontakte

Det er godt mulig at tilnærmingen var god, men selv med en god tilnærming betyr ikke det at man vil lykkes hver gang.

Slik jeg har lest det på mange damer her inne gjør de 1 eller 2 forsøk på å være frempå før de gir opp. Hvis du har prøvd dette en stund og funnet ut at det ikke funker for deg og den type mann du er interessert i så er den saken grei.

Det er nyttig info til alle damer som er er ute etter samme type mann som jeg er. Er man ute etter en mann som ikke får så mye oppmerksomhet og hvor konkurransen er lav, er det bare å kjøre på og kontakte. Er du usikker på om en mann er over din liga, bør du la det hele være opp til han.

Jeg liker ikke helt tanken på å lage bestemte regler for situasjoner fordi det finnes alltid unntak hvor de ikke gjelder.

Nå har folk litt ulike syn på hva som gjør en mann populær hos damene, men slik jeg ser det så blir man populær dersom man bringer god energi, glede, spenning, lekenhet osv til interaksjonene man har. Folk som er populære gjør dette helt automatisk/naturlig, mens de aller fleste må bli "trigget" før de bringer ut den siden av seg. Dersom to personer som ikke er "trigget" snakker med hverandre, blir samtalen helt platonisk. Hvis du har funnet at ut de mennene du liker blir trigget av at du er tilbakelent så er det den beste fremgangsmåten. Jeg blir ikke trigget av at en dame er tilbakelent, for det betyr at jeg først må bruke tid på å trigge henne for at hun så forhåpentligvis trigger meg tilbake. Jeg har det klart best med de som trigger meg fra starten av, men det er mange kvinner som ikke har den evnen fordi de er så vandt til å kunne sitte tilbakelent og latt mannen ta seg av denne delen av interaksjonen. De damene som har mange menn etter seg vet hvordan de trigger menn både intellektuelt og fysisk, og det er det som gjør at de har langt flere menn etter seg enn andre damer som er minst like vakre eller penere enn dem.

AnonymBruker
Skrevet

Vel hvis du leser HI så vil du forstå hva jeg mener. Det har ikke noe med å gi opp, det har med at jeg har funnet ut at de mennene jeg vil ha, de bør jeg ikke jage, men la dem jage meg. Ikke kontaktet noen de siste dagene og nå får jeg kontakt med mange menn som er av den typen jeg er interessert i.

Man kan være uenig i regler så mye man vil, men min anbefaling er å finne ut hva man bør gjøre for å få den type partner man er ute etter. De som vil ha den typen menn som svarte meg (men som viste seg å ikke være som jeg trudde) får begynne å ta mer kontakt, for det er det de liker. Den type menn som jeg vil ha må få lov til å jakte.

AnonymBruker
Skrevet

Vel hvis du leser HI så vil du forstå hva jeg mener. Det har ikke noe med å gi opp, det har med at jeg har funnet ut at de mennene jeg vil ha, de bør jeg ikke jage, men la dem jage meg. Ikke kontaktet noen de siste dagene og nå får jeg kontakt med mange menn som er av den typen jeg er interessert i.

Man kan være uenig i regler så mye man vil, men min anbefaling er å finne ut hva man bør gjøre for å få den type partner man er ute etter. De som vil ha den typen menn som svarte meg (men som viste seg å ikke være som jeg trudde) får begynne å ta mer kontakt, for det er det de liker. Den type menn som jeg vil ha må få lov til å jakte.

Så det er altså din konklusjon. Du vil bare ha de mennene som ikke vil la deg ta første initiativ. Synes du forenkler ting veldig. De mennene som har skrevet til deg nå kan du jo ennå ikke vite om passer for deg ennå. De mennene som svarte deg tidligere, fant du jo først ut etter hvert at ikke passet for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type menn er det du liker da? Hvilke egenskaper har de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...