Gå til innhold

glupe barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leste bøker alene da jeg var 4, og skrev lenge før jeg begynte på skolen. Vil på ingen måte kalle meg selv for et "glupt" barn av den grunn...

Noen har interesse for én ting, andre for en annen ting. Min stesønn på 4 1/2 har interesse for lesing, og drar sammen ord veldig bra nå, synes jeg. Men jeg synes på ingen måte at han er noe "vidunderbarn" av den grunn (selvom han selvfølgelig er vidunderlig på alle måter :) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger vel strengt tatt ikke være "stakkars barn" da...Jeg leste Oliver Twist da jeg var 6 år....Syns jenta er flink jeg, og håper hun beholder lesegleden sin... :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Ikke noe galt i å kunne lese, er det vel? Jeg lærte å lese da jeg var fem, og snakket tre språk da jeg var fire (norsk, svensk og engelsk). Det eneste som var kjipt med å kunne lese så godt i ung alder, var at jeg kjedet meg i norsktimene i første klasse. Min far spurte gjentatte ganger om jeg kunne ta med en egen bok som jeg kunne lese i når de andre lærte alfabetet, men skolesystemet var jo så firkantet at det var bare fy. Næh, ser ikke noe galt i at unger begynner å lese så tidlig jeg. Det gir et lite forsprang, dessuten er det jo bra å lese!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ingenting i veien for at ikke de fleste kan lære seg å lese før de begynner på skolen, her i Norge begynner vi jo ganske sent på skolen også (ett år senere enn flere europeiske land).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...