AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Av nysgjerrighet: hvor mye bråk tolererer du i et tett boligstrøk? Jeg har nemlig fått en ny nabo et par hus bortenfor der jeg bor og nå på sommeren har det vært en del festing på verandaen. Vi snakker en del bråk, roping og musikk da festen tydeligvis foregår på verandaen. Huset står ikke klin inntil mitt, derimot er det et par hus til og noen hager i mellom vårt og deres, så jeg regner med at det ikke er bare jeg som hører dette. Dette har skjedd 2-4 ganger i uken siden de flyttet inn. Noen ganger har de dratt på byen rundt kl 00, mens andre ganger har de ikke flyttet seg innendørs før nærmere 02. Jeg har ingen konkrete planer om å klage eller noe, men vil bare høre litt hva andre tenker om dette. Jeg mistenker at det bare er jeg som er litt bortskjemt, da dette har vært et veldig rolig strøk tidligere. Men samtidig så merker jeg at de fine verandakveldene blir litt ødelagte av å høre på all dene ropingen og hylingen. Det høres ut som et skikkelig fjortisparty til tross for at de som har flyttet inn er i 20-årene. Jeg vet jo at det er håpløst å irritere seg over hver minste lyd når man har valgt å bo tett, men samtidig så synes jeg at det er greit å forvente seg litt hensyn tilbake i bytte mot toleranse. Håper at dette er et feriesymptom og ikke den generelle livsstilen deres. Anonymous poster hash: 30ddd...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Jeg syns du kan ringe på og forklare på en pen måte at det forstyrrer søvnen din og be om at de flytter innendørs til midnatt, i alle fall i uke dagene. Er ikke sikkert de vet om at det bråker Anonymous poster hash: cf3c0...74a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Dette merker jeg også der vi bor. Spesielt nå på sommeren. Vi har i tillegg masse hytter rundt oss, og det er livat på natta. Jeg vet at det gir seg når ferien er over, og temperaturen går ned. Og jeg syns det er helt greit jeg. Selv om jeg våknet klokka 4 i natt av noen som tok seg ett nattbad og måtte hyle litt om det. Og jeg skal tidlig opp på jobb. Men neste gang er det kanskje jeg som har fest, og hoier rundt. Siden det er samme huset hos deg hele tiden, alltid de samme folka, så tror jeg kanskje jeg hadde sagt i fra på en hyggelig måte siden det er så ofte. Anonymous poster hash: e4971...65c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Jeg bor grisgrendt og har havnet i konflikt med harryungdom av typen 'bil og øl' over det samme. Men det var verdt det: Nå er det stille. Etter min mening så bør alle ta litt hensyn til hverandre. Folk har unger, planer for dagen etter, eller bare et liv. Da er det ikke greit å presse sitt bråk på andre og dermed forstyrre dagsrytmen deres.Anonymous poster hash: 5a878...591 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Godtar mye, særlig nå som det er sommer og varmt. Men synes man kan roe seg rundt midnatt i ukedagene og Kl 02 i helgene. Kan være at de ikke tenker over hvor langt lyden av dem bærer. Man blir jo døv for eget bråk. Har selv sittet ute med besøk utover kvelden, og ikke tenkt over at vi har bråket - les skravlet og ledd. Det har derfor ikke vært meningen å bråke, men vi ble litt høylytte slik at naboen ble plaget. Synes du kan ringe på til dem og si i fra på en pen måte. De fleste vil da ta mer hensyn :-) Er jo ikke alle som har ferie nå heller. Anonymous poster hash: 76e54...8b5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #6 Skrevet 16. juli 2014 Jeg er nabo til en far med to tenåringer. Faren reiser ofte på besøk til kjæresten sin og tenåringene har fest i hagen. Det bæljes, de har faktisk skrikekonkurranse. Og de holder på fra klokken 16 til 05. Dette skjer som regel på en hverdag. De andre naboene og jeg har vært borte og bedt dem gå inn, men de nekter. Etter ett år med ukentlig fester ringte jeg politiet, men de brydde seg ikke. Naboer som bor tre hus bortenfor får ikke sove selv med vinduene igjen, fordi de bråker sånn, men det er visst normal oppførsel i følge politiet..... Én gang tok de turen innom, men da snakket de bare om musikkvalget, og at X artist var bedre. Fire naboer har flyttet og jeg prøver å gjøre det samme.Anonymous poster hash: 2332a...801
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå