Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er for tiden deprimert. Etter jobb drar jeg hjem og gråter, leser blogger og "ser" på tv. Folk rundt meg sier at jeg burde finne meg en hobby eller starte på ett kurs for å ha noe å gjøre. Dette er noe jeg vil også, for å holde de negative tankene ute. Men jeg er egentlig ikke interessert i noe. Aner ikke hva som kunne passet meg. Siden jeg er deprimert føles alt negativt og jeg klarer ikke å finne på noe jeg vil gjøre. Jeg sier til meg selv hver dag at i morgen skal jeg trene eller gjøre noe annet, men jeg utsetter det alltid.

Jeg trenger derfor tips. Har dere forslag til noen hobbyer eller kurs jeg kan ta?

Jeg trenger også forslag til hva jeg kan gjøre i helgene. Det ble akkurat slutt med typen, så jeg føler at helgene bare er der. Mange av vennene mine har fått seg kjærester, så de vil jo heller være med dem enn å dra ut med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, vanskelig å gjette på hva du kunne likt å gjøre som hobby, men er du ute etter kurs er dette et fint sted å starte:

www.kursguiden.no

et eksempel på et helgekurs som kanskje er interessant kan f.eks være

http://www.kursguiden.no/kurs/Skuespillerteknikk/Helgekurs-Skuespillerteknikk-for-nybegynnere/

kan kanskje være vanskelig å finne kurs som går nå midt på sommeren.

Andre måter å finne på noe er jo kanskje frivillig arbeid, røde kors frivillighetssentralen etc.

PC-spill kan og være kjekt for å ha noe å holde på med og "glemme" triste tanker for en stund. Spill i sjangeren Advendture/Eventyr er relativt rolige spill hvor du spiller som hovedkarakteren i en historie.

Endret av Mr_White
Gjest Artistina
Skrevet

Slektsgransking er en spennende og lærerik hobby.

Gjest Citronella
Skrevet

Hiver meg på slektsgranskning. Ellers så er foto veldig i tiden, og du kunne kanskje meldt deg inn i en fotoklubb? Gå trimløyper i løpet av en periode. Padle kano og kajakk. Ofte får måned prøve via en klubb! Begynn og trene crossfit eller kettlebells. Veldig bra miljø, og nykommere blir tatt godt i mot Jeg vil tro at en hobby hvor du ikke isolerer deg er tingen. Samt at fysisk trening er ypperlig for å mestre depresjoner. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Bli viking! Se om det finnes et vikinglag nært de du bor, og bli med på en alle tiders hobby! Sosialt og lærerik og inneholder alt, du kan velge om du vil drive med bueskyting, søm, kampsport, trearneid, smiing osv! Dessuten er det fantastiske mennesker i det miljøet :danse:

Anonymous poster hash: 65148...f4b
  • Liker 1
Skrevet

Dans er kjekt og de arrangerer kurs som ikke er fryktelig dyre: http://www.komogdans.no

Eller hjelp frivillig for dyrebeskyttelsen i nærheten om du liker dyr.

• Liker 1
Skrevet

Noen ord om ting du finner interessant/liker er jo et godt sted å starte..

Skrevet

Noe som gjør at du kommer deg ut av huset ihvertfall. :danse:

Skrevet

Takk for svar :)

Får se om jeg klarer å melde meg på noe, evnt. få med meg noen venninner. Vet at jeg burde holde meg opptatt og komme meg ut av huset, men dørstokkmila er veldig lang for tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Får se om jeg klarer å melde meg på noe, evnt. få med meg noen venninner. Vet at jeg burde holde meg opptatt og komme meg ut av huset, men dørstokkmila er veldig lang for tiden.

Har du vurdert å skaffe deg husdyr? Med en hund i hus så kommer du deg ut av huset hver eneste dag og du har alltid noen som venter på deg når du kommer hjem. Ta med hunden på hundetreff så får den mange nye venner samtidig som du møter nye mennesker.

Anonymous poster hash: 77d84...dd9

Skrevet

Jeg har to hunder. Men de er hos søsteren min nå. Jeg klarer ikke å ta vare på de akkurat nå. Når jeg har gått tur med de har jeg bare gått ut døren og latt de gjøre fra seg på plenen, også har vi gått inn igjen. Jeg ba derfor søsteren min om å ta vare på dem til jeg føler meg litt bedre. Vil at hundene skal ha det så godt som mulig, derfor var det det beste alternativet nå.

Hvordan finner man ut av slektsgranskning? Hvor skal jeg lete, hvor finner jeg ting?

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det om du får venninner eller søsteren din til å presse deg litt til å gå tur f.eks? Kanskje dere kan lage noen faste avtaler et par ganger i uka der dere går en tur tur?

Anonymous poster hash: 491bd...629

Skrevet

Gitar

Lage smykker (kan få tak i sett på panduro)

Geocaching

Fotografering

Skrevet

Gå turer,søk på ut.no og lignende steder etter turer på det stedet du bor, lag en liten konkurranse med deg selv om at du skal prøve forskjellige løyper. Du får frisk luft,bedre helse og naturopplevelser. Ta gjerne med kamera så kan du samtidig bli hobbyfotograf;)

Se om det er noen møbler hjemme som trenger en oppussing,ikke en langvarig hobby akkurat,men mal feks stoler og bord,legg nytt trekk etc.

Så frø og lag din egen urtehage. Kan gjøre det enkelt med bare spirer feks alfa alfa og karse, eller prøve deg på tomater,sukkererter,krydderplanter m.m

Lær et nytt språk,meld deg på et språk du synes er interessant.

Når du sitter på nettet hjemme så bruk det til læring. Ta feks og lær om kulturer,les om geografi,lær om konflikter i verden med mer. Ikke bare heng på facebook...massevis av dokumentarer på youtube.

Apropos youtube,hva med å lære noe derfra? Kanskje å legge kul neglelakk,lage fine frisyrer,smykkelaging,hekling osv.

Skrevet

Gå turer med hunder som bor hos Dyrebeskyttelsen og andre frivillige organisasjoner. Start med én gang i uken. Eller meld deg på et ridekurs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...