Gå til innhold

Skadeerstatningsloven og hund


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg har forstått det så var det helt vanlig å legge dem i narkose for å se om det er skader som man ikke ser fra utsiden? Dette er en liten hund (hvis det har noen betydning for det med narkose?). Jeg vet ikke hva som er vanlig, har aldri vært til dyrlegen selv. Hunden blir helt fin igjen. Får et arr regner jeg med, både pga bittet og at de åpnet opp. Ikke noe skade på muskelvev eller innvendige blødninger. Huden rundt såret kan dø, så da må de fjerne den, men det var, slik jeg har skjønt, ikke noe farlig, men noe som må gjøres hvis huden dør. Det er over 2000 kr i dyrlegeutgifter foreløpig for å si det slik. Blir det behov for å gjøre noe mer blir det dyrere. Og ja, jeg har sagt at vi betaler selvsagt halvparten, siden det er dyrere når hun ikke har forsikring. Men det ser lysere ut, for begge sin del, vi skal møtes og se om vi kommer frem til en løsning. Anonymous poster hash: 865a1...f39

Har selv opplevd at min hund (to ulike) har blitt bitt og fått et slang stikksår av hjørnetanna til den andre hunden. Da har de kun blitt behandlet med antibiotika, for bittsår blir som regel infisert, Det høres ut som en veterinær som ville tjene litt ekstra, om hunden legger i narkose og gjennomgår et kirurgisk inngrep for å "se" eventuelle skader. De burde man se om man barberer og observerer såret utenfra. Narkose onnebærer ekstra risiko. Å skjære i et infisert sår kan også spre en infeksjon ganske effektivt.

Anonymous poster hash: 6a29c...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var litt av en nøtt. I hvert fall juridisk. Alikevel har jeg noen synspunkter på saken:

Hunden biter med kraft som første utfall. Dette er ikke normalt.

Hunden viser ressursforsvar for en vannskål. Dette er ikke uvanlig og noe en hundeeier bør ta høyde for med mindre den tydelig har vist det motsatte.

Dette er to forhold som gjør, at i hvert fall jeg, ville betalt regningen hvis min hund hadde oppført seg slik. Og det har jeg faktisk indirekte gjort.

En gang min faste hundepasser (og utrygg i et stort hus når mannen var borte) fikk besøk av en venninne, også med hannhund. Bikkjene gikk godt sammen løse i hus og hage en hel dag. Så slenger min hundepasser en kjeks på kjøkkengulvet. Det ender med at min hund ommøblerer kjøkkenet med den besøkende fuglehunden. En veterinærsjekk viste kun et rift i øret.

Betal, sa jeg. Hundene er helt normale. Det er du som har driti på draget.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...