AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Et eksempel: jeg spør et familiemedlem hva det spiller for rolle hva jeg gjør med livet mitt idag hvis man tenker 50 år frem.. (jeg er arbeidsledig og ser ingen verdi i å jobbe) Spiller det noen rolle hva jeg gjorde i 2014 når året er 2064? Familiemedlemmet lurer på om jeg tenker på pensjon, og jeg bare ser fjernt på personen.. Svaret mitt er at jeg ser ikke for meg å bli så gammel at jeg blir pensjonist.. Jeg kommer til å dø lenge før.. Pappa ble ikke 50 engang. Jeg har verre kosthold og drikker like mye. Hvorfor skulle jeg gidde å tenke på pensjon? Jeg blir så provosert at folk tror de skal bli så forbanna gamle i dagens samfunn. Ingenting taler for det. Iallefall ikke for meg. Ingen skjønner hvordan jeg tenker. Jeg tenker helt realistisk, de som tror jeg lever til pensjonistalder lever i en fantasiverden. Oppriktig talt, så har jeg lyst til å dø ca annenhver dag. Noen ganger tenker jeg ikke på annet. Jeg finner ikke noe i livet interessant. Jeg gir blanke faen i familieliv eller hva samfunnet forventer av meg.. Blir så forbannet av at familie forventer at jeg tenker på yrke og karriere. De skjønner ikke at det er helt fjernt for meg.. Anonymous poster hash: 2f2b1...160 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 NAVER Anonymous poster hash: 3125a...11c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Det høres ut som at du er deprimert. Har du prøvd behandling for depresjon? Anonymous poster hash: d1629...b51
Gjest Daenerys Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Kjære ts, Jeg må dessverre stenge tråden din fordi du beskriver selvmordstanker. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Jeg oppfordrer deg heller til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Daenerys, mod.
Fremhevede innlegg