AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har gått på antidepressiva i rundt 5 måneder nå, og det har hjulpet meg veldig mot både despresjon og angst. Men ut i fra det har det gjort meg så likegyldig og "care" at jeg ikke kjenner meg selv igjen. De har også gjort meg helt ekstremt glemsk. Hvordan er det å slutte på dem? Vil jeg få kraftige tilbakefall? Per i dag sliter jeg ikke med verken depresjon eller angst, men er redd for at det er medisinen som holder meg gående. Tar én pille for dagen på 20 mg, hvordan trapper jeg evt ned? Savner å kjenne litt på følelser Tusen takk for tilbakemelding. Anonymous poster hash: 01239...0dc Anonymous poster hash: 01239...0dc
-Jiinxs- Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Snakk med fastlegen din om nedtrapping av medisinene.
Gjest supernova_87 Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 (endret) Å slutte på antidepressiva bør konsulteres med lege først. Kan hende hormon-nivåene er høye nok og det går helt fint å slutte, eller det kan hende at du må holde frem litt til. En lege vil kunne si noe om dette, og i tillegg hjelpe deg med hvordan du skal trappe ned uten å få bivirkninger. Det å trappe ned på antidepressiva kan i noen tilfeller føre til suicidale impulser, og det er viktig å være forberedt på det. Det betyr ikke nødvendigvis at ting går dårligere igjen, men det er bare en av bivirkningene. Hos legen kan du ta en blodprøve som vil vise om verdiene er høye nok. Så bra å høre forresten at du har det bedre! Kjempebra at medisinen har hjulpet og at du verken har depresjon eller angst lenger! Føler du at du har fått bearbeidet det som gjorde til at du ble deprimert i utgangspunktet, eller har du fremdeles depressive tanker, selv om du ikke føler deg deprimert? Forresten, er det lov å spørre hvilken medisin du har tatt? Endret 11. juli 2014 av Raindrops
skogstroll Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Å slutte på antidepressiva bør konsulteres med lege først. Kan hende hormon-nivåene er høye nok og det går helt fint å slutte, eller det kan hende at du må holde frem litt til. En lege vil kunne si noe om dette, og i tillegg hjelpe deg med hvordan du skal trappe ned uten å få bivirkninger. Det å trappe ned på antidepressiva kan i noen tilfeller føre til suicidale impulser, og det er viktig å være forberedt på det. Det betyr ikke nødvendigvis at ting går dårligere igjen, men det er bare en av bivirkningene. Hos legen kan du ta en blodprøve som vil vise om verdiene er høye nok. Så bra å høre forresten at du har det bedre! Kjempebra at medisinen har hjulpet og at du verken har depresjon eller angst lenger! Føler du at du har fått bearbeidet det som gjorde til at du ble deprimert i utgangspunktet, eller har du fremdeles depressive tanker, selv om du ikke føler deg deprimert? Forresten, er det lov å spørre hvilken medisin du har tatt? TS her. Tusen takk for svar! Skal forhøre meg med lege fortløpende:-) Jeg føler jeg har fått til å bearbeide det som utløste depresjon, og har ikke lengre depressive tanker. Håper og tror det vil fortsette sånn når jeg slutter på medisinene. Jeg går på Cipralex.
Gjest supernova_87 Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 TS her. Tusen takk for svar! Skal forhøre meg med lege fortløpende:-) Jeg føler jeg har fått til å bearbeide det som utløste depresjon, og har ikke lengre depressive tanker. Håper og tror det vil fortsette sånn når jeg slutter på medisinene. Jeg går på Cipralex. Så bra at du har bearbeidet de negative tankene, ingenting er bedre enn det! Det må være deilig å endelig være fri fra tungsinnet! Samtidig skjønner jeg at du kanskje lengter litt etter å føle toppene nå, og da kan det nok være riktig å prøve uten medisin!
karrifrøkna Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Jeg har også brukt Cipralex siden januar. Begynt å trappe ned nå. Medisinene gjorde meg ekstremt aggressiv, og jeg fikk klar beskjed av legen om å trappe ned forsiktig, i tilfelle tilbakefall/vondere tanker enn jeg hadde fra før. Selv syntes jeg det er skummelt, jeg er redd for å bli deprimert igjen(nettopp blitt dumpet) og redd for suicidale tanker. Veldig godt å høre at det har hjulpet deg, og jeg håper såklart at nedtrappingen går som ønsket. :-)
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Husk å få bivirkningene skrevet ned i journalen som grunn til at du vil slutte.Anonymous poster hash: 9abc7...e9c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå