SiMa Skrevet 13. juli 2014 #81 Skrevet 13. juli 2014 Synes det er hyggelig jeg! Har kost meg masse i de bryllupene jeg har vært. Synes det er rørende å være vitne til et så personlig øyeblikk i noens liv. Kommer nesten alltid noen tårer når jeg kommer inn i vielseslokalet og ser en nervøs og spent brudgom. Alltid stas å se bruden i all finstasen også! Også er det hyggelig å møte kjente og ukjente, alle er i godt humør når de er i bryllup så tonen er alltid god Maten opplever jeg nesten alltid som veldig god og det hjelper alltid med litt bobler i glasset! Talene har aldri vært for lange eller kjedelige, og jeg synes det er koselig å høre på! Det er jo selvsagt ting jeg også misliker litt, som at det ofte blir mange utgifter i form av reise, opphold, gaver, utdrikningslag, kjoler og tilbehør. I tillegg kan deler av vielsen være litt gjespetigjespsnork :sleeping: Noen ganger blir det også ganske kjedelig mellom vielse og middag, og opplegget da kan være litt døft eller serveringen litt dårlig. Dessverre blir jeg ofte utslitt når middagen er overstått og har ikke mye overskudd til å danse fra meg på slutten for det blir jo lange dager. Om musikken ikke fenger så er det ekstra vanskelig å motiveres, men alt i alt synes jeg bryllup er trivelig! Anonymous poster hash: 9d0e9...704 Har du tips til musikk som fenger? Hva frister deg ut på dansegulvet?
SiMa Skrevet 13. juli 2014 #82 Skrevet 13. juli 2014 Siste bryllupet jeg var i kostet meg cirka 1800kr. Litt mer om man legger til reise. Jeg kan garantere at jeg ikke spiste og drakk for 1800kr. Jeg har drukket og spist meg rullemett og pussa på restaurant til langt mindre enn det, og da har maten også vært bedre. Så nei, jeg føler i grunn ikke at jeg har fått gratis mat, eller behov for å dø av takknemlighet. Hva var det som kostet 1800? Jeg skjønner du ville kjøpe gave, men den trenger ikke være så dyr. Det er også fullt lovlig å komme i en kjole du allerede har i skapet, det samme gjelder sko og veske. Jeg er litt nysgjerrig på hva som kostet deg så mye.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #83 Skrevet 13. juli 2014 Hva var det som kostet 1800? Jeg skjønner du ville kjøpe gave, men den trenger ikke være så dyr. Det er også fullt lovlig å komme i en kjole du allerede har i skapet, det samme gjelder sko og veske. Jeg er litt nysgjerrig på hva som kostet deg så mye. Som student endte et av de bryllupene jeg gikk i på over 3000 kroner. Flybilleten kostet over 2000 kr, gave til 500 kr, togbillett til og fra flyplassen der jeg studerte, togbillett til og fra flyplassen der bryllupet var + drivstoff for en times kjøretur hver vei. Heldigvis fikk jeg bo gratis hos kjente. Jeg tviler det kostet over 3000 kr å ha meg som gjest der. Så nei, det er ikke gratis fest som noen påstod. Jeg kjøpte ikke nye klær eller sko, for det hadde jeg ikke råd til som student. Siden dette var nær familie, hadde det blitt ganske stor krangel om jeg ikke dukket opp. Anonymous poster hash: d06e3...7dc
Wildberry Skrevet 21. juli 2014 #84 Skrevet 21. juli 2014 Jeg synes det er litt merkelig å si at et bryllup er kjedelig. Store, formelle anledninger skal ikke være gøy. De skal gjerne være litt alvorlige og formelle, og føles ofte på grensen til unaturlige. Festen etterpå, derimot, skal helst være en feiring med god mat og drikke, og koselige samtaler rundt bordet. Hvor kjedelig dette er handler vel litt om hvem du blir sittende ved siden av, samt hvor flink du er til å delta selv. Det er jo det samme som på alle sosiale tilstelninger hvor underholdningen går ut på å snakke med andre mennesker. 1
Butter Skrevet 22. juli 2014 #85 Skrevet 22. juli 2014 Er det noen som i det hele tatt koser seg i bryllup, slik at det er vits i å "tromme" sammen til en gedigen fest? jeg har forståelse for at ikke allebryllup er like morsomme, . det i noen er lange, kjedelige taler, mye dautid, få man kjenner osv, osv. Personlig har jeg bare vært i tre bryllup som voksen, hvorav jeg storkoste meg i to. Passe lange og underholdene taler, lite dødtid, vhyggelig gjester. For meg er det altså mer avhengig av det konkrete bryllupet. Har vanskelig for å på generelt grunnlag si at jeg synes bryllup er kjedelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå