Gå til innhold

Synes bryllup er kjedelig

Fremhevede innlegg

Gjest Vampen
Skrevet

Var vel ingen som tvang deg til å kjøpe en gave til en verdi av 1800 kroner? Om du virkelig ser på det slik at det foregår en direkte byttehandel det å dra i bryllup (du skaffer dyr gave og i bytte får du mat og drikke) så synes jeg det vitner om litt feil holdning. Man gir som regel gave for glede og feire noen.Anonymous poster hash: 60371...9b5

Poenget mitt var at bryllup på ingen måte er gratis, og det er heller ikke mat og drikken, slik noen her hevder. Jeg ser ikke på det som en byttehandel, men når noen forteller meg st jeg skal være glad for å få gratis mat og drikke, eller være takknemlig for at brudeparet spanderer på meg, så bør det være greit å påpeke at det er BS.

Det er forøvrig heller ikke gave som er den eneste utgiften til et bryllup, det blir fort flere.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poenget mitt var at bryllup på ingen måte er gratis, og det er heller ikke mat og drikken, slik noen her hevder. Jeg ser ikke på det som en byttehandel, men når noen forteller meg st jeg skal være glad for å få gratis mat og drikke, eller være takknemlig for at brudeparet spanderer på meg, så bør det være greit å påpeke at det er BS.

Det er forøvrig heller ikke gave som er den eneste utgiften til et bryllup, det blir fort flere.

Og derfor får man en invitasjon. Slik at man kan takke ja eller nei. Takker man sier man seg blandt annet enig i de utgiftene det medfører. Ingen tvang, kun den som blir invitert det står på.

Anonymous poster hash: 60371...9b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og derfor får man en invitasjon. Slik at man kan takke ja eller nei. Takker man sier man seg blandt annet enig i de utgiftene det medfører. Ingen tvang, kun den som blir invitert det står på.Anonymous poster hash: 60371...9b5

*Takker man ja sier man seg enig i de utgiftene det medfører.

Gjest Vampen
Skrevet

Men om det er så ille, hvorfor drar du? En invitasjon er en mulighet til å takke ja eller nei. Herlighet, stå for hva dere egentlig mener og tenker istedenfor å sutre slik på "bakrommet".Anonymous poster hash: 60371...9b5

Nei, i praksis er det ikke det. Bryllup er en av de anledningene hvor man bør kunne levere legeerklæring på smittsom pest og kolera, for å unngå at folk skal bli sure og vonebråtne for at man ikke kommer. Man må liksom ha en "god grunn", utover "har ikke lyst".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å glede deg har jeg ingen interesse av :ler: Du blir desverre ikke bedt

For det andre: Selskapsleker er det dummeste mest kleine jeg vet, det og egenkomponerte sanger, så nei det detter ikke inn under å ha det gøy.

Jeg skal nok overleve, og det var nå mest en talemåte :)

Neida, jeg ønsker deg lykke til med bryllup, og som sagt synes jeg de tingene du beskrev indikerer at du ikke legger opp til bryllup av verste sort.

Anonymous poster hash: 2369e...40c

Gjest Vampen
Skrevet

Og derfor får man en invitasjon. Slik at man kan takke ja eller nei. Takker man sier man seg blandt annet enig i de utgiftene det medfører. Ingen tvang, kun den som blir invitert det står på.Anonymous poster hash: 60371...9b5

Har du tungt for det? Jeg har ikke klaget på utgiftene i seg selv, men på det faktum at noen her påstår at bryllup er gratis moro for gjestene. Det er det ikke. Jeg dropper bryllup som blir dyrere enn det jeg gidder å bruke, så det er greit. Men gratis fest og måltid er ingen av dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du tungt for det? Jeg har ikke klaget på utgiftene i seg selv, men på det faktum at noen her påstår at bryllup er gratis moro for gjestene. Det er det ikke. Jeg dropper bryllup som blir dyrere enn det jeg gidder å bruke, så det er greit. Men gratis fest og måltid er ingen av dem.

Nei jeg har ikke tungt for det. At du velger å svare på noe som jeg skrev som et svar til noe Pottepalme skrev får du ta på egen kappe (tenker på ditt svar i innlegg nr 64).

Jeg synes du hele tiden forsøker å legge skylden på de som arrangerer bryllupet isteden for å ta saken i egne hender og faktisk bare takke nei.

Vi kan vel bare si oss enige om å være veldig uenige og avslutte der.

Skrevet (endret)

Og derfor får man en invitasjon. Slik at man kan takke ja eller nei. Takker man sier man seg blandt annet enig i de utgiftene det medfører. Ingen tvang, kun den som blir invitert det står på.

Men en dyr fest er det. Ikke er det gratis mat og ikke gratis drikke. De som ikke har råd får heller ikke være med å feire. Jaja, greit at vi er uenige.

Endret av Pottepalme
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er overhode ikke gratis for gjestene. Reise, opphold, gaver og utdrikningslag er vel det normalt å legge ut for. Men så ser man at flere må legge ut for mesteparten av drikken selv også. Så det er ikke noen gratis fest for å feire deres kjærlighet. Mange legger ut ganske mye penger for at deres skal feire dagen deres. Og når man ser hvor mange som surmuler for at de ikke blir sponset nok av foreldre og svigerforeldre, så er det store forventninger rundt om at familie skal bidra veldig økonomisk (på noen virker det som om foreldre skal sette seg i gjeld for å sponse dersom de ikke har spart opp til dette).

Tilhører man ikke den aller nærmeste familien/forlovere, så får man sjeldent mer enn to ord med brudeparet. Av de jeg har vært i, så er det flere jeg ikke har sagt mer enn hei og hade til brudeparet, fordi det er 100 andre som skal ha et ord med de. Helt ærlig så lurer jeg på hvor mye det egentlig betyr å ha hver enkelt der, når man ikke får vekslet mer enn to ord.

Bryllup er gått mye ut på dato og har ikke samme funksjon som før i tiden. Nå er jo folk både samboer og har unger før de gifter seg. Og det er svært mange som overhode ikke trives i bryllup, men som kommer pga plikt og forventninger. Det er ikke noe så spesielt, sjansen for at folk forblir gift i dag er jo bare 50% også. Nå har jeg enda ikke vært invitert i bryllup nummer to til noen, men det er nok noe jeg kommer til å takke nei til.

Anonymous poster hash: d06e3...7dc
Gjest Vampen
Skrevet

Nei jeg har ikke tungt for det. At du velger å svare på noe som jeg skrev som et svar til noe Pottepalme skrev får du ta på egen kappe (tenker på ditt svar i innlegg nr 64).

Jeg synes du hele tiden forsøker å legge skylden på de som arrangerer bryllupet isteden for å ta saken i egne hender og faktisk bare takke nei.

Vi kan vel bare si oss enige om å være veldig uenige og avslutte der.Anonymous poster hash: 60371...9b5

Jo, du har tydeligvis litt tungt for det, for med det ene unntaket har jeg bare svart deg på innlegg hvor du siterer meg. Spørsmålet om du har tungt for det kom også som en følge av et svar på en av mine innlegg.

Og neida, jeg legger "skylden på vertskapet". Jeg bare tar meg den friheten å synes at bryllup er kjedelig. Enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det spørs litt på hvordan bryllupet er laget til.

For meg så er kirke, lang ventetid, pinlige leker, kald mat, og dyre utgifter som kommer i tillegg pga reise/overnatting, ikke noe jeg gleder meg særlig til. :P Men om det hadde vært et byllup med bare bekjente, ingen leker, ingen ventetid, grillmat/annen varm mat, slippe overnatting/reise + et par som hadde blitt takknemlig uansett om gaven ikke koster flere 1000 kr, vært stor stas. :)

Anonymous poster hash: 61d11...0c1
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt slik: :bond: av de surmaga svarene i denne tråden!

"Ånei, brudeparet anser meg som en person de ønsker å dele en av sitt livs største dager med! Jeg må ha på meg et pent antrekk, få mat og drikke gratis og jeg må være med å feire kjærligheten for en dag! Nei æsj, jeg vil heller vaske hjemme ass.."

Jeg kjenner jeg får helt hakeslepp. Er dere virkelig så egoistiske at dere ikke klarer å la være å tenkte på dere selv i noen timer en stakkars lørdag i året?

Egoismen lenge leve..

Egoistisk -på hvilken måte er en egoistisk når en, til tross for at en hater alt som har med bryllup å gjøre, tar på seg finstasen, kjøper bryllupsgave og tilbringer flere timer i et eller annet lokale for å høre taler og delta i kleine aktiviteter, bare for å være høflig? En kan vel ikke akkurat si at det er en egoistisk handling, tvert i mot er det ganske så uselvisk.

• Liker 4
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg er tydeligvis en av de få som faktisk synes bryllup er veldig hyggelig, og synes det er veldig koselig å bli invitert :)

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg vært i 8 bryllup de siste tre årene, og kan ærlig si jeg ikke har hørt noen "diskret hvisking" om hvor kjedelig det er i noen av dem.. Nå har det selvsagt vært mer gøy i noen av bryllupene enn de andre, men jeg kan ærlig si at jeg har kost meg i alle og har vært glad over å bli invitert! Om noen uker er det vår tur, og vi håper og regner med det blir en gedigen fest, masse god mat, lite dødtid, bra musikk, fri bar og kanskje tilogmed litt rørende for de som skulle være av den følsomme sorten. Jeg for min del er ikke det minste redd for at noen skal kjede seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så drit i å gå! Der koster ganske mye penger å ha deg som gjest også! Milde...

Anonymous poster hash: 91018...6b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt å være i bryllup, har vært i 7 stk i løpet av 2 år. Jeg har heller aldri hørt om noen som sitter å hvisker om at det er kjedelig.

Anonymous poster hash: 44568...eb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup i min nærmeste familie synes jeg er stas, men jeg skal nå i høst i det tredje bryllupet hos min samboers familie og må si at jeg ikke gleder meg det spøtt. Det verste er at bryllupet foregår en helg hvor jeg egentlig skal på et kurs jeg gleder meg til, men jeg kan ikke takke nei. Av hensyn til min samboer og hans familie.

Jeg kjenner familien hans, jeg kjenner de som skal gifte seg, og det kommer høyst sannsynlig til å bli ufattelig kjedelig. Og når jeg da sitter der og vet at jeg egentlig skulle vært på et supergøy kurs...

Ja, jeg vet jeg er negativ, men akkurat slike ting synes jeg er noe herk. Det eneste positive er at det er i nærområdet, så vi trenger ikke reise noe sted og kan reise rett hjem etterpå.

Anonymous poster hash: 6ff3d...47f
AnonymBruker
Skrevet

Kurs ville jeg ansett som god grunn til å la være å dra i bryllup. Det er verre når man ikke skal noe spesielt, faren er stor for at brudeparet blir fornærmet om man svarer at man ikke kan komme fordi man heller vil gå en tur på fjellet og lese en god bok etterpå...

Anonymous poster hash: 13e8d...eeb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kurs ville jeg ansett som god grunn til å la være å dra i bryllup. Det er verre når man ikke skal noe spesielt, faren er stor for at brudeparet blir fornærmet om man svarer at man ikke kan komme fordi man heller vil gå en tur på fjellet og lese en god bok etterpå...

Anonymous poster hash: 13e8d...eeb

Problemet er at min samboer og hans familie synes ikke det er god nok grunn. Ja, jeg kan selvsagt ta valget selv og trumfe gjennom, men den dårlige stemningen jeg da ville laget ville ikke vært verd det.

Heldigvis er det en type kurs hvor jeg kan ta det noen uker senere i stedet for. Men da blir det med en annen gjeng enn de jeg tar kurset sammen med. Så sånn sett går det greit, men er kjipt og gå glipp av kurshelga med den gjengen jeg går med pga noe jeg selv synes er utrolig kjedelig.

Gjest Ciegus
Skrevet

Bryllup i min nærmeste familie synes jeg er stas, men jeg skal nå i høst i det tredje bryllupet hos min samboers familie og må si at jeg ikke gleder meg det spøtt. Det verste er at bryllupet foregår en helg hvor jeg egentlig skal på et kurs jeg gleder meg til, men jeg kan ikke takke nei. Av hensyn til min samboer og hans familie.

Jeg kjenner familien hans, jeg kjenner de som skal gifte seg, og det kommer høyst sannsynlig til å bli ufattelig kjedelig. Og når jeg da sitter der og vet at jeg egentlig skulle vært på et supergøy kurs...

Ja, jeg vet jeg er negativ, men akkurat slike ting synes jeg er noe herk. Det eneste positive er at det er i nærområdet, så vi trenger ikke reise noe sted og kan reise rett hjem etterpå.

Så dra på kurs da? :klo: jeg har takket nei til bryllup fordi jeg skulle på hyttetur, jeg, ingen som reagerte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...