Gå til innhold

Synes bryllup er kjedelig

Fremhevede innlegg

Gjest Vampen
Skrevet

Om noen ikke vil komme i mitt bryllup pga de syns det kjedelig setter jeg STOR pris på om de avslår. Samme om det går for 95% av gjestene. Vi sparer ca 1500 kr pr person som avslår, så det hadde ikke vært meg imot hvis de likevel ikke har lyst - det verste som skjer er at de som faktisk kommer setter pris på festen og vi kan evt. bruke overskuddspengene til bedre og lengre bryllupsreise. Blir provosert over hvor utakknemlige folk er her inne.

Utakknemlig? Hva skal man egentlig være takknemlig for?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Ciegus
Skrevet

Om noen ikke vil komme i mitt bryllup pga de syns det kjedelig setter jeg STOR pris på om de avslår. Samme om det går for 95% av gjestene. Vi sparer ca 1500 kr pr person som avslår, så det hadde ikke vært meg imot hvis de likevel ikke har lyst - det verste som skjer er at de som faktisk kommer setter pris på festen og vi kan evt. bruke overskuddspengene til bedre og lengre bryllupsreise. Blir provosert over hvor utakknemlige folk er her inne.

Det er det samme jeg tenker, bare at jeg ikke syns folk her er utakknemlige. Vi tar ikke skade av at folk avslår, og den som avslår tar ikke skade av det, så jeg ser ikke problemet med å bare takke nei, med mindre det er et søsken eller ens barn som gifter seg da...

Men syns ikke folk er utakknemlige bare fordi de kjeder seg i bryllup, eller er for høflige til å takke nei.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kjenner jeg blir litt slik: :bond: av de surmaga svarene i denne tråden!

"Ånei, brudeparet anser meg som en person de ønsker å dele en av sitt livs største dager med! Jeg må ha på meg et pent antrekk, få mat og drikke gratis og jeg må være med å feire kjærligheten for en dag! Nei æsj, jeg vil heller vaske hjemme ass.."

Jeg kjenner jeg får helt hakeslepp. Er dere virkelig så egoistiske at dere ikke klarer å la være å tenkte på dere selv i noen timer en stakkars lørdag i året?

Egoismen lenge leve..

Endret av Gray
  • Liker 7
Gjest Vampen
Skrevet

"Ånei, brudeparet anser meg som en person de ønsker å dele en av sitt livs største dager med! Jeg må ha på meg et pent antrekk, få mat og drikke gratis og jeg må være med å feire kjærligheten for en dag! Nei æsj, jeg vil heller vaske hjemme ass.."

Jeg kjenner jeg får helt hakeslepp. Er dere virkelig så egoistiske at dere ikke klarer å la være å tenkte på dere selv i noen timer en stakkars lørdag i året?

Egoismen lenge leve..

Gratis? Jeg har -aldri- vært i et bryllup som er gratis.

Hadde jeg latt egoismen råde helt, så hadde jeg blitt hjemme. Men med mindre det er i gokkmokk, så møter jeg opp. Det betyr ikke at det plutselig blir noe annet enn kjedelig. Jeg skjønner ikke at folk blir så fryktelig hårsåre av at mange synes bryllup er kjedelig. Folk bryr seg nok til å møte opp i det kjedelige bryllupet, vær fornøyd.

• Liker 5
Skrevet

Bare bryllup eller detter også konfirmasjoner, barnedåp/navnefest, 30,40,50,60++++årslag under at det er kjedelig? For ja, det kan være gørr, hvordan få det mer spennende?

Vi kommer ikke til å ha alle talene som er "krevd", uformelt, kommer ikke til å sitte tilbords i flerfoldige timer, satse mer på å ha det gøy, vi skal ha fri bar, musikk fra spilleliste, men så klart folk må komme med ønsker.. hvordan få det mer attraktivt å komme?

AnonymBruker
Skrevet

Har invitert 105 gjester til bryllup i august, men etter å ha lest denne tråden lurer jeg på om vi skal avlyse alt....Er ikke vits i å ha bryllup hvis gjestene later som de koser seg, men egentlig kjeder rævva av seg.

Jeg skjønner jo at bryllup er kjedelig hvis du er med som "samboer av brudens venninne fra studietidene", men hva med barndomsvenner og familie? Har ikke de lyst til å komme heller?....

Anonymous poster hash: c1555...071
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egoismen lenge leve..

Det er jo fint at de anser meg som en person de ønsker å dele dagen med. Vel, jeg hadde jo foretrukket å slippe, men isolert sett er det klart det er en slags kompliment å bli invitert. Å "feire kjærligheten" synes jeg er kjedelig, ja. Kjærlighet er fint og flott, men jeg skjønner ikke poenget i en så overdådig og påtatt feiring som de fleste bryllup er av den grunn. Man kan snakke om symbolverdi alt man vil, men det som faktisk skjer er stort sett kjedelige ting. Sitte og prate tomt om brudeparet, ha mye dødtid og høre på taler som betyr lite for andre enn de involverte. Og jeg skjønner godt at man gjør det slik, det er brudeparets dag, men det blir jo ikke morsomt av den grunn. Man er sjelden alene om å føle det slik, for å si det sånn. Det vet jo alle som har vært i bryllup, men man går vel inn i en slags idé om at eget bryllup er annerledes.

Jeg forstår ikke helt hva det har med egoisme å gjøre. Jeg synes det er kjedelig. Det er ikke egoistisk å synes at ting er kjedelige, det er ikke bare å bestemme seg for at det ikke er kjedelig. Mange deltar på ting de synes er kjedelige for å glede andre. Jeg har understreket et utfall ganger at det ikke er så synd på meg i bryllup av den grunn, alle oppfører seg litt annerledes enn det de egentlig føler iblant for å glede andre. Jeg bare synes det er kjempekjedelig, og jo mer overdådig og fancy det skal være, jo kjedeligere blir det som regel.

Så jeg stiller som regel opp, oppfører meg pent og bidrar på lik linje med andre gjester til at brudeparet har en fin dag med familie og gode venner. Det betyr ikke at bryllupet ikke er kjedelig for meg.

Anonymous poster hash: 2369e...40c

• Liker 3
Gjest Vampen
Skrevet

Har invitert 105 gjester til bryllup i august, men etter å ha lest denne tråden lurer jeg på om vi skal avlyse alt....Er ikke vits i å ha bryllup hvis gjestene later som de koser seg, men egentlig kjeder rævva av seg. Jeg skjønner jo at bryllup er kjedelig hvis du er med som "samboer av brudens venninne fra studietidene", men hva med barndomsvenner og familie? Har ikke de lyst til å komme heller?.... Anonymous poster hash: c1555...071

Og folk lurer på hvorfor man ikke bare takker nei og er ærlig om at man synes bryllup er kjedelig? Når folk blir såpass såre og vonebråtne av at ukjente mennesker på Internett synes bryllup er noe herk, så kan man jo tenke seg reaksjonen irl med noen man kjenner.

Og for å svare på spørsmålet, jeg har kjedet meg skakk i bryllupet til både familie og barndomsvenner, ja, og nei, jeg har ikke hatt spesielt lyst til å komme. Jeg har også skippet noen på grunn av reisevei, eller at andre ting var viktigere for meg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare bryllup eller detter også konfirmasjoner, barnedåp/navnefest, 30,40,50,60++++årslag under at det er kjedelig? For ja, det kan være gørr, hvordan få det mer spennende?

Vi kommer ikke til å ha alle talene som er "krevd", uformelt, kommer ikke til å sitte tilbords i flerfoldige timer, satse mer på å ha det gøy, vi skal ha fri bar, musikk fra spilleliste, men så klart folk må komme med ønsker.. hvordan få det mer attraktivt å komme?

For meg gjelder det slike tilstelninger generelt. Derfor har jeg som nevnt tidligere i tråden droppet konfirmasjon selv, og om jeg skal gifte meg senere - det er ikke noe jeg ønsker meg, men det spørs på partneren, og det gir jo en del rettigheter - skal jeg bare ha det lite, med aller nærmeste familie og fort gjort.

Men de tingene du beskriver lyder fornuftige på meg. Det ble nevnt noen tips på første side her, og dine tanker harmonerer ganske godt med dem. Jeg vet ikke hva du mener med "ha det gøy": Hvis du mener leker er det noe av det verste jeg personlig vet, hvis du mener en lett og ledig stemning og litt lettbent underholdning er det fint. Jo mer som en hyggelig dag med gode venner, jo bedre. Jo mindre unntakstilstand med overdådig feiring av kjærligheten og mann og kone som blir en enhet og slikt, jo bedre. For meg, altså. Jeg synes ikke du skal trenge å legge om hele opplegget for å glede meg, du må også ha et bryllup du kan trives med selv, men når du lurer på hva som vil gjøre det bedre for gjestene.

Anonymous poster hash: 2369e...40c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva er det jeg skal være takknemlig for? Jeg "betaler" jo for meg.

Endret av Pottepalme
  • Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Hva er det jeg skal være takknemlig over? Jeg "betaler" jo for meg.

Siste bryllupet jeg var i kostet meg cirka 1800kr. Litt mer om man legger til reise. Jeg kan garantere at jeg ikke spiste og drakk for 1800kr. Jeg har drukket og spist meg rullemett og pussa på restaurant til langt mindre enn det, og da har maten også vært bedre. Så nei, jeg føler i grunn ikke at jeg har fått gratis mat, eller behov for å dø av takknemlighet.;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siste bryllupet jeg var i kostet meg cirka 1800kr. Litt mer om man legger til reise. Jeg kan garantere at jeg ikke spiste og drakk for 1800kr. Jeg har drukket og spist meg rullemett og pussa på restaurant til langt mindre enn det, og da har maten også vært bedre. Så nei, jeg føler i grunn ikke at jeg har fått gratis mat, eller behov for å dø av takknemlighet.;)

Var vel ingen som tvang deg til å kjøpe en gave til en verdi av 1800 kroner? Om du virkelig ser på det slik at det foregår en direkte byttehandel det å dra i bryllup (du skaffer dyr gave og i bytte får du mat og drikke) så synes jeg det vitner om litt feil holdning. Man gir som regel gave for glede og feire noen.

Anonymous poster hash: 60371...9b5

• Liker 2
Skrevet

Siste bryllupet jeg var i kostet meg cirka 1800kr. Litt mer om man legger til reise. Jeg kan garantere at jeg ikke spiste og drakk for 1800kr. Jeg har drukket og spist meg rullemett og pussa på restaurant til langt mindre enn det, og da har maten også vært bedre. Så nei, jeg føler i grunn ikke at jeg har fått gratis mat, eller behov for å dø av takknemlighet. ;)

Nei, den ser jeg absolutt. Skjønner ikke helt hva det er vi skal være takknemlig for. At vi blir bedt? Hadde vært mer takknemlig over å ikke bli bedt. Ser ikke vitsen med å betale flere tusen for reise, mat og kanskje overnatting når jeg ikke synes det er gøy uansett. Mat kunne jeg fått for under 200lappen på butikken.

Så ja, vi må ut med langt mer enn hva vi får.

• Liker 2
Skrevet

Var vel ingen som tvang deg til å kjøpe en gave til en verdi av 1800 kroner? Om du virkelig ser på det slik at det foregår en direkte byttehandel det å dra i bryllup (du skaffer dyr gave og i bytte får du mat og drikke) så synes jeg det vitner om litt feil holdning. Man gir som regel gave for glede og feire noen.

Men folk forventer jo alt fra 500-100 pr pers. Hadde du komt der med en 200lapp hadde folk sett rart på deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men folk forventer jo alt fra 500-100 pr pers. Hadde du komt der med en 200lapp hadde folk sett rart på deg.

Og så? Man gir etter evne og lyst.

Skrevet

Og så? Man gir etter evne og lyst.

Joda for all del..

AnonymBruker
Skrevet

Nei, den ser jeg absolutt. Skjønner ikke helt hva det er vi skal være takknemlig for. At vi blir bedt? Hadde vært mer takknemlig over å ikke bli bedt. Ser ikke vitsen med å betale flere tusen for reise, mat og kanskje overnatting når jeg ikke synes det er gøy uansett. Mat kunne jeg fått for under 200lappen på butikken.

Så ja, vi må ut med langt mer enn hva vi får.

Men om det er så ille, hvorfor drar du? En invitasjon er en mulighet til å takke ja eller nei. Herlighet, stå for hva dere egentlig mener og tenker istedenfor å sutre slik på "bakrommet".

Skrevet

Men om det er så ille, hvorfor drar du? En invitasjon er en mulighet til å takke ja eller nei. Herlighet, stå for hva dere egentlig mener og tenker istedenfor å sutre slik på "bakrommet".

Har jeg skrevet noen plass at jeg drar?

• Liker 2
Skrevet

For meg gjelder det slike tilstelninger generelt. Derfor har jeg som nevnt tidligere i tråden droppet konfirmasjon selv, og om jeg skal gifte meg senere - det er ikke noe jeg ønsker meg, men det spørs på partneren, og det gir jo en del rettigheter - skal jeg bare ha det lite, med aller nærmeste familie og fort gjort.

Men de tingene du beskriver lyder fornuftige på meg. Det ble nevnt noen tips på første side her, og dine tanker harmonerer ganske godt med dem. Jeg vet ikke hva du mener med "ha det gøy": Hvis du mener leker er det noe av det verste jeg personlig vet, hvis du mener en lett og ledig stemning og litt lettbent underholdning er det fint. Jo mer som en hyggelig dag med gode venner, jo bedre. Jo mindre unntakstilstand med overdådig feiring av kjærligheten og mann og kone som blir en enhet og slikt, jo bedre. For meg, altså. Jeg synes ikke du skal trenge å legge om hele opplegget for å glede meg, du må også ha et bryllup du kan trives med selv, men når du lurer på hva som vil gjøre det bedre for gjestene.

For det første:

Å glede deg har jeg ingen interesse av :ler: Du blir desverre ikke bedt

For det andre: Selskapsleker er det dummeste mest kleine jeg vet, det og egenkomponerte sanger, så nei det detter ikke inn under å ha det gøy.

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg skrevet noen plass at jeg drar?

Jeg forstod det slik ut ifra innlegget ditt. Beklager om jeg misforstod. Så får vi håpe at resten følger ditt eksempel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...