Gå til innhold

Enkel mat til sommerfest (25 personer +/-)

Anbefalte innlegg

Gjest Pjusk
Skrevet

Skal ha utefest snart med ca. 25 gjester. Har lyst til å servere noe annet enn grillmat.

Maten må være forholdsvis enkel å servere og å lage istand, og må gjerne kunne gjøres klart på forhånd.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne litt forskjellig "finger-food" med tilbehør vært et alternativ? Lage litt Fransk potetsalat, "lefseruller" med skinke el. røkt laks, litt reker i en bolle, spekemat med eggerøre, "pigs in blankets" osv.... Og så kjøpe litt loff, vanlig potetsalat og lage salat.. Alt dette kan jo gjøres i stand på forhånd, og så slipper du å gjøre noe med servering også, bare sette alt på et bord! :kul:

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvor stort budskjett har du?

Skrevet

Couscoussalat (side 31 i dagboken min), ferdigstekte kyllingvinger/kyllinglår, spyd (cherrytomater, små kyllingkjøttboller, ananas, sopp, løk, fetaost i terninger, sølvløk, paprika osv tredd på spidd), hjemmelaget potetsalat (side 6 i dagboken min), spekemat, ferdigkokt sommerskinke, godt brød og smør.

Skrevet
I denne tråden har jeg lagt ut linker/oppskrifter til meze (småretter fra Midtøsten). Egner seg ypperlig som buffet og det aller meste kan lages / forberedes på forhånd. Og så er det så sinnsykt godt! :sikle:
Skrevet

... eller løp til bokhandelen og kjøp boken om "Fingermat" .. som nå er på tilbud til 98,-

Skrevet

Kjedelig i forhold til ovennevnte, men reker og hvitvin er veldig godt på sommeren da... Og det letteste som finnes! Kanskje et lite alternativ i tillegg til de som ikke liker reker. (Hvis det er noen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...