Tropic Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Hei, Skal reise på ferie om ei uke med fly innad i europa, og kom til å tenke på hva jeg skulle ha på meg. Tenkte å reise i kjole, men så begynte jeg å tenke på sikkerhetskontrollen. Noen som har pepet i den i kjole? Hvordan sjekket de dere da? Altså med bukser kjenner de jo langs hele låret, men det er jo ikke så lett med kjole....
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Har blitt pepet i kontrollen med knelangt blyantskjørt. De gjør akkurat det samme som med buksekledte, men i mitt tilfelle kom en kvinne bort og tok over for den mannen som stod klar der. De har aldri tatt meg på rumpa eller i skrittet når jeg har bukser på, og gjorde heller ikke det med skjørt på. Damen kjente under skjørtet mitt på innsiden av hvert lår og ned, samt på utsiden av skjørtet på utsiden av lårene. Var gjort på typ 5 sekunder og ingenting jeg tenkte over var mer ubehagelig med skjørt enn bukse. Synes det er pinlig uansett. Anonymous poster hash: 5a89a...238
Gjest Lille-pus Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har flerfoldige ganger passert sikkerhetskontrollen med strømpebelte og skjørt. Ofte piper det godt, og like ofte her i Norge forklarer jeg personalet hva som piper, strekker skjørtet over en av stroppene slik at de kan se, trekker skjørtekanten opp over festet slik at det blir klart hva de ser. Så forteller jeg hvor mange stropper det er i beltet (det hender jeg er snill og bruker et belte med bare 4 stropper når jeg vet jeg skal igjennom en sikkerhetskontroll jeg vet er ukjent med denne typen 'eksotisk undertøy'). Alltid er første spørsmål om jeg vil ha en kvinnelig kontrollør, men jeg sier det ikke er nødvendig, de gjør jo bare jobben sin. Så går de en runde over meg med den håndholdte detektoren, kanskje kjenner at utslagene er der stroppene er, - og så takker vi begge pent og jeg går mot gaten min. Med andre ord, er du åpne og ærlig, ikke lager problemer eller har noe å skjule, så går det alltid fint selv om det er litt uvant for mange av kontrollørene her hjemme. - I England eller Skotland er det ganske dagligdags og lager aldri noe fuss.
Avalon Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Jeg ble igår valgt ut til tilfeldig kontroll på gardermoen i kort omslagskjole. Gikk fint det, men merket at de på gardermoen hadde en helt annen sjekk med hender enn det jeg har opplevd i utlandet. I utlandet fikk jeg hender mellom beina og de sjekket også under bhen min (de tok fingrene inn under spilene (de tafset ikke).
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Ville aldri reist med kjole. Men det spørs hvor mye du bryr deg om du skulle bli tatt ut til sjekk/kroppsvisitering.Anonymous poster hash: 1c47c...d60
sunflower Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Har reist med kjole og blitt visitert en gang. Da hadde jeg på meg knelang "flagrekjole", og det var en kvinnelig kontrollør (men jeg bryr meg ikke om hva slags kjønn kontrolløren er, som @Lille-pus sier, gjør de bare jobben sin). Jeg viste litt rumpe i strømpebukse siden kjolen flagra opp Men ikke noe jeg bryr meg spesielt med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå