Gå til innhold

Mads Gilberts rapport fra Gaza

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.ivarjohansen.no/images/stories/pdf/gilbert10072014.pdf

Mads Gilbert gjør en fantastisk jobb med å dokumentere dette. Dette er en rapport han har utarbeidet for UNRWA, men det gir likevel et skildrende bilde av situasjonen i Gaza. Det gir perspektiv på våre lønnsforhandlnger og høre om leger og helsepersonell som har jobbet uten lønn i månedsvis, og likevel tar opp lån for å finansiere transporten til jobb! Og som SMILER på jobb!

Men mest av alt gjør dette meg uhyre fortvilet. Hva kan vi gjøre?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noe vi kan gjøre.

Obamas topp rådgiver sa det ganske bra.

Israel okuperer vestbredden og bygger bosettninger på de flotteste plassene. Så må de bruke mye militær makt for å beskytte nybyggerne. Hvordan kan det da bli fred?

Jeg er villig til å forsvare Israel i mye, men de jødiske bosetterne som bygger ulovlig er jo galskap.

Anonymous poster hash: 1ea44...294
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Tror ikke det er noe vi kan gjøre.

Obamas topp rådgiver sa det ganske bra.

Israel okuperer vestbredden og bygger bosettninger på de flotteste plassene. Så må de bruke mye militær makt for å beskytte nybyggerne. Hvordan kan det da bli fred?

Jeg er villig til å forsvare Israel i mye, men de jødiske bosetterne som bygger ulovlig er jo galskap.

Anonymous poster hash: 1ea44...294

Det er ikke galskap, det er gjort med fullt overlegg og i henhold til en langsiktig plan om å gjøre alt territorium heljødisk.

Lovene som regulerer hvor nær ikkejøder kan være en jødisk bosetning eller dens veier (de bygger egne veier som kun jøder kan bruke) gjør at når en bosetning settes opp, så annekteres en ganske vesentlig del av det omliggende området, også.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Skrevet

Det er ikke galskap, det er gjort med fullt overlegg og i henhold til en langsiktig plan om å gjøre alt territorium heljødisk.

Lovene som regulerer hvor nær ikkejøder kan være en jødisk bosetning eller dens veier (de bygger egne veier som kun jøder kan bruke) gjør at når en bosetning settes opp, så annekteres en ganske vesentlig del av det omliggende området, også.

Ja, der står de jo på linje med araberne (bare motsatt), bl.a. representert ved Hamas, som har programfestet at området skal være jødefritt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, der står de jo på linje med araberne (bare motsatt), bl.a. representert ved Hamas, som har programfestet at området skal være jødefritt.

Noe Hamas ikke har en snøballs sjanse i helvete til å realisere, all den tid Hamas ikke har innflytelse noen andre steder enn på Gaza, og knapt nok der.

israel, derimot, kommer stadig nærmere sitt mål, for hver ny illegal bosetning som settes opp, forsvinner litt mer av den palestinske selvstyremyndighetens terrirorium fra Vestbredden.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/israelsk-boligminister-lover-flere-bosetninger/a/10114865/

Og det er en vesentlig del av stridsspørsmålet, og en vesentlig del av grunnen til at det ikke blir fred.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

Noe Hamas ikke har en snøballs sjanse i helvete til å realisere, all den tid Hamas ikke har innflytelse noen andre steder enn på Gaza, og knapt nok der.

israel, derimot, kommer stadig nærmere sitt mål, for hver ny illegal bosetning som settes opp, forsvinner litt mer av den palestinske selvstyremyndighetens terrirorium fra Vestbredden.

Så, akkurat som med rakettene, som ikke er farlige fordi de ikke har klart å drepe noen, så er politikken til Hamas, som du jo advokerer for må være med blant forhandlings-parterne, dersom man skal komme frem til en ikkemilitær løsning?

Et nynasistisk parti, som vil drepe alle muslimer (og jøder, så klart) er da, ifølge din logikk, ikke et problem, fordi de ikke har sjangs til å oppnå sine mål?

Interessant!

• Liker 4
Skrevet

Så, akkurat som med rakettene, som ikke er farlige fordi de ikke har klart å drepe noen, så er politikken til Hamas, som du jo advokerer for må være med blant forhandlings-parterne, dersom man skal komme frem til en ikkemilitær løsning?

Et nynasistisk parti, som vil drepe alle muslimer (og jøder, så klart) er da, ifølge din logikk, ikke et problem, fordi de ikke har sjangs til å oppnå sine mål?

Interessant!

Øhm, Hamas er ikke nynazister, der er islamister. Ikke for å være pirkete.

Og skal man få fred, så må man slutte den med sine fiender. Og med mindre israels intensjon er å få fred med palestinerne ved å drepe alle sammen, så kommer de nok ikke utenom å forhandle med dem som representerer palestinerne, og det er pt Hamas.

Den forrige ledelsen hadde OGSÅ et charter om å utslette staten israel, men de forandret på det, for å få en fredelig løsning. Synd jødene egentlig ikke ville ha den løsningen og valgte å sette en strek over det hele.

• Liker 1
Skrevet

Øhm, Hamas er ikke nynazister, der er islamister. Ikke for å være pirkete.

Og skal man få fred, så må man slutte den med sine fiender. Og med mindre israels intensjon er å få fred med palestinerne ved å drepe alle sammen, så kommer de nok ikke utenom å forhandle med dem som representerer palestinerne, og det er pt Hamas.

Den forrige ledelsen hadde OGSÅ et charter om å utslette staten israel, men de forandret på det, for å få en fredelig løsning. Synd jødene egentlig ikke ville ha den løsningen og valgte å sette en strek over det hele.

Neida, du er ikke pirkete, men du må seriøst lære deg å lese.

Jeg skrev, som en analogi: Et nynasistisk parti, som vil drepe alle muslimer (og jøder, så klart).

(Det er jo klart hvordan du kan missforstå dette, araberne dreper og har drept mange fler på Gaza og Vestbredden enn det Israel har).

Jeg ser at du bringer din 'konspirasjonsteori' til torgs, igjen og igjen, at Israel ikke ville forhandle da de hadde (ifølge deg) sjangsen.

Hva var grunnen til at PLO ble detronisert, og Hamas kom til makten?

(Jeg vet jo at alt er Israels, og USA's og Illuminati's skyld) men, likevel?

• Liker 2
Skrevet

Neida, du er ikke pirkete, men du må seriøst lære deg å lese.

Jeg skrev, som en analogi: Et nynasistisk parti, som vil drepe alle muslimer (og jøder, så klart).

(Det er jo klart hvordan du kan missforstå dette, araberne dreper og har drept mange fler på Gaza og Vestbredden enn det Israel har).

Jeg ser at du bringer din 'konspirasjonsteori' til torgs, igjen og igjen, at Israel ikke ville forhandle da de hadde (ifølge deg) sjangsen.

Hva var grunnen til at PLO ble detronisert, og Hamas kom til makten?

(Jeg vet jo at alt er Israels, og USA's og Illuminati's skyld) men, likevel?

Ja, jeg er jo så gammeldags, jeg, at jeg leser det folk faktisk skriver, og tar det for gitt at de skrev det de faktisk mente, og at de ville skrevet noe annet dersom de mente noe annet.

Grunnen til at PLO ble detronisert? Jeg antar at det var som jeg sier: Jødene vil ikke ha fred, de vil ha "rett" til å gjøre som de vil i de okkuperte områdene, og de kan ikke det hvis det eksisterer en traktatsfestet fred som de må respektere. Da blir det blant annet slutt på de ulovlige bosetningene på Vestbredden, som Nethanyahu og partiet hans støtter.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, jeg er jo så gammeldags, jeg, at jeg leser det folk faktisk skriver, og tar det for gitt at de skrev det de faktisk mente, og at de ville skrevet noe annet dersom de mente noe annet.

Grunnen til at PLO ble detronisert? Jeg antar at det var som jeg sier: Jødene vil ikke ha fred, de vil ha "rett" til å gjøre som de vil i de okkuperte områdene, og de kan ikke det hvis det eksisterer en traktatsfestet fred som de må respektere. Da blir det blant annet slutt på de ulovlige bosetningene på Vestbredden, som Nethanyahu og partiet hans støtter.

Jeg skrev "som vil drepe alle muslimer" og dette leser du som om det er Hamas jeg taler om?

Greit at de er rabiate og ikke helt vel nagla, men assosiasjons-evnen din må du jobbe litt med.

Og, legg så merke til din ekstremt ensporede argumentasjon: I din forklaring nevnes ikke PLO, Hamas eller noen som helst andre på arabisk side, nei - det er jødene, jødene, jødene.

Alt er jødenes feil, jødenes planer og jødenes forbannede tilstedeværelse.

Som om araberne er marionetter, helt uten egen vilje og tankegang, ja som tre- og papmasjé dukker, 100% kontrollert via tråder i hånden til Puppetmaster'en (les = jødene)

Du er så ensporet at du får Smiths venner til å fremstå økumenisk.

Endret av Sir Winston
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skrev "som vil drepe alle muslimer" og dette leser du som om det er Hamas jeg taler om?

Greit at de er rabiate og ikke helt vel nagla, men assosiasjons-evnen din må du jobbe litt med.

Og, legg så merke til din ekstremt ensporede argumentasjon: I din forklaring nevnes ikke PLO, Hamas eller noen som helst andre på arabisk side, nei - det er jødene, jødene, jødene.

Alt er jødenes feil, jødenes planer og jødenes forbannede tilstedeværelse.

Som om araberne er marionetter, helt uten egen vilje og tankegang, ja som tre- og papmasjé dukker, 100% kontrollert via tråder i hånden til Puppetmaster'en (les = jødene)

Du er så ensporet at du får Smiths venner til å fremstå økumenisk.

Tatt i betraktning at alt starter med opprettelsen av staten israel som en jødisk stat, en stat som favoriserer jøder på alle plan, så må det sies at en vesentlig del av skylden ligger akkurat der. Det er den første årsaken.

Skrevet (endret)

Tatt i betraktning at alt starter med opprettelsen av staten israel som en jødisk stat, en stat som favoriserer jøder på alle plan, så må det sies at en vesentlig del av skylden ligger akkurat der. Det er den første årsaken.

Så, dersom en urettferdighet blir begått mot en, så forsvinner for alltid ansvar for egne handlinger?

Nå var det jo ikke veldig urettferdig at araberne fikke Jordan og Syria, og Jødene fikk det allerminste områdt, Israel.

Endret av Sir Winston
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jøder har ikke aksept i noen muslimske land og alle muslimske land favoriserer muslimer på alle plan. Så at en vesentlig del av skylden ligger hos Israel er jeg ikke enig i. En vesentlig del av skylden ligger plassert i det faktum at jøder og muslimer er som olje og vann, de går ikke overens og slik har det stort sett alltid vært, også lenge før Israel var påtenkt.

Anonymous poster hash: fd692...337

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært noe Israel så ville muslimene i Palestina sikkert hatt det like jævlig som i Syria og andre arabiske land.

De muslimer som bor på Vestbredden og i Gaza skal være glade for at Israel ble opprettet. Av den grunn har de langt høyere levestandard enn muslimene i landene omkring. Hvorfor de driver med denne rakettoppskytingen forteller vel mer om deres mangel på intelligens.

Anonymous poster hash: 68d7b...505

• Liker 2
Skrevet

Jøder har ikke aksept i noen muslimske land og alle muslimske land favoriserer muslimer på alle plan. Så at en vesentlig del av skylden ligger hos Israel er jeg ikke enig i. En vesentlig del av skylden ligger plassert i det faktum at jøder og muslimer er som olje og vann, de går ikke overens og slik har det stort sett alltid vært, også lenge før Israel var påtenkt.

Anonymous poster hash: fd692...337

Da var det vel ingen genistrek å opprette jødestaten i et område der de er omgitt av muslimer på alle kanter og ville måtte fortrenge eller assimilere et stort antall muslimer. De kunne fått seg et landområdet et annet sted. Etter 2000 år, kan det knapt sies at man har noen hevd på stedet der ens forfedre kom fra.

Og de genetiske forfedrene til majoriteten av dagens jøder er uansett øst-europeere.

Skrevet

Da var det vel ingen genistrek å opprette jødestaten i et område der de er omgitt av muslimer på alle kanter og ville måtte fortrenge eller assimilere et stort antall muslimer. De kunne fått seg et landområdet et annet sted. Etter 2000 år, kan det knapt sies at man har noen hevd på stedet der ens forfedre kom fra.

Og de genetiske forfedrene til majoriteten av dagens jøder er uansett øst-europeere.

Ja, ja - Einstein; hvor skulle man ellers plassert en stat hvor jøder skulle bo, Nordmøre kanskje?

Gir det ikke akkurat mest mening å plassere en stat hvor de med jødisk bakgrunn skulle ha et hjemland i det området hvor absolutt alt av jødisk historie befinner seg?

Det har bodd jøder i området alltid, eller så lenge som man har mulighet til å spore folk tilbake.

Neida, de genetiske forfedre til dagens jøder er - jøder.

Skrevet (endret)

Mads Gilbert gjør en fantastisk jobb med å dokumentere dette.

Ikke enig i det hele tatt. Gilbert er tatt i direkte løgn mange ganger, og har null troverdighet i denne saken.

Gilbert er en blodrød kommunist som hater vestlige verdier. Siden Israel er bygget på slike verdier hater han det over alt på jord.

Endret av jabx
Skrevet (endret)

Hvor kan jeg finne denne planen?

Husk at mange av bosetterne på Vestbredden er i slekter som ble etnisk renset derfra for bare noen tiår siden, og nå vender tilbake til hjemmene sine. Andre kjøper opp land fra eksisterende eiere. Andre igjen tar i bruk områder som ikke har noen innbyggere.

Endret av jabx
Skrevet

Hva mener du med "de flotteste plassene"? Hvis disse plassene er så flotte, hvorfor stod de ofte ledige før jøder flyttet dit?

Skrevet

Israel favoriserer slett ikke jøder på alle plan. Arabere har faktisk flere rettigheter på enkelte områder. For eksempel er ikke militærtjeneste obligatorisk men valgfri. Jøder blit tvunget til militærtjeneste enten de vil eller ikke.

Eh, jødene hadde både en kulturelt, historisk og biologisk tilknything til Palestina. Det har bodd jøder der i alle år, og de var genetisk nærmest jødene som befant seg utenfor Palestina.

Ingen genistrek å opprett jødestaten med masse muslimer der? Sier du at muslimer er ekstremt rasistiske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...