Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg lurte på å gå med et mini skjørt på jobb, jeg jobber i skobutikk. er det lov? er det noe jeg ikke bør gjøre? mener det skal være noen regler rundt dette. skjørtet går nesten ned til knærene mine.

Anonymous poster hash: 10808...7d3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går det til knærne er det ikke mini!! Knærne er akseptabel lengde, men spør sjefen for sikkerhets skyld!

Anonymous poster hash: 98ea5...7ce
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blyantskjørt/midiskjørt må være OK, men miniskjørt og shorts er uting. De fleste arbeidsplasser med kleskode som ikke krever dress/slips eller uniform har som regel regler som tilsier at man skal unngå bare skuldre, rygg og mage. Man skal unngå å vise undertøyet og ha tøy som er rent, pent og uten reklame for utenforstående bedrifter eller merkevarer. Shorts og skjørt skal være tilnærmet knelange, barføtt, slippers og crocs bør unngås.

Om skjørtet stopper mindre enn fire fingerbredder over kneet ditt, så følger det faktisk kleskoden til en god del katolske pikeskolers uniformskrav... Så rett over kneet er OK. Midt på låret er for kort. Sagt på en annen måte: Kan du bøye deg ned og plukke opp en penn fra gulvet uten å bøye knær eller vise undertøy til de som står bak, er skjørtet langt nok til en jobbsituasjon.

Anonymous poster hash: 7eba0...e69
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer vel an på hva butikksjefen har som regler. Hos oss kan man gå med skjørt men det må dekke lårene. Er det kortere må man ha sort strømpebukse. Man kan heller ikke gå i singlet og overdelen må dekke skuldrene og kløft er ulovlig :-)

Anonymous poster hash: 16500...c6e

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvor langt er skjørtet da?

Nesten ned til knærne kan være alt fra midt på låret til en fingrebredde eller to over kneskålen, så det er vanskelig å få en forståelse av lengden på skjørtet.

AnonymBruker
Skrevet

Oj, i min forrige jobb gikk sjefen min (direktør) både med miniskjørt og dyp utringning selv i møter med statsråder. Skjønner det er forskjell på arbeidsplasser.

Anonymous poster hash: eca15...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...