AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Noen som har vært så deprimert at de ikke kunne jobbe? Hva var de mest utpregede symptomene? Lurer på om jeg er deprimert, men jeg føler meg ikke trist, så jeg får det ikke til å stemme.Anonymous poster hash: c271c...1a9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Om du ikke føler deg trist er det garanter noe som plager deg. Du vet sikkert godt med deg selv innerst inne hva det er. Det kan faktisk hjelpe å snakke med psykolog. Gjorde det selv en gang Var ganske deilig Anonymous poster hash: 350d3...ee2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Ja jeg har vært det, og er delvis fortsatt. Mine symptomer var overspising, nedstemthet og ekstremt lite energi, type sortere litt tøy på vaskerommet, sette på en vaskemaskin og så måtte jeg gå og legge meg. Helt jævlig. Ingenting betydde noe lenger. Anonymous poster hash: 5ee5f...117
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Ja jeg har vært det, og er delvis fortsatt. Mine symptomer var overspising, nedstemthet og ekstremt lite energi, type sortere litt tøy på vaskerommet, sette på en vaskemaskin og så måtte jeg gå og legge meg. Helt jævlig. Ingenting betydde noe lenger. Anonymous poster hash: 5ee5f...117 Det er dette med energi som plager meg mest. Alt er et ork, til å med å lage seg noen brødskiver. Hvor lenge varte energimangelen hos deg?Anonymous poster hash: c271c...1a9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Det er dette med energi som plager meg mest. Alt er et ork, til å med å lage seg noen brødskiver. Hvor lenge varte energimangelen hos deg?Anonymous poster hash: c271c...1a9 Skal være veldig forsiktig med å gi deg råd, men kanskje trening hadde hjulpet? Angående overskudd gjør det underverker. Prøv å jogg noen ganger opp og ned gata og kjenn selv Anonymous poster hash: 350d3...ee2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Skal være veldig forsiktig med å gi deg råd, men kanskje trening hadde hjulpet? Angående overskudd gjør det underverker. Prøv å jogg noen ganger opp og ned gata og kjenn selv Anonymous poster hash: 350d3...ee2 Jeg har trent hele livet, men er ikke i stand til det nå. Jeg klarer å tvinge meg ut på rolige spaserturer av og til, men da må jeg gi alt jeg har. (Både psykisk og fysisk).Anonymous poster hash: c271c...1a9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Ja, jeg kan ikke jobbe nå pga depresjon. Nå var jobben en av grunnene til at jeg ble syk så det spiller selvsagt inn også. Symptomene mine var sterk kvalme, eksem, låste kjever, konsentrasjonsvansker, søvnproblemer, hukommelsessvikt og ikke minst tap av selvrespekt og tro på meg selv. Anonymous poster hash: 2c385...b2d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har vært borte på jobb på grunn av det. Var ikke trist hele tiden, mer likegyldig og tom. I tillegg raste jeg ned i vekt fordi jeg ikke hadde matlyst, jeg mistet håret, fikk elveblest og ryggen ble skjev fordi jeg ubevisst spennte meg. Gå til en psykolog eller lege og ta en prat, sånn som du har det nå skal man jo ikke trenge å ha det. Til slutt: jeg vet det føles helt umulig å presse seg til å trene, men om du f.eks. klarer en liten tur på en halv times tid vil det alene kunne hjelpe deg, siden kroppen produserer glad om man er i bevegelse en stund. Jeg måtte presse meg, gjør det du og, og la klærne ligge istedet. Klem! Anonymous poster hash: 5baca...2af
KaDust Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Jeg var sykemeldt en lengre periode pga det. Klarte ikke komme meg opp av senga, klarte ikke gå utenfor døren for å handle mat f.eks., klarte nesten ikke spise eller gjøre noe som helst. Var bare i senga hele dagen som oftest. Gikk bare opp for å dusje/gå på do. Når jeg da først kom meg til dusjen stod jeg bare helt stille å stirret ned i 30 min - 1 time før jeg klarte å starte på vaskinga.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Ta en legesjekk først, mangel på vitaminer og andre ting kan faktisk gi samme symptomer som depresjon Anonymous poster hash: e8e91...dba
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Ta en legesjekk først, mangel på vitaminer og andre ting kan faktisk gi samme symptomer som depresjon Anonymous poster hash: e8e91...dba Takk for tips! Jeg har tidligere hatt d-vit. mangel, men det skulle være i orden nå (etter mnd med tilskudd). Så tviler på at vitaminene er problemet.. Det skal sies at jeg mistet energien etter en infeksjon, og har ikke fått den tilbake.. Derfor jeg begynner å lure på om jeg er deprimert, men får det liksom ikke til å stemme siden jeg ikke er spesielt trist..Anonymous poster hash: c271c...1a9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Symptomene på d-vitamin mangel og depresjon er nærmest identiske. Ta blodprøve hos legen kanskje det er noe du mangler. Anonymous poster hash: 5c11e...c54
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Det er dette med energi som plager meg mest. Alt er et ork, til å med å lage seg noen brødskiver. Hvor lenge varte energimangelen hos deg?Anonymous poster hash: c271c...1a9 Det varte så lenge at jeg til slutt måtte få hjelp av psykolog og ta medisiner. Trener også endel og har folk som pusher meg til det, det har hjulpet mye! Selv om jeg ikke føler meg 100% enda, tror jeg nok at om jeg følger i samme sporet en stund vil det hjelpe seg betraktelig. Et lite tips er også å "fjerne" eventuelle negative elementer du har i omgangskretsen, mennesker kan stjele mye energi.Anonymous poster hash: 5ee5f...117
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå