AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Hei Jeg har en sterk variant av hudsykdommen keratosis pilaris som gjør at jeg har røde nupper på det meste av kroppen bortsett fra magen, og rødhet og ukontrollert rødming i ansiktet. Dette har selvfølgelig gått ut over selvbildet mitt og jeg har et veldig anstrengt forhold til huden min. Det som er frustrerende er at jeg elsker kroppen min, synes den er perfekt proporsjonert, men klarer ikke å føle meg vel og må hele tiden dekke til huden. I tillegg har jeg alle mulige andre problemer med huden, som masse føflekker i alle former og farger, svært synlige blodårer pga tynn og sensitiv hud og små sprukne blodårer på beina. Jeg får arr av alt mulig som vannkopper og kloremerker, og ja jeg kunne fortsatt.... Føler meg full av skavanker. Dette er ikke noe som synes på avstand, men jeg plages mest med at jeg selv vet om det. Ser alle disse nydelige jentene rundt meg med helt jevn og fin hud og blir så misunnelig. Hjelper heller ikke at vi lever i en verden hvor alt skal være perfekt. Det er jo klart at når man har noe man sliter med så blir man ekstra oppmerksom på alle andre "feil og mangler". Derfor lurer jeg på om det er flere som har noen skavanker her og der i huden Anonymous poster hash: d5d39...241
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Ja, det er helt normalt. Jeg har små prikker og arr, et digert operasjonsarr, åreknuter på en legg og ymse småting. Finner sikkert en haug flere ting å plukke på om jeg ser etter. Men nå er det nå en gang sånn at det er stort sett bare vi selv som ser og bryr oss om disse skavankene, andre legger stort sett ikke merke til dem (eller gir faen). Så det er ganske meningsløst å bruke energi på. Anonymous poster hash: aef46...0c0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Feiler meg ingen verdens ting og jeg har masse skavanker:P Cellulitter, strekkmerker, rynker(jeg er ung), ujevnheter, rødhet, pigmentflekker, arr, hvite og sorte hudormer, operasjonsarr, tilogmed ting jeg ikke en gang vet hva er for noe Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har skavanker, og tror ikke jeg kjenner noen som bryr seg om andres skavanker Anonymous poster hash: 59646...13a 3
tøydokka Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 føflekker, tørr hud, soleksem(akkurat nå), strekkmerker og får lett blåmerker.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Ja, det er helt normalt. Jeg har små prikker og arr, et digert operasjonsarr, åreknuter på en legg og ymse småting. Finner sikkert en haug flere ting å plukke på om jeg ser etter. Men nå er det nå en gang sånn at det er stort sett bare vi selv som ser og bryr oss om disse skavankene, andre legger stort sett ikke merke til dem (eller gir faen). Så det er ganske meningsløst å bruke energi på. Anonymous poster hash: aef46...0c0 Tusen takk for svar. Jeg vet det er meningsløst å bry seg om, men hudsykdommen og det at jeg har en hud som ikke tåler noe har ført til at jeg har blitt overfokusert på dette. Derfor er det godt å høre at ikke alle andre er perfekte. Misforstå meg rett Anonymous poster hash: d5d39...241
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Feiler meg ingen verdens ting og jeg har masse skavanker:P Cellulitter, strekkmerker, rynker(jeg er ung), ujevnheter, rødhet, pigmentflekker, arr, hvite og sorte hudormer, operasjonsarr, tilogmed ting jeg ikke en gang vet hva er for noe Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har skavanker, og tror ikke jeg kjenner noen som bryr seg om andres skavanker Anonymous poster hash: 59646...13a Takk for svar! Hjelper meg å få litt avstand til det Anonymous poster hash: d5d39...241
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Jeg har Cøliaki, noe som gjør at jeg også sliter med huden. Lever strengt i matveien, ikkeno gluten, ikkeno melkeprotein, ikkeno stivelse, og forsiktig med sukker. Jeg får lett hudproblem bare jeg spiser litt feil, og må hele tiden passe på hva jeg spiser. Har masse arr over hele kroppen, pga sår, men de er hvite, så jeg tror de vil forsvinne med tiden. Jeg har også bart på overleppa, jobber med saken, og skal ta laser til høsten. Ellers har jeg fregner på armene og ryggen, og jeg har pigmentflekker i ansiktet. Tenkte å få fjernet disse med laser. Toppen av kransekaka er at jeg også er veldig hårete over store deler av kroppen. Mørke hår .. Men jeg lærer meg å leve med det hver dag. Noen dager tenker jeg ikke på det, andre dager bryter jeg litt sammen. Jeg elsker høsten og vinteren, for da kan jeg gjemme meg i masse klær, og hater vår og sommer .. når solen titter frem og det blir varmt, og jeg må kle av meg. PS: JEG HAR OGSÅ STREKKMERKER PÅ ROMPA, HAR HATT DET SIDEN JEG VAR 15. Anonymous poster hash: 49594...dd1
Nuttery Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Jeg er dekket i cellulitter, akne-arr på bryst/rygg/ansikt, strekkmerker osv. Its alright.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Jeg har føflekker i hopetall (armene ser ut som en leopard...), får arr av ingenting (overflatearr blir gjerne helt mørke, så har et par lekre knær/legger med mørke "skrubbsår" og myggstikkarr). Tidvis plaget av store kviser i ansiktet (under kontroll nå - endelig funnet en krem som virker) og ellers inneholder kroppen nupper, cellulitter, sprengte blodkar ++ En kropp som lever rett og slett!Anonymous poster hash: 7c5fd...671 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Tusen takk for svar. Jeg vet det er meningsløst å bry seg om, men hudsykdommen og det at jeg har en hud som ikke tåler noe har ført til at jeg har blitt overfokusert på dette. Derfor er det godt å høre at ikke alle andre er perfekte. Misforstå meg rett Anonymous poster hash: d5d39...241 Jeg kjenner igjen problemet. Jeg er intolerant mot en drøss matvarer, og samtlige har en reaksjon: jeg får betente hårsekker og til slutt et histaminnivå hinsides fornuft om jeg skulle spise for mye av dem.pluss at jeg har så sensitiv hud at jeg får blødende gnagsår av ting som harde bukselinninger og bh-stropper etter et par timer.. Kan tro jeg er happy med masse ting som på avstand til forveksling ligner kviser på rygg og bryst. Særlig siden jeg er 30 år. Men over tid har jeg faktisk gått fra å tenke at det er kjempekrise og at "alle" ser det og ikke meg til å legge merke til at folk oppriktig ikke ser sånt, altså. Jeg ser at jeg er illrød på haka og har type 3 pigmentløse arr i utringningen, andre uroer seg over egne plager og tenker at jeg er fin på håret. Men det er en pågående prosess, kan ikke nekte for det. Anonymous poster hash: bc072...f17 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Jeg har Cøliaki, noe som gjør at jeg også sliter med huden. Lever strengt i matveien, ikkeno gluten, ikkeno melkeprotein, ikkeno stivelse, og forsiktig med sukker. Jeg får lett hudproblem bare jeg spiser litt feil, og må hele tiden passe på hva jeg spiser. Har masse arr over hele kroppen, pga sår, men de er hvite, så jeg tror de vil forsvinne med tiden. Jeg har også bart på overleppa, jobber med saken, og skal ta laser til høsten. Ellers har jeg fregner på armene og ryggen, og jeg har pigmentflekker i ansiktet. Tenkte å få fjernet disse med laser. Toppen av kransekaka er at jeg også er veldig hårete over store deler av kroppen. Mørke hår .. Men jeg lærer meg å leve med det hver dag. Noen dager tenker jeg ikke på det, andre dager bryter jeg litt sammen. Jeg elsker høsten og vinteren, for da kan jeg gjemme meg i masse klær, og hater vår og sommer .. når solen titter frem og det blir varmt, og jeg må kle av meg. PS: JEG HAR OGSÅ STREKKMERKER PÅ ROMPA, HAR HATT DET SIDEN JEG VAR 15. Anonymous poster hash: 49594...dd1 Takk for svar. Jeg vil bare advare deg mot laser. Jeg var ung og visste ikke bedre og stolte på legene. Laseren skulle ifølge de fjerne det røde i huden min i ansiktet, nå vet jeg at det ikke er mulig siden dette er noe jeg er født med og en sykdom som sitter i genene. Det som skjedde, bortsett fra at jeg tømte sparekontoen, var at den tok for mye pigment enkelte steder slik at jeg nå har små hvite områder og huden er derfor mer ujevn enn tidligere. Pigmentforandringer er en fare med lasere og noe det ikke blir opplyst ordentlig om. Det er ikke en så uskyldig behandling som de gi uttrykk for. Jeg var også så dum at jeg fjernet et par føflekker i ansiktet med en annen type laser. Jeg hadde snakket mye med legen på forhånd og forsikret meg om at jeg ikke kom til å sitte igjen med arr. Han sa det kun ville være mulig å se med lupe. Jeg stolte på han siden dette er noe han gjør daglig. Vel, nå har jeg to røde tykke arr midt på kinnet i stedet for føflekkene, som jeg hele tiden må dekke med concealer. Anonymous poster hash: d5d39...241
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Har aknearr i hele ansiktet bortsett fra panne og nese, lår og rumpe er dekket av strekkmerker. Til og med kjemisk peeling tok ikke aknearrene mine, og får uansett nye kviser som gir arr med en gang. På toppen av det hele er jeg veldig blek så bruker 1200 kr i mnd på dekkremer vil tro alle har noe altså Har en venninne som ikke vil vise seg grunnet røde merker på armene sine, ei annen venninne har syke komplekser for cellulitter som dekker det meste av hennes trente rompe og lår. Kanskje man ikke ser hva andre har fordi vi alle dekker skavankene våre? Anonymous poster hash: 99a85...825 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Jeg kjenner igjen problemet. Jeg er intolerant mot en drøss matvarer, og samtlige har en reaksjon: jeg får betente hårsekker og til slutt et histaminnivå hinsides fornuft om jeg skulle spise for mye av dem.pluss at jeg har så sensitiv hud at jeg får blødende gnagsår av ting som harde bukselinninger og bh-stropper etter et par timer.. Kan tro jeg er happy med masse ting som på avstand til forveksling ligner kviser på rygg og bryst. Særlig siden jeg er 30 år. Men over tid har jeg faktisk gått fra å tenke at det er kjempekrise og at "alle" ser det og ikke meg til å legge merke til at folk oppriktig ikke ser sånt, altså. Jeg ser at jeg er illrød på haka og har type 3 pigmentløse arr i utringningen, andre uroer seg over egne plager og tenker at jeg er fin på håret. Men det er en pågående prosess, kan ikke nekte for det.Anonymous poster hash: bc072...f17 Setter pris på at du deler. Det hjelper å høre fra andre med lignende problemer. Jeg er absolutt ikke er overfladisk person, og bryr meg ikke om andre har en skavank eller to, men det er det at jeg føler meg uvel og ukomfortabel fordi jeg selv må se meg i speilet hver dag. Er så misunnelige på de som bare kan slenge på seg en shorts og en t-skjote uten å tenke noe mer over det. Jeg gruer meg til hver sommer, kan ikke fordra syden, hehe, og liker best dempet belysning. Anonymous poster hash: d5d39...241
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Har aknearr i hele ansiktet bortsett fra panne og nese, lår og rumpe er dekket av strekkmerker. Til og med kjemisk peeling tok ikke aknearrene mine, og får uansett nye kviser som gir arr med en gang. På toppen av det hele er jeg veldig blek så bruker 1200 kr i mnd på dekkremer vil tro alle har noe altså Har en venninne som ikke vil vise seg grunnet røde merker på armene sine, ei annen venninne har syke komplekser for cellulitter som dekker det meste av hennes trente rompe og lår. Kanskje man ikke ser hva andre har fordi vi alle dekker skavankene våre?Anonymous poster hash: 99a85...825 Setter så utrolig stor pris på svar! Slike problemer blir ekstra vanskelige i en verden hvor alt skal dokumenteres og tas bilder av og deles osv. Det er photoshop og filtere og perfekte bloggere og kjendiser over alt. Man kan jo bli sprø, hehe... Men de jeg sammenligner meg mest med og er mest misunnelige på er nok kollegaer, bekjente, venninner, familie og bare folk jeg ser på gata. Anonymous poster hash: d5d39...241
Katten Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Jeg har lys hud med masse fregner/føflekker, strekkmerker, sprengte blodkar, og små arr her og der! Føler huden min ikke tåler noen verdens ting:p Prøver å ikke bry meg, men hater å vise frem bena i shorts f.eks, synes blodkarene som er synlige er for skjemmende:(
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 . Er så misunnelige på de som bare kan slenge på seg en shorts og en t-skjote uten å tenke noe mer over det. Jeg gruer meg til hver sommer, kan ikke fordra syden, hehe, og liker best dempet belysning. Anonymous poster hash: d5d39...241 Man må bare lære seg å drite i det, rett og slett. Nå har jeg en hud som ikke reagerer negativt på sol, så jeg elsker sol, syden og sommer, og trasker gladelig rundt i singlet og kort shorts for å få litt solstråler på kroppen. At jeg da flasher noen åreknuter på leggen,ubestemmelige prikker her og der og operasjonsarr på bryst/hals/skuldre driter jeg ganske enkelt i. Følelsen av sol på kroppen er mye viktigstere. Ta mot til deg og kle av deg - det er ingen som kommer til å bry seg om skavankene. Du kan gjerne diskutere det med nære venninner så de skjønner at det er en big deal for deg, men ellers er folk så opptatt av sine egne skavanker at de ikke kommer til å ofre en kalori på dine. Anonymous poster hash: aef46...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #17 Skrevet 10. juli 2014 Man må bare lære seg å drite i det, rett og slett. Nå har jeg en hud som ikke reagerer negativt på sol, så jeg elsker sol, syden og sommer, og trasker gladelig rundt i singlet og kort shorts for å få litt solstråler på kroppen. At jeg da flasher noen åreknuter på leggen,ubestemmelige prikker her og der og operasjonsarr på bryst/hals/skuldre driter jeg ganske enkelt i. Følelsen av sol på kroppen er mye viktigstere. Ta mot til deg og kle av deg - det er ingen som kommer til å bry seg om skavankene. Du kan gjerne diskutere det med nære venninner så de skjønner at det er en big deal for deg, men ellers er folk så opptatt av sine egne skavanker at de ikke kommer til å ofre en kalori på dine. Anonymous poster hash: aef46...0c0 Ja jeg er helt med på hva du sier. Mitt største problem er derimot hva jeg selv synes og at jeg ikke synes det er pent og ikke selv er komfortabel med det. Føler rett og slett dårlig hud ødelegger et antrekk. Jeg mener ikke å være overfladisk, men jeg føler meg bare uvel. Anonymous poster hash: d5d39...241
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #18 Skrevet 10. juli 2014 Men det hjelper så mye å høre hva slags skjønnhetsfeil andre har og jeg setter stor pris på alle svar Anonymous poster hash: d5d39...241
Gjest frk_Molly Skrevet 10. juli 2014 #19 Skrevet 10. juli 2014 Jeg sliter også med dette, litt godt å se at det ikke er bare meg:) Jeg har aknearr på ansikt/rygg, masse strekkmerker på rompe og lår, og har attpåtil veldig lys og sensitiv hud så alt av blodårer og arr syns kjempegodt. I tillegg har jeg veldig mørke hår over hele kroppen. Men prøver mitt beste for å bare ignorere det for det er så varmt ute nå at jeg ikke orker å dekke meg til hele tiden. Men du er hvertfall ikke alene!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #20 Skrevet 10. juli 2014 Jeg sliter også med dette, litt godt å se at det ikke er bare meg:) Jeg har aknearr på ansikt/rygg, masse strekkmerker på rompe og lår, og har attpåtil veldig lys og sensitiv hud så alt av blodårer og arr syns kjempegodt. I tillegg har jeg veldig mørke hår over hele kroppen. Men prøver mitt beste for å bare ignorere det for det er så varmt ute nå at jeg ikke orker å dekke meg til hele tiden. Men du er hvertfall ikke alene! Tusen takk Anonymous poster hash: d5d39...241
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå