Lullu Skrevet 24. juni 2004 #1 Skrevet 24. juni 2004 Hva syntes dere? Blir jo litt rart for andre å lese kanskje, men du kan jo gjerne gi meg noen tips... Er ikke 100% ferdig (siste delen må jobbes litt med. Tips?). Skal renskrive litt når tiden nærmer seg... Tenkte ikke å si så mye personlig til foreldrene. Holdt tale til mamma for 1 år siden, da det meste ble sagt. (Og jada, noen av "klisjeene" har jeg stjålet ) ------------------------------------------------- Jeg har alltid tenkt at vi bruder egentlig ikke trenger å holde noen tale. Men når jeg fikk nyss om alt det tullet Lullu-mannen ville bable om i sin, fant jeg ut at det kanskje var lurest at jeg også holdt en. Jeg er jo også veldig glad i å snakke forran mange mennesker, så dette passet jo meg perfekt. Kremt……. Hvorfor i all verden jeg takket ja til å leve resten av livet med Lullu-mannen, er jo et ganske viktig spørsmål. For det første har han støv på hjernen. Ja, faktisk menn kan også ha det. Har ikke møtt noen mannfolk som er så nøye med husarbeidet som han. Egentlig så skal jeg jo ikke klage på det, men når Vesla ser på pappa når hun uheldigvis mister noe i parkett-gulvet, ja da er det ille. Når vi har tatt ukeshandelen og vi har glemt å handle bleier, ja da er det min skyld. Selv om det faktisk var hans jobb å sjekke om vi var tomme….. Så er det jo denne fotballen da. Vet ikke hvor jeg skal begynne jeg. Men når engelsk fotball, norsk fotball, irsk fotball, spansk fotball, italiensk fotball og gudene-veit- hva-slags-fotball er like interessant alle sammen, da skjønner dere nok hva jeg mener. Lullu-mannen er og blir en fotballidiot. Men det visste jeg jo før jeg ble sammen med han, så det får jeg bare leve med. Så fikk han viljen sin til slutt også. 42 tommer på loftet!! Gjett om han koser seg. Men det negative ved Lullu-mannen stopper her. Han er en gentleman, og hjelper alltid til med de tunge bæreposene. Han gir meg alltid et kyss når han kommer eller når han går. Han viser ofte at han elsker meg. Han er ikke så romantisk av seg. Hmmm, sier vel dere nå. Er det ikke han som kjøper blomster til deg hver uke? Lullu-mannen er ikke den som kan overraske meg med restaurantbesøk. Han er veldig hjemmekjær, og lager heller deilig mat til meg hjemme. Man kan si at Lullu-mannen er veldig fornuftig av seg. Godt en av oss er det. Hvis man tar ordet kjærlighet og fjerner de to første bokstavene, står man igjen med ærlighet. Og er det noe jeg liker ved forholdet vårt er det nettopp det. Vi stoler 100% hverandre, fordi vi hele veien har vært ærlige mot hverandre. Som det fint står skrevet i sangheftet, så må man gi før man kan ta. Vi kjenner hverandre på både godt og vondt. Tenk at vi nå har tatt valget at vi skal være sammen for resten av livet. Valget ble vel egentlig tatt da vi fikk Vesla. Tenk at 1 + 1 ble 3? Vi har fått en fantastisk datter, og jeg syntes jeg er så utrolig heldig som har fått ei jente slik som henne. Takk skal du ha Lullu-mannen! Å se deg med henne, får meg til å forelske meg – på nytt og på nytt. Det at du takket ja til meg i dag, med Gud som vitne, er vel den ultimate kjærlighetserklæring. Du gir meg så mye. Du er min bestevenn, min elsker, min tvillingsjel. Vi har en ro og harmoni sammen, som jeg ikke kan finne andre steder. Vi vet at det vil komme tunge tider, men vi vet også at vi vil takle de sammen. Vi er like, men også ulike. Vi respekterer hverandre helt og fullt, og vil alltid støtte hverandre. Igjen og igjen vil jeg velge deg Lullu-mannen, fordi jeg vet at det jeg har funnet er sjeldent. Jeg har ikke funnet den mannen jeg kan leve med, men den mannen jeg ikke kan leve foruten. Livet hadde vært tomt og meningsløst uten deg. Jeg elsker deg! Vi ville at vår familie og alle våre venner skulle ta del i denne dagen sammen med oss. Jeg må takke alle som har hjulpet meg med forberedelsene til denne dagen. Min forlover J, har vært en fin støtte. Tenk at hun og andre venninner har holdt ut med bryllupssnakket mitt i nesten 1 år nå. Som jeg har sagt tidligere; har kost meg med forberedelsene. Stiller gjerne opp som bryllupskoordinator dersom noen trenger hjelp? Våre foreldre har hjulpet til med det meste egentlig….Vi var så heldige at de bidrog slik at vi kunne få alt det vi ville ha. Dere er supre alle 6! At K ville stille opp som toastmaster, var glimrende. Stoler fullt og helt på at han vil mestre oppgaven med glans. Lullu-mannen og jeg vil også takke alle for gavene. Gleder meg masse til å ta en titt. Takk for hjelpen med oppakking B og K. Må også takke brudebarna. De var så flinke i kirken dag. Vesla ville vi skulle hilse alle besteforeldre og tante H og takke for at hun får lov å sove hos dere slik at mamma og pappa får annledning til å være med venner eller kose seg hjemme alene. Jeg vil gjerne at vi hever våre glass og skåler for alle dere gjestene. Vi er utrolig glade for at dere ville ta del i dagen vår. Håper dere får en super kveld. Nå kan jeg endelig slappe av. Selgerene av Valium har hatt nok å gjøre denne uken tipper jeg. Skål!!
Chiquita Skrevet 24. juni 2004 #2 Skrevet 24. juni 2004 *tørker en tåre* Den delen til lullu-mannen var kjempefin.... *snufs*
Fat Sally Lee Skrevet 24. juni 2004 #3 Skrevet 24. juni 2004 kjempefin tale! Vi kjenner hverandre på både godt og vondt. Tenk at vi nå har tatt valget at vi skal være sammen for resten av livet. Valget ble vel egentlig tatt da vi fikk Vesla. Tenk at 1 + 1 ble 3? Vi har fått en fantastisk datter, og jeg syntes jeg er så utrolig heldig som har fått ei jente slik som henne. Takk skal du ha Lullu-mannen! Å se deg med henne, får meg til å forelske meg – på nytt og på nytt. Her begynte tårene å trille...
vimsa Skrevet 24. juni 2004 #6 Skrevet 24. juni 2004 *Tørker noen tårer* Dette var en veldig fin tale!
junibrud05 Skrevet 24. juni 2004 #7 Skrevet 24. juni 2004 sikker på at det er mange som må tørke en tåre når den talen er ferdig
*Lene* Skrevet 24. juni 2004 #8 Skrevet 24. juni 2004 kjempefin tale! Her begynte tårene å trille... Meg og...utrolig flott sagt!
Gjest Lompa Skrevet 24. juni 2004 #9 Skrevet 24. juni 2004 Det er som søren at jeg bare får logget meg på fra jobb, så jeg blir sittende her og grine... Vakkert, rett og slett. Må fortsette på min egen tale,men komme rtil å grine meg bort.
Cajsa Skrevet 24. juni 2004 #11 Skrevet 24. juni 2004 Herlig tale! Både morsom, personlig og rørende - perfekt kombinasjon!
Alida Skrevet 24. juni 2004 #12 Skrevet 24. juni 2004 Kjempefin tale ! Lullu-mannen virker ganske så lik min egen (ref. støv på hjernen + fotball ) * Alida lurer på om hun kan stjele litt av talen*
Saeria Skrevet 24. juni 2004 #13 Skrevet 24. juni 2004 Kjempeflott tale, Lullu. Sitter med gåsehud, og en tåre i øyekroken. Mannen din er faktisk ganske lik min når det gjelder støv og rot..og den fotballen. Min har ikke fått seg 42 tommer enda, da.
Lullu Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #14 Skrevet 24. juni 2004 Flere av oss som har funnet oss like mannfolk ja. Selvsagt sier nå jeg - de er jo de beste Takk for supre innspill!! Gjør meg litt mer selvsikker.....littegrann i hvertfall
Gjest Myumi Skrevet 24. juni 2004 #15 Skrevet 24. juni 2004 Du bør velge andre uttrykk enn tullet og bablet i første delen av talen, det var veldig lite elegant formulert og får talen til å virke litt umoden på begynnelsen.
Lullu Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #16 Skrevet 24. juni 2004 Du bør velge andre uttrykk enn tullet og bablet i første delen av talen, det var veldig lite elegant formulert og får talen til å virke litt umoden på begynnelsen. Jo takk, men det er faktisk litt sånn jeg kan si det (oversatte fra engelsk til norsk utifra min talemåte ). Kanskje jeg er litt umoden Noen forslag til annen formulering hadde jeg satt pris på :-)
Gjest Myumi Skrevet 24. juni 2004 #17 Skrevet 24. juni 2004 Det er sikkert ille nok for mange brudgommer å holde tale om de ikke skal få omtalt det de sier som tull og babbel i etterkant.
Lullu Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #18 Skrevet 24. juni 2004 Men det skal jo være ironi da.... Har jo tenkt å le litt når jeg sier det. Kan jo selvsagt legge til en setning, som sier noe som: "Neida vennen min, tusen takk for en nydelig tale". Forresten så gruer ikke sambo seg sånn til å holde tale. Gleder seg faktisk sier han :enig_animasjon:
Piarina Skrevet 25. juni 2004 #20 Skrevet 25. juni 2004 Jeg likte talen din veldig godt, massevis av fine formuleringer og poenger! Likte særlig godt det du sa om at du gifter deg med den du ikke kan leve uten. Jeg har tenkt å si noe om det samme, for det var sånn jeg resonerte da han fridde. Angående kommentaren ovenfor, -mye kommer jo an på fremføringen og interne spøker dere har. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå