lillsunshine Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Hei. Jeg og en venninne reiser snart på ferie til Kroatia. Vi lander i Split og blir 2 dager der, før vi reiser videre mot øya Hvar. Vi lurte på hva vi bør få med oss når vi er i Split, siden det er begrenset tid der og hva vi bør se i Hvar (vi skal være der en uke). Kanskje er det aktuelt med en dagstur med båt til en av de andre øynene når vi er på Hvar. Fra Split lurte vi på å reise ut å se Krka waterfalls. Det ser sykt fint ut. I ren reisetid ligger det i følge Google Maps over en time utenfor Split. Det tar sikkert noe lenger tid med buss, så lurer på om det er verdt turen? Siden vi bare har hele tirsdagen og deler av onsdag i Split er det kanskje litt dumt å bruke så mange timer på det. Er det heller andre ting vi bør prioritere å se? Sendte mail til overnattingsstedet i Hvar og spurte om den beste ankomsten til leilighetene vi skal leige. Det ligger litt utenfor Hvar sentrum. Fikk til svar at taxi var det enkleste, men det høres litt dyrt ut. Vi tenkte ellers å leie sykler og sykle litt på øya. Vi blir veldig glad for reisetips
~white lady~ Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Nå er dere sikkert på tur allerede (eller kommet hjem?) men til andre som skal samme vei kan jeg anbefale en dagstur til Trogir. Det er en liten middelalderby 45 min med bil i fra Split, eller 15 min ifra flyplassen. Veldig koselige smågater, men relativt preget av turisme, så det ligger småbutikker tett i tett innover smugene. Her kan man også ta en tur med en undervannsbåt, som lar deg få se revene langs kysten, mens Pirates of the Carribean toner i bakgrunnen
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Hvordan var ferien? Jeg skal nemlig til Hvar selv og trenger noen tips Anonymous poster hash: 574ac...a65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå