Gå til innhold

Kjønnsvorter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 21 år som har fått bekreftet at jeg har kjønnsvorter. Jeg føler meg ekkel, uren og uattraktiv. Selvtilliten min har falt til bunnen. Jeg føler at jeg ikke har lov å flørte eller få gutta interessert når jeg har dette. Ikke vil jeg tenke på og eventuelt fortelle en eventuell kjæreste om det heller da han sikkert aldri mer vil kunne ta på meg eller se på meg på samme måte.

Jeg trenger ikke en haug med info for det jeg trenger har jeg allerede hørt og lest om. Lest side opp og side ned på Google.

Jeg vil ha erfaringer rundt behandling, varighet og ærlighet mtp kjønnsvortene. Hvor hadde du dine, hvilken behandling tok du, hvor lenge hadde du de, ble du kvitt de, fikk du dem igjen, smittet du noen, og hvordan fortalte du kjæreste og partnere om det?

Setter pris på alle svar som kan roe ned en jente som føler seg hjelpeløs og ekkel.

Anonymous poster hash: 54004...764

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig usikker på om det kanskje er det jeg har...
Da jeg var veldig liten, og gikk i barnehagen, så ''eksperimenterte'' jeg og en annen jente med hverandre.
Jeg har hatt en klump i skjeden min så lenge jeg kan huske, og har i mange år trodd at dette var kjønnsvorte, kreftsvulst eller lignende..
Tidligere i år tok jeg endelig motet til meg å gå til legen (riktig nok med mamma), til tross for min forferdelige legeskrekk...
Legen så litt på det, og sa at det var en talgkul. Men jeg er fortsatt svært usikker siden han bare studerte det litt, og han var veldig ung, og virket usikker. Kanskje siden jeg bare er en ungdom, og mamma var tilstedet.

Hvordan så/ser kjønnsvortene dine ut?
Som sagt har jeg en kul (eller flere...) i skjeden min som jeg kan kjenne på. De gjør litt vondt når jeg tar på dem, og den er på størrelse med en drue (tror jeg, dersom den/de ikke er lengre inne i meg.)

Anonymous poster hash: bb4f5...3f4
Skrevet

Aqila. Ja, det er kjønnsvorteversjonen av HPV viruset..

AnonymBruker
Skrevet

Er det HPV du har?

Ja, det er det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig usikker på om det kanskje er det jeg har...

Da jeg var veldig liten, og gikk i barnehagen, så ''eksperimenterte'' jeg og en annen jente med hverandre.

Jeg har hatt en klump i skjeden min så lenge jeg kan huske, og har i mange år trodd at dette var kjønnsvorte, kreftsvulst eller lignende..

Tidligere i år tok jeg endelig motet til meg å gå til legen (riktig nok med mamma), til tross for min forferdelige legeskrekk...

Legen så litt på det, og sa at det var en talgkul. Men jeg er fortsatt svært usikker siden han bare studerte det litt, og han var veldig ung, og virket usikker. Kanskje siden jeg bare er en ungdom, og mamma var tilstedet.

Hvordan så/ser kjønnsvortene dine ut?

Som sagt har jeg en kul (eller flere...) i skjeden min som jeg kan kjenne på. De gjør litt vondt når jeg tar på dem, og den er på størrelse med en drue (tror jeg, dersom den/de ikke er lengre inne i meg.)

Anonymous poster hash: bb4f5...3f4

Det er definitiv ikke kjønnsvorter du har hvertfall. Legen har nok rett. Kjønnsvorter er små og gjør ikke vondt.

Skrevet

Ja, det er det.

Jeg kan fortelle deg alt om det, studerte det ganske så nøye. Var innom lege,legevakt, gynokolog ved flere anledninger. Hadde veeeldig mye plager. Gråt mye følte meg som du sier ekkel.

Fikk beskjed om at dette viruset vil være i kroppen for alltid, bla bla

Jeg fikk jo 1000 tanker og gråt meg i hjel vær natt.

Jeg første gangen jeg merket noe var rart var da jeg dro til en privat gynokolig, hun sprayet på med noe. Det var veldig sterkt. Fikk beskjed om at jeg hadde veeeeldig mye kjønnsvorter. Etter den ene behandligen jeg fikk der trengte jeg aldri mer og gjøre det igjen. Hadde vondt i 2-3 dager etter behandlingen. Betalte rundt 1800,- kr for den timen+behandlig. Det var ganske dyrt for meg, jeg var jo stundet og hadde stipend.

Jeg var leimeg leenge, trodde jeg skulle ha dette resten av livet.

Ingen leger,legevakt og andre kommunale gynokologer kunne hjelpe meg.

I ettertid fikk jeg plager bare i blant, det klødde såå utrolig mye. Fikk legen min til og skrive "lokal bedøvelse" en slags gele som jeg pleide å smøre på om nettene når plagene og kløen kom. Sluttet helt å ha sex. Trodde rett og slett livet mitt var ødlagt.

Etter 1 år, merket jeg at jeg var på bedringsvei. Fikk ikke noe plager. Fikk en ny kjæreste. Venninnene mine mente jeg måtte fortelle han om HPV. Jeg nektet, siden jeg ikke hadde noe plager så synes jeg det var lite vits å fortelle om det.

Droppet å fortelle. Det har nå gått flere år, jeg har ikke fått noe plager og ikke kjæresten min heller. Så han vet faktisk ikke at jeg har det viruset.

Og det du leser på nettet er helt sykt, du må ikke tro på alt. Jeg ble livredd og trodde ikke kunne ha sex, ikke være sexy bla bla pga. HPV. MEN ikke få panikk alt løser seg. Det står mye tull på nettet, man blir mest redd for hva man leser om.

Håper jeg har forklart deg godt nok, og at du fortstår hva jeg skriver :)

Har du noen spørsmål så må du bare stille meg det. =)

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Det er definitiv ikke kjønnsvorter du har hvertfall. Legen har nok rett. Kjønnsvorter er små og gjør ikke vondt.

Er du helt sikker på dette? Jeg har veldig mange fotvorter også, har dette sammenheng?

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker på dette? Jeg har veldig mange fotvorter også, har dette sammenheng?

Hvis du er så usikker så bør du dra til legen på nytt og få bekreftet det. Er de store som er drue er det absolutt ikke kjønnsvorter. Det har ingen sammenheng med fotvorter da dette er et helt annet virus.

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Hvis du er så usikker så bør du dra til legen på nytt og få bekreftet det. Er de store som er drue er det absolutt ikke kjønnsvorter. Det har ingen sammenheng med fotvorter da dette er et helt annet virus.

Tusen takk! Nå ble jeg i mye bedre humør! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...