Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type prevensjon gjør at man slipper å få mensen?

Anonymous poster hash: 843f1...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får menstruasjon på all type prevensjon, så det finnes ikke noe fasitsvar.

Men jeg vet at det etter sigende skal forekome med p-stav, p-sprøyte og vanlig p-piller hvis man ikke tar sukkerpillene/friuken.

Anonymous poster hash: a821c...d9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du stoppe memsen?

Har du endometriose?

Anonymous poster hash: 109dd...235

AnonymBruker
Skrevet

Har du endometriose?

AnonymBruker
Skrevet

Har du endometriose?

Fordi jeg hater mensen.. Smerter og drit :-(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister mensen helt på Cerazette, her heller ikke blitt gravid på dem. Mens andre har masse blødninger og blir gravide. Du må nesten bare prøve forskjellige typer. På de fleste tabletter som har en uke med sukkerpiller der man får mensen kan man bare hoppe over den uken og fortsette på nytt brett, og dermed utsette mensen. Men vet ikke helt hvor lurt det er å gjøre over lang tid.

Anonymous poster hash: d7c08...f6c
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn og les deg opp på endometriose.no/ forum eller still spørsmål til Langebrekke, nordens beste gynekolog på endometriose.

Mensen skal ikke gjøre vondt.

Skulle du være uheldig å ha smerter pga endometriose er det viktig at du får behandlig tidlig. Da kan du unngå problemer medmå bbli gravid senere.

Har du endo vil du ha vondt fordi endoen fortsetter å vokse dersom du f eks får p sprøyte eller annen prevensjon som ikke er god nok for endo behandling.

Har alvorlig endo selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

P-sprøyten gjorde også at jeg ikke fikk mensen, men den gjorde at jeg brukte LANG tid til å komme tilbake i skikkelig syklus etter at jeg sluttet på den. Om du ikke vil ha barn med det første kan du forsøke det. Veldig greit å slippe å huske på å ta piller hver dag også.

Anonymous poster hash: d7c08...f6c
AnonymBruker
Skrevet

Ppiller

Anonymous poster hash: 38146...6ab

AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget passer vel bedre under forumet kropp.

Få sjekket om du har endometriose som noen nevnte over.

Anonymous poster hash: c259e...0ad

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Monofasiske p-piller kan man hoppe over mensen med. I min erfaring så kan jeg ikke hoppe over alle, på et tidspunkt kommer det småblødninger og da tar jeg en ukes pause fra pillene og har mensen før jeg går på igjen. (hvis jeg ikke tar pause så har jeg bare småblødninger i en evighet). Har kanskje mensen hver tredje mnd. Gjelder å være flink å ta pillene da, selv etter ørten år med p-piller så kan jeg plutselig slurve f.eks. på ferie, og da får jeg mensen sporenstreks.

Hadde ei venninne for mange år siden som begynte på p-sprøyte, hun hadde blødninger sammenhengende i noen måneder først (og holdt på å klikke), men så forsvant den helt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du endo vil du ha vondt fordi endoen fortsetter å vokse dersom du f eks får p sprøyte eller annen prevensjon som ikke er god nok for endo behandling.

Har alvorlig endo selv.

Litt ulik erfaring rundt sprøyta ser jeg, for meg og min endometriose er dette desidert den beste behandlingen bortsett fra hysterektomi.

Anonymous poster hash: 64772...c26

Skrevet

Hormonspiral fungerer for mange, da har du gjerne småblødninger i en måned eller to etter innsetting og så får du ikke mensen igjen på 5 år (må skiftes hvert 5. år).

Jeg fikk forøvrig igjen mensen etter 5 uker da jeg tok ut min, etter 9 år med hormonspiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...