Gå til innhold

Hvilken gresk øy? Hvor bestille sydentur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg skal bestille en ferietur i august, og skal dra sammen med en venninne. Vi er ikke ute etter en festplass, men vil ha en rolig øy med SAND, ikke steiner på stranden :-) Vi tenker på Hellas, men trenger tips hvor?

Vi skal reise en uke - charter for å gjøre det enklest mulig. Men jeg har aldri reist charter før. Er det noen som har tips til nettsider hvor det er enkelt å bestille fra? Syns Momondo og trivago og sånt var litt rotete..

Fyr løs med tips hvis du har noen! :-) Takk!

GOD SOMMER!

Anonymous poster hash: 6826e...fb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke det går direktefly dit, reisene var på sånn 20 timer..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å bestille flybilletter for seg selv. Enten Klm, eller lufthansa. Med mindre dere vil til Kreta, da er j apollo, ving, startour safe. Fly til Santorini, og dra til eks Mykonos? Der er det flotte strender, med mulighet for fest dersom det er ønkselig, men og finere restauranter. Evt Naxos. Familievennlig, og rolig. Dersom dere velger det fremfor Kreta, er det billigst å bestille hotell ved ankomst på øyene. Utleiere står linet opp og er desperate etter å leie ut, så her er det bare å prute :)

Slik ferie kan gjøres veldig rimelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for tips Talbot!

Men er det ikke litt skummelt å ikke kjøpe hotell før man kommer frem? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Talbot!

Men er det ikke litt skummelt å ikke kjøpe hotell før man kommer frem? :O

Hehe, neida! Jeg har gjort det i 10 år, første gang jeg gjorde det alene var jeg 17 år. Undersøk litt på forhånd hvilken del av øyen dere ønsker å bo på, og ta det derfra. Noen få ganger har jeg vært uheldig, og har måttet lete litt, men som oftest har det gått kjempe fint! Tenk over hvor utrolig mange leiligheter/småhotell som leies ut i slike land, det er utrolig mange!

Men jeg har aldri tatt inn på hotell-hotell. Det er da leiligheter uten andre fasiliteter enn et rom og evt badebasseng. Ikke noe frokostbuffet osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naxos og øyene rundt kalles Klykadene, og der blåser det ganske mye. Det kan bli litt plagsomt om man har parasoll på stranda. Karpatos husker jeg som en fin øy. Lesvos er visst også bra (husker ikke om den er på Klykadene).

Anonymous poster hash: fd916...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Kypros. For rolig sted så velg Fig Tree Bay eller et hotell nærme Sandy beach i Aya napa. Både ving og star tour har direkte charter dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...