Gå til innhold

Nabo har satt opp viltkamera

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere det er greit å sette opp viltkamera i boligstrøk hvor naboer ferdes?

Det var en annen nabo som informerte meg om det. Han syntes sikkert jeg burde vite det.

Jeg vet ikke hvor kameraet står, men merker at jeg føler meg overvåket når jeg er ute selv om det sikkert ikke er meg han er interessert i å filme.

Anonymous poster hash: 28470...6a9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drit i det da.

Anonymous poster hash: 72067...35f

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke helt det samme, men selv kunne jeg tenke meg et kamera koblet til TV'en fremfor inngangsdøra mi. Slik at når noen ringer på kan jeg bare bytte kanal og se hvem som ringer på og dermed slipper å måtte bort og kikke ut gjennom kikkhullet i døra. Nå bor jeg i blokk så å henge opp et kamera er kanskje ikke så populært, og noen ville sikkert tro at jeg spionerte på naboene....

Anonymous poster hash: 62439...362
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drit i det da.

Anonymous poster hash: 72067...35f

Burde sikkert gjort det, men liker ikke at jeg og min familie blir filmet av naboen når vi er ute i vår egen hage. Mulig vi blir vant til det etterhvert.

Anonymous poster hash: 28470...6a9

Skrevet

Burde sikkert gjort det, men liker ikke at jeg og min familie blir filmet av naboen når vi er ute i vår egen hage. Mulig vi blir vant til det etterhvert. Anonymous poster hash: 28470...6a9

Det er ikke lov.
  • Liker 2
Skrevet

Naboen har vel ikke lov å filme der folk ferdes? Litt annerledes m viltkamera i skauen der folk sjelden ferdes..

AnonymBruker
Skrevet

Ring Datatilsynet. Mener bestemt at dette ikke er tillatt.

Anonymous poster hash: e2d1e...11a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ulovlig å overvåke uten tillatelse. Bedrifter osv har lov til å ha overvåkning på sine eiendommer, og du selv kan sette opp i ditt private område, men det SKAL settes opp skilt om advarsel ang overvåkning uansett om du er privat eller ei. Det naboen din gjør er ulovlig om dette ikke skjer på h*ns private eiendom og uten skilting, ring politiet og varsle

Anonymous poster hash: d9ce6...bf0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke helt det samme, men selv kunne jeg tenke meg et kamera koblet til TV'en fremfor inngangsdøra mi. Slik at når noen ringer på kan jeg bare bytte kanal og se hvem som ringer på og dermed slipper å måtte bort og kikke ut gjennom kikkhullet i døra. Nå bor jeg i blokk så å henge opp et kamera er kanskje ikke så populært, og noen ville sikkert tro at jeg spionerte på naboene....

Anonymous poster hash: 62439...362

Om du har et vindu på samme husvegg som døren er på, kan du sette opp et bilspeil på utsiden, så er det bare å se ut vinduet så ser du hvem som er på døra. Min mor gjorde det og skjulte bare speilet bak litt blomster:P

Anonymous poster hash: fe275...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...