Gå til innhold

Hva betyr veldreid?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr veldreid, og hvorfor brukes dette ordet kun om unge jenter? En ung jente = veldreid? Altså et annet ord for pike? Forstår ikke helt

Anonymous poster hash: b4051...7c4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om en dreiebenk? Sånt man bruker på keramikkvaser og trearbeid som da gjerne blir svært jevne, symmetriske og pene i formen.

En veldreid kvinne er m.a.o en "velskapt" eller "velformet" kvinne. Pen kroppsform, rett og slett. Veldreid er ikke et ord som betyr jente eller kvinne, det er et adjektiv som kan brukes til å beskrive et substantiv.

Anonymous poster hash: 0930a...814
AnonymBruker
Skrevet

Og en eldre kvinne kan også absolutt være veldreid. Mange voksne damer har en pen kropp. Og ikke alle unge jenter er veldreode, så ordet er ikke et synonym på å være ung, bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 84e63...f13

AnonymBruker
Skrevet

Hørt om en dreiebenk? Sånt man bruker på keramikkvaser og trearbeid som da gjerne blir svært jevne, symmetriske og pene i formen.

En veldreid kvinne er m.a.o en "velskapt" eller "velformet" kvinne. Pen kroppsform, rett og slett. Veldreid er ikke et ord som betyr jente eller kvinne, det er et adjektiv som kan brukes til å beskrive et substantiv.

Anonymous poster hash: 0930a...814

Åja, takk for bra beskrivelse!

Og en eldre kvinne kan også absolutt være veldreid. Mange voksne damer har en pen kropp. Og ikke alle unge jenter er veldreode, så ordet er ikke et synonym på å være ung, bare så det er sagt.

Okei. :) Folk skriver alltid "en ung, veldreid jente", så derfor trodde jeg det hadde en sammenheng. Har aldri sett noen brukt dette ordet om en "voksen dame" (tror jeg..)

AnonymBruker
Skrevet

Helen Mirren, Kate Winslet, Jennifer Lopez, Mia Gundersen. "Voksne" veldreide kvinner - etter min mening i alle fall :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldreid brukes som regel om timeglassfigur, evt rund rumpe/pupper.

Anonymous poster hash: a8671...6eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Veldreid.

://www.perfect-female-body.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/booty-busty-blonde.jpg

Anonymous poster hash: c270b...cc8

Endret av pinar
Skrevet

Link gjort ikke klikkbar.

pinar, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Veldreid.

://www.perfect-female-body.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/booty-busty-blonde.jpg

Anonymous poster hash: c270b...cc8

Ikke i trynet.

Anonymous poster hash: 0810a...960

AnonymBruker
Skrevet

Okei. :) Folk skriver alltid "en ung, veldreid jente", så derfor trodde jeg det hadde en sammenheng. Har aldri sett noen brukt dette ordet om en "voksen dame" (tror jeg..)

Det har ingenting med ung alder å gjøre, i hvert fall, jeg vil vel nesten tro det er derfor man legger til at hun er ung. Jeg ville vel kanskje helst brukt ordet om noen som er litt eldre enn 19 selv, men en som har en attraktiv, kvinnelig kroppsfasong.

Ellers er svarene du har fått gode. Det er et adjektiv, ikke et substantiv, så man er ikke "en/ei veldreid", man er "en/ei velfreid jente/kvinne/dame"

Anonymous poster hash: ad6f1...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Det har med kroppens former å gjøre. Veldreid= fine former/ velproporsjonert.

Anonymous poster hash: 2c523...41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...