Gjest Ketchupjenta Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 (endret) slettet Endret 28. mai 2016 av Ketchupjenta
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Skal i bryllup i slutten av sommerferien, og holder egentlig på med lavkarbodietten i håp om å bli litt slankere.- Er det noe av kakene/dessertene i bryllupet som jeg kan spise, tror dere? (Noe som er vanlig å ha i selskaper, såklart vet dere jo ikke akkurat hva som blir servert.)- Hva med maten før desserten? Jeg regner nesten med at det blir bufet. Og en ting til: Igår spiste jeg alt for mye mat. Det var riktig nok lavkarbo mat, men inntaket ble kanskje 80-100 g karbohydrater, og vanligvis holder jeg meg til 20-40 g karbohydrater per dag.- Kommer jeg til å stoppe alt jeg har jobbet for bare pga igår? - Hvor lang tid vil det ta å komme inn igjen? Er det et problem å spise "vanlig" i bryllupet, når du ellers er svært streng med dietten? Må du følge streng diett, så: Evt kanskje du kan tilby deg å bake og å ha med 2-3 lavkarbokaker til fleres glede Det ville jeg ha gjort. På buffeten forsyner du deg jo bare med det som du vet at passer dietten din. Anonymous poster hash: 8926b...8a7 3
Gjest Ketchupjenta Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Er det et problem å spise "vanlig" i bryllupet, når du ellers er svært streng med dietten? Må du følge streng diett, så: Evt kanskje du kan tilby deg å bake og å ha med 2-3 lavkarbokaker til fleres glede Det ville jeg ha gjort. På buffeten forsyner du deg jo bare med det som du vet at passer dietten din. Anonymous poster hash: 8926b...8a7 Tusen takk for tips Er det slik i brylluper at man bare kan ta med seg kaker? (Har bare vært i et bryllup da jeg var liten, og merket ikke noe til hvem som tok med hva .. heheh)
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Jeg ville absolutt IKKE tatt med meg egen mat, eller tilbydd med å bake. Det er sånt man gjør om man blir fysisk syk av maten. Ellers er det normal folkeskikk å spise det man blir servert, og holde kjeft. Alvorlig talt... Noen går på raw food, noen følger paleo, noen går på 5:2 dietten og har fastedag den dagen, noen har fått angst for gluten og laktose til tross for at de ikke har noen symptomer på allergi... Blir helt sprø av folk som følger alle slags merkelige dietter uten at det foreligger sykdom som diabetes eller allergier. Ikke vær Den Vanskelige Gjesten om du ikke absolutt MÅ. Du dør ikke av å ete karbohydrater i et bryllup. Anonymous poster hash: a8be2...d65 13
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Tusen takk for tips Er det slik i brylluper at man bare kan ta med seg kaker? (Har bare vært i et bryllup da jeg var liten, og merket ikke noe til hvem som tok med hva .. heheh) Det er ikke vanlig å bare ta med seg en kake, nei. De som har planlagt bryllupet har gjerne tenkt seg det dekket på sånn og sånn, og setter ikke nødvendigvis pris på folk som kommer drassende med ting som plutselig ødelegger oppsettet, gjerne på et ikke-veldig-pent kakefat. Det er heller ikke høflig å ta med seg egen mat, "nei din mat er ikke god nok for meg, jeg må ha med matpakke, jeg!". Anonymous poster hash: a8be2...d65 2
Gjest Ketchupjenta Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Jeg ville absolutt IKKE tatt med meg egen mat, eller tilbydd med å bake. Det er sånt man gjør om man blir fysisk syk av maten. Ellers er det normal folkeskikk å spise det man blir servert, og holde kjeft. Alvorlig talt... Noen går på raw food, noen følger paleo, noen går på 5:2 dietten og har fastedag den dagen, noen har fått angst for gluten og laktose til tross for at de ikke har noen symptomer på allergi... Blir helt sprø av folk som følger alle slags merkelige dietter uten at det foreligger sykdom som diabetes eller allergier. Ikke vær Den Vanskelige Gjesten om du ikke absolutt MÅ. Du dør ikke av å ete karbohydrater i et bryllup. Anonymous poster hash: a8be2...d65 Oi da, her var det en sint en... Du har da ingenting med om jeg går på lavkarbo eller ikke... Og jeg tror at alle som går på lavkarbodietten, eller har valgt dette kostholdet vet godt at de ikke dør av karbohydrater.. Det er jo ikke derfor vi slanker oss (mange av oss). Jeg stilte bare et spørsmål om hva jeg kunne gjøre.
Gjest Ketchupjenta Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Det er ikke vanlig å bare ta med seg en kake, nei. De som har planlagt bryllupet har gjerne tenkt seg det dekket på sånn og sånn, og setter ikke nødvendigvis pris på folk som kommer drassende med ting som plutselig ødelegger oppsettet, gjerne på et ikke-veldig-pent kakefat. Det er heller ikke høflig å ta med seg egen mat, "nei din mat er ikke god nok for meg, jeg må ha med matpakke, jeg!". Anonymous poster hash: a8be2...d65 Nei vel. Jeg var litt usikker på det. Hehe
BlendaSensitive Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 Buffet er lett. Der plukker du det som passer. Kake: spis med måte, ta litt, men behøver jo ikke smake på alle kakene liksom! Finns det frukt, ta heller det. Med mindre bruden kjører lavkarbo, så finns det nok ikke lavkarbo kaker der. Krem er med sukker, etc. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Det du kan gjøre er følgende: Senk skuldrene, nyt maten, desserten, kakene, festen og alt annet og fortsett på lavkarbo dagen etter! Anonymous poster hash: 6d1b0...6d2 10
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 Normalt oppegående mennesker leser seg grundig opp før de legger om livsstilen... Og oppfør deg som folk i bryllupet. Ingen diett blir ødelagt av å spise normalt en halv dag. Anonymous poster hash: 88af9...c7e 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Oi da, her var det en sint en... Du har da ingenting med om jeg går på lavkarbo eller ikke... Og jeg tror at alle som går på lavkarbodietten, eller har valgt dette kostholdet vet godt at de ikke dør av karbohydrater.. Det er jo ikke derfor vi slanker oss (mange av oss). Jeg stilte bare et spørsmål om hva jeg kunne gjøre. Jeg har nada med hva du spiser, nei. Men når hva du spiser blir et problem for andre, så er det dårlig folkeskikk. Er man syk, så er det helt greit at folk må ta hensyn når de inviterer deg på besøk. Men når det ikke er noen som helst fysisk grunn til at du ikke skal kunne spise akkurat den samme maten som alle andre, så er det både irriterende og uhøflig å være vanskelig. Beklager om jeg virker sint, er bare så drittlei folk som er vanskelige helt uten grunn. Har en paleo, en glutenfobiker og en raw food i vennegjengen, og har gitt opp å invitere folk til mat. Nå sier jeg de enten får ete det jeg lager, eller ete før de kommer. Anonymous poster hash: a8be2...d65 7
Gjest Ketchupjenta Skrevet 8. juli 2014 #12 Skrevet 8. juli 2014 Buffet er lett. Der plukker du det som passer. Kake: spis med måte, ta litt, men behøver jo ikke smake på alle kakene liksom! Finns det frukt, ta heller det. Med mindre bruden kjører lavkarbo, så finns det nok ikke lavkarbo kaker der. Krem er med sukker, etc. Det du kan gjøre er følgende: Senk skuldrene, nyt maten, desserten, kakene, festen og alt annet og fortsett på lavkarbo dagen etter!Anonymous poster hash: 6d1b0...6d2 Men vet dere hva som vil skje med kroppen min? Legger jeg på meg med en dag høykarboinntak? Og hvor lang tid tar det å komme inn i fettforbrenningen igjen?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #13 Skrevet 8. juli 2014 Oi da, her var det en sint en... Du har da ingenting med om jeg går på lavkarbo eller ikke... Og jeg tror at alle som går på lavkarbodietten, eller har valgt dette kostholdet vet godt at de ikke dør av karbohydrater.. Det er jo ikke derfor vi slanker oss (mange av oss). Jeg stilte bare et spørsmål om hva jeg kunne gjøre. Jeg tenker at dersom du kjenner bruden og/ eller brudgommen godt, kan du spørre om de ønsker at du skal bidra med noen hjemmelagede lavkarbokaker. Det kan hende at både de og flere av gjestene setter pris på det. Kanskje er det også diabetikere i selskapet. Jeg ser ikke noe galt i å spørre. Anonymous poster hash: 8926b...8a7 3
Gjest Ketchupjenta Skrevet 8. juli 2014 #14 Skrevet 8. juli 2014 Normalt oppegående mennesker leser seg grundig opp før de legger om livsstilen... Og oppfør deg som folk i bryllupet. Ingen diett blir ødelagt av å spise normalt en halv dag. Anonymous poster hash: 88af9...c7e Jeg har nada med hva du spiser, nei. Men når hva du spiser blir et problem for andre, så er det dårlig folkeskikk. Er man syk, så er det helt greit at folk må ta hensyn når de inviterer deg på besøk. Men når det ikke er noen som helst fysisk grunn til at du ikke skal kunne spise akkurat den samme maten som alle andre, så er det både irriterende og uhøflig å være vanskelig. Beklager om jeg virker sint, er bare så drittlei folk som er vanskelige helt uten grunn. Har en paleo, en glutenfobiker og en raw food i vennegjengen, og har gitt opp å invitere folk til mat. Nå sier jeg de enten får ete det jeg lager, eller ete før de kommer. Anonymous poster hash: a8be2...d65 Det er kanskje derfor jeg legger ut spørsmål på et forum om hva jeg skal gjøre FØR bryllupet. Slapp av, jeg har ikke en gang vært i bryllupet enda, og har ikke rukket å være ''uhøffelig'' og ''vanskelig''. Jeg ber om råd, ikke kjeft. Vær så snill å ikke kritiser meg mer. Jeg orker ikke anonyme folk som skjeller meg ut før jeg i det hele tatt har gjort noe.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #15 Skrevet 8. juli 2014 Det er kanskje derfor jeg legger ut spørsmål på et forum om hva jeg skal gjøre FØR bryllupet. Slapp av, jeg har ikke en gang vært i bryllupet enda, og har ikke rukket å være ''uhøffelig'' og ''vanskelig''. Jeg ber om råd, ikke kjeft. Vær så snill å ikke kritiser meg mer. Jeg orker ikke anonyme folk som skjeller meg ut før jeg i det hele tatt har gjort noe. Jeg fikk lyst på bringebærpai http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article659441.ece For det vi vet, kan det hende at bruden også har planlagt noen lavkarbokaker. Jeg ville spurt. Hadde jeg vært brud, hadde jeg bare vært takknemlig for at flere tilbydde seg å bake til selskapet og gjerne lavkarbo Lykke til! Anonymous poster hash: 8926b...8a7 3
Gjest Ketchupjenta Skrevet 8. juli 2014 #16 Skrevet 8. juli 2014 Jeg fikk lyst på bringebærpai http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article659441.ece For det vi vet, kan det hende at bruden også har planlagt noen lavkarbokaker. Jeg ville spurt. Hadde jeg vært brud, hadde jeg bare vært takknemlig for at flere tilbydde seg å bake til selskapet og gjerne lavkarbo Lykke til! Anonymous poster hash: 8926b...8a7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #17 Skrevet 8. juli 2014 Men vet dere hva som vil skje med kroppen min? Legger jeg på meg med en dag høykarboinntak? Og hvor lang tid tar det å komme inn i fettforbrenningen igjen? Om du spiser det du kan spise av buffeten, og ikke overdriver med kakene, så vil du ikke ødelegge noe som helst. Du kan kanskje merke noe mer sukkersug i noen dager, og gå opp litt i vannvekt (det gjør jeg), men det er bare å være streng med seg selv så går det fort over - det er ikke som at det kommer 5 kg fett av noen kakebiter en dag liksom. Jeg hadde ikke giddet å gjøre mer enn det til et bryllup: pass på inntaket før og etter, ikke spis overdrevent, men kos deg og ikke tenk diett på en dag som det. (Og ikke bry deg om kritikken som kommer her, det er alt for mange sure folk som ikke bryr seg om at alt ikke funker på alle.) Anonymous poster hash: ccaca...92a 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #18 Skrevet 8. juli 2014 Men vet dere hva som vil skje med kroppen min? Legger jeg på meg med en dag høykarboinntak? Og hvor lang tid tar det å komme inn i fettforbrenningen igjen? Det går helt fint å spise karbohydrater. Det meste av vekttapet på lavkarbo er vannvekt, ikke at man mister fett. Det er derfor folk som begynner på lavkarbo tror de har så voldsomme fremskritt i begynnelsen, for så å stagnere. De mister vannet i kroppen, og derfor vekt. Etter å ha spist mer karbo enn kroppen er vant til vil du nok gå opp ihvertfall et kg over natten. Men dette er VANNvekt, og vil forsvinne på et par dager, altså er det null problem. Folk har slanket seg siden tidenes morgen uten å følge noe lavkarbodiett. Det går helt fint an å slanke seg uten å ekskludere masse matvarer fra kosten. Bare pass på porsjonene, ikke ta de største kakestykkene. Anonymous poster hash: a8be2...d65 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #19 Skrevet 8. juli 2014 Men vet dere hva som vil skje med kroppen min? Legger jeg på meg med en dag høykarboinntak? Og hvor lang tid tar det å komme inn i fettforbrenningen igjen? Her er også info og forskjellige meninger http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-33812.html Anonymous poster hash: 8926b...8a7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #20 Skrevet 8. juli 2014 Det går helt fint å spise karbohydrater. Det meste av vekttapet på lavkarbo er vannvekt, ikke at man mister fett. Det er derfor folk som begynner på lavkarbo tror de har så voldsomme fremskritt i begynnelsen, for så å stagnere. De mister vannet i kroppen, og derfor vekt. Etter å ha spist mer karbo enn kroppen er vant til vil du nok gå opp ihvertfall et kg over natten. Men dette er VANNvekt, og vil forsvinne på et par dager, altså er det null problem. Folk har slanket seg siden tidenes morgen uten å følge noe lavkarbodiett. Det går helt fint an å slanke seg uten å ekskludere masse matvarer fra kosten. Bare pass på porsjonene, ikke ta de største kakestykkene. Anonymous poster hash: a8be2...d65 For ett fullstendig bortkastet innlegg. Lurt å lese seg litt opp, før man kommenterer! Anonymous poster hash: 224ec...990 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå