Gå til innhold

Gravid med ONS. Hva nå?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til tross for at vi brukte kondom, fant jeg akkurat ut at jeg er gravid, og da er 4-5 uker på vei. Det er ikke aktuelt å beholde, selv om abort heller ikke er noe jeg egentlig har lyst til, men det er nok best for alle parter.

Hva er neste steg nå? Legetime, for så henvisning til sykehus?

Anonymous poster hash: eab99...b35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig. Fastlege, så sykehus. Hvis fastlegen f.eks har ferie, ringer du sykehuset og spør hvordan du skal forholde deg.

Anonymous poster hash: a377a...adf
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til tross for at vi brukte kondom, fant jeg akkurat ut at jeg er gravid, og da er 4-5 uker på vei. Det er ikke aktuelt å beholde, selv om abort heller ikke er noe jeg egentlig har lyst til, men det er nok best for alle parter.

Hva er neste steg nå? Legetime, for så henvisning til sykehus?

Har du noe som helst kontakt med din ons? Jeg ble sammen med min etter et par år,og hadde jeg blitt gravid med min ons på den tiden som nå er min samboer så vet jeg at han hadde hvertfall ønsket å vite det.. Spørs helt an på forholdet man har etter ons selvfølgelig!

Anonymous poster hash: f1fcc...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Har du noe som helst kontakt med din ons? Jeg ble sammen med min etter et par år,og hadde jeg blitt gravid med min ons på den tiden som nå er min samboer så vet jeg at han hadde hvertfall ønsket å vite det.. Spørs helt an på forholdet man har etter ons selvfølgelig!

Dagen etter fant jeg ut på Facebook at han hadde dame.. Han må jo tro at jeg ble født igår, hvis han trodde jeg ikke skulle finne ut av det..

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fant du ut det? Er dere venner på Facebook? Står de i er forhold?

Anonymous poster hash: 7a02a...080

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ingen time hos fastlegen hvis du er sikker på hva du vil gjøre. Da ringer du direkte til gynekologisk poliklinikk på nærmeste sykehus.

Anonymous poster hash: 9274f...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Dagen etter fant jeg ut på Facebook at han hadde dame.. Han må jo tro at jeg ble født igår, hvis han trodde jeg ikke skulle finne ut av det..

Si til han at du er gravid, hør hva han sier da. Eller skirv det på tidslinjen hans!

Anonymous poster hash: dcf28...3e8

• Liker 1
Skrevet

Dette virker som et trollinnlegg for å få fram noen meninger hos abort-motstandere. Har sett mange av de.

Personlig er jeg for selvbestemt abort, bare så det er sagt.

Dersom du mot formodning ikke har funnet på dette for diskusjonens skyld, så ville jeg først ha fortalt ham dette, og tvunget ham til å innrømme ovenfor kjæresten.

Dersom du ønsker å ta abort, kan du ta direkte kontakt med nærmeste sykehus. Du MÅ ikke gå gjennom fastlegen, med mindre du trenger noen å snakke med først, da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette virker som et trollinnlegg for å få fram noen meninger hos abort-motstandere. Har sett mange av de.

Personlig er jeg for selvbestemt abort, bare så det er sagt.

Dersom du mot formodning ikke har funnet på dette for diskusjonens skyld, så ville jeg først ha fortalt ham dette, og tvunget ham til å innrømme ovenfor kjæresten.

Dersom du ønsker å ta abort, kan du ta direkte kontakt med nærmeste sykehus. Du MÅ ikke gå gjennom fastlegen, med mindre du trenger noen å snakke med først, da.

Nei, dette er absolutt ikke "trolling". Han var veldig ivrig på å kjøpe angrepille til meg etter den natten, men jeg "takket nei" og trodde det ikke var nødvendig.. Vi er ikke venner på Facebook, men det er offentlig informasjon at han er i ett forhold, samt at han har profilbilde av de to sammen.. Så det faller neppe i god jord om jeg hadde fortalt det. Jeg kunne heller aldri tenkt meg å oppdra ett barn alene.. Hadde jeg derimot valgt å beholde, kunne jeg laget litt liv i leiren for de, men..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle han ville at du skulle ta angrepille hvis dere brukte kondom? Hvis dere ikke brukte kondom hele veien, si i alle fall det. Jeg vet det er stigma rundt uforsiktighet, men det er som regel tilfelle når man blir gravid ved et uhell... Men hver eneste en som er uplanlagt gravid på KG gikk på pillen eller brukte kondom og "vet ikke hvordan det skjedde". Det er statistisk umulig at alle som har uhell er på prevensjon.

Mener ikke dette frekt, men jeg er litt lei av det.

Uansett, du trenger ikke gå via legen. Du tar kontakt med gynekologisk avdeling ved ditt lokale sykehus.

Anonymous poster hash: f54f6...f74
AnonymBruker
Skrevet

La ham steke litt i sitt eget fett.

Fortell ham at du er gravid, og er usikker på hva du skal gjøre....

Så lærer han kanskje å ikke være utro mot dama si igjen.

Anonymous poster hash: a2433...a24
Skrevet

Hvorfor informere mannen? Han har da ikke noe han skulle ha sagt om du velger abort. Ta abort så raskt som mulig og bli ferdig med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes både han og dama fortjener å vite det! Hadde ønsket å visst det hvis samboeren min hadde gjort ei annen dame gravid..

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fant du ut det? Er dere venner på Facebook? Står de i er forhold?

Anonymous poster hash: 7a02a...080

Har det noe å si for hvordan TS går frem for abort? Nei, det har det ikke.

Anonymous poster hash: 4696c...eba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS: Du kan ta kontakt med sykehuset direkte, eller gå via fastlegen hvis det er ønskelig. Det er i hvert fall slik jeg har forstått det, jeg er mann og derfor ikke videre bekymret for å bli gravid.

Jeg hadde også informert dama hans, hun fortjener å få vite det og kvitte seg med drittsekken. Men det påvirker ikke fremgangsmåten ved abort. Det er førsteprioritet, men si aller helst også fra til dama hans, så hun ikke blir lurt trill rundt av dette rasshølet.

Anonymous poster hash: 4696c...eba
Skrevet

Jeg håper du forteller dama hans dette. Håper også det går bra med deg. Lykke til veien videre mtp på abort osv. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle han ville at du skulle ta angrepille hvis dere brukte kondom? Hvis dere ikke brukte kondom hele veien, si i alle fall det. Jeg vet det er stigma rundt uforsiktighet, men det er som regel tilfelle når man blir gravid ved et uhell... Men hver eneste en som er uplanlagt gravid på KG gikk på pillen eller brukte kondom og "vet ikke hvordan det skjedde". Det er statistisk umulig at alle som har uhell er på prevensjon.

Mener ikke dette frekt, men jeg er litt lei av det.

Uansett, du trenger ikke gå via legen. Du tar kontakt med gynekologisk avdeling ved ditt lokale sykehus.

Anonymous poster hash: f54f6...f74

Han ville bare være helt på den sikre siden, slik at noe sånt som dette ikke skulle skje.. Dagen etter forsto jeg jo godt hvorfor han var så bevisst på akkurat det, ville jo vært dritt om jeg kom å ødela alt for han, men det hadde han jo dog fortjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...