Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan pleier en time/førstegangstime hos psykolog å foregå? Jeg har aldri gått til psykolog før, men vurderer å gjøre det for å "sortere" litt tanker, men kjenner jeg synes det er rart og skummelt samtidig og liker å være forberedt på hva som skjer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan pleier en time/førstegangstime hos psykolog å foregå? Jeg har aldri gått til psykolog før, men vurderer å gjøre det for å "sortere" litt tanker, men kjenner jeg synes det er rart og skummelt samtidig og liker å være forberedt på hva som skjer.

Jeg tror vi alle hadde hatt gått av å gå til en psykolog av og til - bare det å lufte tankene våres kan gjøre det enklere. En førstegangstime hos psykolog foregår ofte ved å snakke om deg, slik at psykologen får et overblikk i hvem du er, og hvorfor du er der. Psykologen stiller gode spørsmål, som gjør at du åpner deg.

Føler du for å dra dit, bør du dra. Vær åpen og ærlig mot psykologen, så går praten av seg selv.

Selv prøvde jeg å planlegge hvordan jeg skulle si ting, men da jeg først satt der, gikk alt av seg selv. Veldig deilig å ha noen å snakke med :)

Anonymous poster hash: 65412...0af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev ned de tingene jeg mente var viktige på forhånd, for jeg har lett for å glemme ting når jeg blir nervøs. Det funker for min del. Ellers vil de jo prøve å finne ut hvem du er og hva du sliter med, utrede deg m.a.o. Det vil ta noen timer. Så får man en diagnose og kan jobbe med problemstillinger ut fra det. Det kan være greit å spørre hvordan psykologen jobber, hva slags fagretning de har. Noen jobber kognitivt, andre psykodynamisk.

Anonymous poster hash: 9aab9...b20

Gjest thesledge
Skrevet

Min første psykologtime gikk ut på å fortelle om meg og hvorfor jeg var der, la psykologen bli litt kjent med meg. Hun sto for de meste spørsmålene, og jeg svarte, så gikk resten av seg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...