Gå til innhold

Marsvinene har urinveisinfeksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag var jeg hos dyrlegen med marsvinene mine, ettersom det har vært mye mørk/rød urin i buret. Dyrlegen sa det var begynnende urinveisinfeksjon. De får smertedempende/betennelsesdempende siden de er alt for små til antibiotika. De er bare 6 uker gamle. Det er mest vanlig å få urinveisinfeksjon når de er over 2 år gamle. Synes det er veldig merkelig at de får det SÅ tidlig?!
Kanskje den tidligere eieren hadde urent bur?? Jeg i hvert fall nøye med hygienen og tar ut møkk hver dag så de ikke sitter i det. Hentet de for en uke siden og synes det er trist å starte det på denne måten. Jeg skal gi de C-vitamin i vannet i en sprøyte 3 ganger daglig rett inn i munnen, dyrlegen sa det kunne gjøre at det gikk over + sprøyte i munnen med betennelsesdempende.

Marsvinene er heldigvis veldig pigge, løper rundt og er glade. Merker ingenting på formen i hvertfall, spiser og drikker bra.

Noen som har erfaring med urinveisinfeksjon med deres marsvin? Kan de bli friske av å ikke få antibiotika? Jeg håper inderlig det fungerer slik jeg fikk det av dyrlegen ettersom de ikke kan få antibiotika.



Anonymous poster hash: 8e29b...3a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...