AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei! Vi skal snart til Sommarland i Bø og barna gleder seg stort! Vi er to voksne og to barn på 3 og 5 år. Jeg lurer på om noen som har vært der kan dele råd og tips til alt hva vi bør ha med oss til hvordan man skal "legge opp dagene". Hun på 3 og han på 5 er ganske ulike med tanke på hva de liker osv. så vi må nok dele oss opp. I tillegg lurer jeg på hva som kan være smart å pakke med seg bortsett fra selvfølgelige ting som håndklær, badetøy osv. Takker så mye for tips og råd Anonymous poster hash: a91a2...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 7. juli 2014 #2 Del Skrevet 7. juli 2014 Fint sted å reise med 3 og 5-åring. Parken er ikke all verdens stor, men absolutt stor nok for barn på den alderen. Med årene har jo parken endret litt profil, og den fremstår nå mest som en vann- og badepark (selv om det er andre ting der også). Lurt å ha med vogn. Kanskje også for 5 åringen. Eller kanskje et ståbrett på 3-åringens vogn. Det er en del bakker, så barna kan fort bli slitne hvis de både skal gå rundt, herje på attraksjoner + bade. Vanndelen er delt i 2 områder. Det øverste området har surfebølgen, strømmen + et stort plaskebasseng for de minste. Der er det kjempefint med masse moro i vannet. Passer antagelig godt for begge to. Surfebølgen er de jo begge for små til, og strømmen kanskje også. Jeg ville ikke tatt med en 3 åring i strømmen i alle fall. Kanskje ikke 5 åringen heller... men kan nok gå sammen med en voksen. Det nederste badeområdet har alle skliene. Der er det både ting for de minste og for voksne. De beste garderobene er ved den øverste delen. (Så sant det ikke er gjort noe med de som er på nederste delen. Har ikke vært der i år). Det er også en ganske fin klatre og aktivitetsavdeling hvis jeg ikke husker feil... Er lenge siden jeg hadde med små barn dit, så i det siste har vi kun gått forbi denne delen. Den er ganske nærme inngangen. Kan være lurt å gå runden først og så ta bading til slutt. Ang mat: De selger nesten kun junk i parken. Og det er dårlig junk i tillegg!!! Men det er lagt opp til at familier kan grille medbragt mat. Så jeg vil absolutt anbefale å ha med enten grillmat eller noe annet godt. Mange steder å sette seg ned og spise og slappe av. (Lurt å dobbeltsjekke det med grillingen. Kan jo være endringer siden jeg var der. Kjipt å kun ha med grillmat hvis dere ikke får grillet Kos dere på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå