AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Jeg har en del arr etter selvskading. Begge armene er fullstendig dekket av arr, det er nesten ikke et eneste sted der det er "frisk" hud, så ja, de er synlige. Arrene er ikke røde, noen er rosa, og en del er hvite, noen steder går huden litt innover, og noen av arrene går ganske mye utover. Men det er ingen ferske sår, og det er snart et år siden jeg skadet meg sist, jeg er ferdig meg selvskadingen! Men nå er det sommer og ekstremt varmt, normalt går jeg i en tynn genser, eventuelt kan jeg vise underarmene, overarmene dekker jeg alltid til. Men så er det på jobben da..., jeg jobber på butikk og t-skjorte er en del av uniformen..., jeg pleier å ha en tynn, hvit genser under, men akkurat nå for tiden er det i varmeste laget. Spørsmålet er om jeg bør dekke meg til på jobb? Jeg er redd arrene kanskje vil være sjenerende for kunder og så er jeg redd for kommentarer. På fritiden øver jeg meg på å vise armene, men jeg vet ikke om det sømmer seg på jobb...? Anonymous poster hash: c1a0a...d21
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 I utgangspunktet synes jeg ikke du skal dekke dem til selv på jobb Men du kan eventuelt ta det opp med sjefen din? Eventuelt kan du si at du er ferdig med det, og at det er en del av deg å bli vant med å vise arrene dine. Jeg ville ha vært ærlig og sagt hva du tenkte selv om det. Anonymous poster hash: d6225...e2a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Nei, jeg ser ingen grunn til at du skal måtte dekke deg til. Alvorlig talt, folk tåler da å se folk med arr. Jeg har et stort arr over hele fremsiden/siden av halsen, etter å ha operert vekk diverse svulster da jeg var barn. Jeg har aldri tenkt tanken å dekke meg til engang. Når jeg går med skjerf er det kun fordi jeg fryser, eller fordi det er "pynteskjerf". Jeg har aldri fått negative reaksjoner fra det, og ingen arbeidsgiver har noen gang stilt spørsmål eller kommentert det i det hele tatt. Anonymous poster hash: f8082...7ca 2
Gjest Nori Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Arr som følge av ulykke eller selvskading, spiller ingen rolle. Jeg synes helt klart du kan bruke t-skjorte på jobb.
Djungelvrål Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Jeg så en jente engang i beige singlet, på avstand så det ut som om hun hadde en beige genser med mange hvite og røde striper på armene, men hun gikk bare i singlet....... Har du undersøkt om du kan få dekket laserbehandling for arrene dine?
Gjest Blomst83 Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Nei jeg synes ikke du trenger å dekke deg til.Som du sier så er det ingen ferske sår,men kun gamle arr. Har selv drevet med selvskading,og vet hvor stor skritt det er å vise seg offentlig uten å dekke seg til så kle deg som du vil og gå med hodet hevet
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 Jeg synes du ikke trenger å dekke til arrene. Du trenger ikke skjule og skamme deg for arr som vitner om at du har mestret utfordringer i livet på en lite konstruktiv måte. Jeg synes det vitner mer om styrke enn svakhet. Selv har jeg mange arr på underarmen som er 6 år gamle. I mange år skammet jeg meg og dekket meg til. Jeg har fått flere spørsmål om det er brannskade, men jeg har valgt å være ærlig og sagt at "jeg selvskadet i ungdommen". En liten løgn med modifikasjoner... Jeg trodde aldri jeg kom til å vise meg i badedrakt igjen, men nå tør jeg, selv om jeg har hudtransplantert tre steder på det ene beinet og mye arr ellers... Hvorfor skal jeg skjule meg? Anonymous poster hash: 02c47...367
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 Hvordan gikk det TS, tok du steget med å begynne å gå med tskjorte? Om du gjorde det så synes jeg du har vært utrolig sterk som har klart det. Jeg er i samme situasjon som deg men i mitt tilfelle så er det skammen som har tatt fullstendig kontroll. Jeg vil også ikke at kollegaer skal se det + kundene. Holder på å dø i varmen og har fått en teit kommentar pga jeg går med en langarmet skjorte på jobben. Hater varmen pga av det! Anonymous poster hash: a8a40...5aa
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #9 Skrevet 24. juli 2014 Jeg synes absolutt ikek at du skal dekke deg til, men du får nok en del blikk og eventuelt kommentarer fra kunder, så spørs om du synes det er for ukomfortabelt. Men ser ingen grunn til at du skal dekke ti armene!Anonymous poster hash: 614ac...f49
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Jeg forstår veldig godt at du hater armene dine. Jeg synes du skal tenke over om du er klar for å vise dem frem på jobb. Jeg har mye arr på armene selv, og har aldri kunder som kommenterer det. Spørsmålet om du skal dekke til mener jeg må svares på utifra hva du selv føler deg trygg på. Klarer du å være på jobb og hyggelig mot kundene om de kan se armene dine? Ellers har jeg et råd til deg som jeg fikk av å lese en bok for noen år siden. Se på arrene dine som et bevis på at du har overlevd. Kjæresten min liker mine arr rett å slett fordi de viser at jeg er et menneske som har overlevd noe vondt. De er ikke pene, men han sier det viser en del av styrken i meg. Den tankegangen, om at det er et tegn på at jeg har overlevd og kommet meg videre i livet gjør at jeg nesten har blitt litt glad i arrene mine. De er en del av deg, det er din kropp, det er din fortid og historie. Det er noe av det som gjør deg til deg! Masse lykke til! Anonymous poster hash: e49ca...f32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå