AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Hei! Reiser til Kroatia på tirsdag og til min "store" skuffelse er værmeldingen de neste 14 dagene relativt dårlig. I-landsproblemer, I know. Er det noen som har erfaring med været i Kroatia? Er det svært skiftende eller må vi belage oss på hele dager med overskyet vær? Det er meldt regn alle dager vi skal være der med unntak av 2... Ikke akkurat det vi så for oss ettersom vi reiser for sol og strand. Vi har så klart planer om å oppleve mye også, men så vidt jeg forstår er det begrenset hva vi kan finne på om det blir mer enn en dag med gråvær. Æsj, hater at jeg bryr meg om dette men så virkelig frem til å ligge pladask på stranden i en uke. Tips mottas med takk! Både på værforhold og aktiviteter. (Vi skal til Dubrovnik-området forresten). Anonymous poster hash: 6e3f7...f88
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Hei! Reiser til Kroatia på tirsdag og til min "store" skuffelse er værmeldingen de neste 14 dagene relativt dårlig. I-landsproblemer, I know. Er det noen som har erfaring med været i Kroatia? Er det svært skiftende eller må vi belage oss på hele dager med overskyet vær? Det er meldt regn alle dager vi skal være der med unntak av 2... Ikke akkurat det vi så for oss ettersom vi reiser for sol og strand. Vi har så klart planer om å oppleve mye også, men så vidt jeg forstår er det begrenset hva vi kan finne på om det blir mer enn en dag med gråvær. Æsj, hater at jeg bryr meg om dette men så virkelig frem til å ligge pladask på stranden i en uke. Tips mottas med takk! Både på værforhold og aktiviteter. (Vi skal til Dubrovnik-området forresten).Anonymous poster hash: 6e3f7...f88 Min erfaring er at yr og storm melder dårligere vær enn det faktisk er. Jeg har vært i Kroatia 5 år på rad og har opplevd 5-6 dager med dårlig vær i løpet av omtrent 12 uker. Det er nok flaks, men 12 av 14 dager med dårlig vær at jeg vanskelig for å tro! har feriert der mai, juni, juli, august og september. Giftet meg der i fjor, strålende vær, 29 grader i midten av september. Det blir nok bedre enn du har sett!! :-) Gled deg. Kroatia har utrolig mye å by på! (Dubrovnik er dog det eneste området jeg ikke har vært ennå) reiser i september ) Anonymous poster hash: 42180...b9b
gustav Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Hei! Når vi kom hjem fra ferien vår til Kroatia, syntes familien vår synd på oss siden vi bare hadde hatt dårlig vær, de fulgte med på værvarslet.. Men vi hadde hatt strålende sol nesten hele tida vi, Kroatia er veldig kupert og skyene hang fast i fjellene i innlandet, ikke ute ved kysten hvor vi stort sett var
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Min erfaring er at yr og storm melder dårligere vær enn det faktisk er.Anonymous poster hash: 42180...b9b Enig! Har opplevd å nærmest grue meg til en Mallorcatur etter å ha lest værmeldingen på Yr. I virkeligheten hadde vi 5-10 grader høyere temp enn det det var meldt! Anonymous poster hash: 47ad8...39d
Boblee Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Jeg var i Kroatia nå i Juni, i 11 dager. Vi hadde vær presis som værmeldinga sa.. 7 dager sol, og 4 dager pøsregn. Jeg skjønner deg veldig godt, for det var kjempenedtur. Men det var heldigvis varmt da, så det er jo fortsatt deilig å være ute eller finne på ting. Innimellom så var det noen timer opphold, og sola bruner gjennom skyene og! Det merka vi fort, for vi var snart å løpe ned og legge oss på stranda i de timene. Ellers så fant vi et treningssenter og dro på trening, eller jogga/trente ute, det er mange fine shoppingsentere der og fine gamle bydeler å se. Eller man kan gå på fjelltur i noen av fjellene der:) Jeg er sikker på at uansett om værmeldingen er riktig eller ikke for din del, så kommer du til å få en kjempefin ferietur uansett:)
Capricorn Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Var der for noen uker siden og det ble bedre vær enn det var meldt. Det lille regnet som kom gjorde ingenting. Da kunne vi kikke rundt i byen. Noe det var for varmt til de andre dagene Gled deg. Nydelig land, hyggelige priser og folk
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 TS her! Takk for svar dere! Krysser fingrene og håper på det beste. Vi har fått planlagt en del aktiviterer som kan gjennomføres hvis været ikke er med oss, men ser nå at været varierer på hver oppdatering så vi må nok bare ta det som det kommer. Sjekker været på weatheronline.co.uk forresten. Klarer ikke helt å stole på storm og yr som ofte viser forskjellige ting. Nå gjenstår det å pakke Anonymous poster hash: 6e3f7...f88
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 TS her! Takk for svar dere! Krysser fingrene og håper på det beste. Vi har fått planlagt en del aktiviterer som kan gjennomføres hvis været ikke er med oss, men ser nå at været varierer på hver oppdatering så vi må nok bare ta det som det kommer. Sjekker været på weatheronline.co.uk forresten. Klarer ikke helt å stole på storm og yr som ofte viser forskjellige ting. Nå gjenstår det å pakke Anonymous poster hash: 6e3f7...f88 Så er jo alle forskjellige. Jeg liker best rundt 23 grader og er ikke glad i å ligge på stranda. Unngår stort sett å dra til "syden" i juli og august. Det blir ba uansett! Nyt ferien. Kroatia er et fantastisk land!!Anonymous poster hash: 42180...b9b
Gjest Whitestripes Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 Jeg var i Kroatia i fjor sommer, og synes vær og klima var aldeles perfekt for meg! Det var nydelig vær hver dag, temperatur på rundt 35 grader, og med en liten bris hele tiden, var det herlig. Yr er gjerne ikke spesielt presis på værvarsel i utlandet. God tur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå