Gå til innhold

Så utrolig stygge legger :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utrolig komplekser for leggene mine: de er likbleke, fulle av sår og utrolig tykke. Det er ikke noe bare jeg sier, legger ved et bilde for å vise.

Det er for tiden utrolig varmt ute, og jeg har til nå ikke turt å vise meg i shorts eller skjørt. Kan jeg i det hele tatt gjør det? Kan jeg ha strømpebukse under, eller er det fy-fy når det kommer til mote? Jeg har atopisk eksem, og derfor blir alltid føttene og armene mine grusomt stygge, spesielt om sommeren når det er utrolig varmt ute da jeg reagerer på min egen svette. Noen som har noen tips til meg?

post-37809-0-16089200-1404683356_thumb.jpost-37809-0-45098500-1404683304_thumb.j

Anonymous poster hash: 0c21f...ed0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De leggene er helt fine, og ihvertfall ikke "utrolig tykke" som du selv skriver. Ta på deg skjørt og kom deg ut. Ser ingenting galt med de leggene. Sårene er så små at nesten ingen vil legge merke til de. Og de som gjør det bryr seg nok ikke.

Føler du deg bleik så kan du alltid bruke bodylotion med litt selvbruning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

sol hjelper veldig på eksem. ingen legger merke til sånt, så bare sprad rundt i shorts du ts:)

Anonymous poster hash: c09f6...800
AnonymBruker
Skrevet

Få litt sol på, litt farge gjør underverker :)

Har bleke ben selv, men har lært meg å unngå svart og hvitt mot beina (feks svarte eller hvite shorts/skjørt piratbukser.. langbukser kjører jeg på med) før jeg får litt farge på dem. Er lov å jukse litt også, feks med en sånn "summerglow" eller noe som gir en svak selvbruningseffekt.

Anonymous poster hash: 9f4f9...ec5
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre blir jeg ikke noe særlig brun, eier ikke pigmenter. Har ikke gått i shorts på mange, mange år nå på grunn av at jeg har så mange komplekser, men har bestemt meg for at i morgen skal jeg tørre å gå til butikken i shorts. Jeg har handlet inn fullt av shorts og skjørt, men har enda ikke turt å bruke dem, jeg tør ikke vise leggene mine til familien eller nære venner en gang..., så om jeg klarer å gå inn på en butikk i shorts, så vil det faktisk være en stor seier.

Jeg er av typen som håper på kalde somre, fordi jeg virkelig hater å måtte kle av meg, tør så vidt å vise meg i kortarma, og har alltid på meg en overdel som dekker overarmene, kan ikke vise meg i bare en singlett. Men nå er det nesten 30 grader ute, og jeg sprader rundt i langbukse og genser, folk kommenterer jo det også..., de synes jeg er gal som har så mye klær på :P

Huff..., jeg gleder meg ti vinteren :/

Anonymous poster hash: 0c21f...ed0
Skrevet

Kjære deg, om du reagerer på din egen svette hjelper det jo fint lite å kle seg så varmt at du svetter enda mer.

Gå med skjørt og kortbukser. Føker du at du ikke har selvtilliten til det, så lat som du har det. Fake it till you make it som det sies på new norsk ;)

God sommer :klem:

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Frisk luft og sol vil hjelpe på eksemen :) Og de leggene er IKKE tykke!!!

Skrevet

Du har pene ben, hvis de fram. Eksemen har godt av luft for tørke opp og ikke la strømper gni konstant på sårene. Du har ingen ting og skjems over :)

AnonymBruker
Skrevet

Mine legger er fulle av blåmerker og små sår fordi jeg klatrer opp og ned i en kran hver dag og merker og sår er dessverre ikke til å unngå. Går likevel både i shorts og skjørt og tror ikke det er andre enn meg som tenker over "skavankene" mine. Har i hvertfall aldri hørt noe.

Anonymous poster hash: c5f5f...f72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha skryt av å poste bilde på KG, det er nå ingen tvil om hvordan leggene dine ser ut. Så det er ikke noe rom for spekulasjon grunnet lite informasjon som er meget vanlig her. Takk for at du hever nivået på forumet.

På sak; selvom bildene er tatt med blitz og en usjarmerende vinkel vil jeg henge meg på hva alle andre sier i tråden. Du har flotte legger, ingen tvil om at du kan rocke skjørt og shorts. god sommer :)

Anonymous poster hash: 408a8...7c3
Skrevet

Hudlegene på Haukeland anbefalte meg (og min atopiske eksem) å sørge for minst 14 dager med strålende sol hver sommer, og aller helst en uke om vinteren og. Jeg er mye bedre når høsten kommer dersom jeg har vært flink til å kose meg i solen.

Du trenger ikke ligge i ro og svette på en strand, men tusle litt rundt i gatene, vindusshoppe litt og la solen gjøre jobben :) Lette, luftige skjørt kan gjøre at du svetter mindre enn tette shorts.

Skrevet

Jeg blotter leggene mine, og du har mye finere legger enn meg :) På med shortsen/skjørtet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...