Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til de som har vært der. Hva er det beste/værste dere har opplevd på øya?

Hva anbefaller du å gjøre der?

Beste og værste resturante eller steder du har vært?

Osv..? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Whitestripes
Skrevet

GC er sol, bad og slaraffenliv, verken mer eller mindre. Verste plassen synes jeg var Puerto Rico. Bare et eneste stort kjøpesenter, that`s it. Ble flau over å være norsk der :P
Beste plassen var Puerto de Mogan! Kjempekoselig, idyllisk liten plass.

Jeg bodde i søvnige lille San Agustin, og syntes det var veldig allright. Dagstur til Las Palmas var fint, leide bil og kjørte dit. Øya er så liten at man rekker over mye på en dag med leiebil.

Skrevet

GC er sol, bad og slaraffenliv, verken mer eller mindre. Verste plassen synes jeg var Puerto Rico. Bare et eneste stort kjøpesenter, that`s it. Ble flau over å være norsk der :P

Beste plassen var Puerto de Mogan! Kjempekoselig, idyllisk liten plass.

Jeg bodde i søvnige lille San Agustin, og syntes det var veldig allright. Dagstur til Las Palmas var fint, leide bil og kjørte dit. Øya er så liten at man rekker over mye på en dag med leiebil.

Bor selv i puerto rico.. Skjønner hva du mener hehe :) men bra at noen har posetiv snakk om øya da hihi ;)
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært der på veldig mange år, men familien min var stamgjester da jeg var liten og frem til jeg var i midten av tenåra. Vi holdt også til i San Agustin, som er rolig, men nær Las Palmas. Dro ofte dit mot slutten av ferien når vi hadde gjort det som var å gjøre der vi bodde.

Har egentlig kun gode opplevelser. Vi reiste med charter, sammen med vennefamilier. Dvs barnefamilier. Vi var med i klubber som hadde masse arrangementer og storkoste oss. De gjorde nok foreldrene våre også, ettersom de fikk mange timer til å bare slappe av.

Ellers gikk tiden med til sol og bad, lange måltider og besøk i badeland, cowboylandsby, fuglepark, bowling, kjøpesenter osv.

Jeg er heller ikke så glad i Puerto Rico :) Bratt, mye "innkastere" og nedslitte lokaler. Men det er noen år siden sist jeg var der også.

Las Palmas er fint.. men jeg tror ikke jeg ville bodd der igjen. Altfor mye feriefyll for min smak. Greit å bo i nærheten så man kan komme seg dit med taxi f.eks, men å bo midt i Las Palmas ble litt for hektisk for meg.

Anonymous poster hash: 41d48...93b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på øya, så jeg elsker Gran Canaria. Kommer nok til å flytte tilbake en vakker dag. :)

Gran Canaria er så mye mer enn bare hoteller, barer og strender.

Å kjøre opp i fjellene f.eks er fint, Puerto de Mogan er fint.

Mye bra shopping i Las Palmas.

Anonymous poster hash: 66e00...a58
Skrevet

Men hva ville dere anbefale av resturanter på øya? ;)

Skrevet

Guantanamo, midt mellom Mogan og Puerto Rico. Tror det heter Tauro der, men er ikke sikker. Der har de vanvittig god tapas. Spanskekongen spiser visstnok der når han besøker øya. :P

Oppe på senteret i Arguineguin ligger det en meksikansk restaurant som har masse god mat og drikke. El Marino Chico heter den. Ta en meksikansk kaffe til dessert, den er utrolig god.

Ellers vil jeg anbefale en tur til "vestlandet", se regnbuefjellene, skoger og fjell. Der er det vannvittig frodig. Jeg har aldri spist der, men vil tro du sikkert finner noen lokale kafeer, som kanskje kan gi litt mer lokal mat enn de fleste turiststedene. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom jeg ikke har vært der på lenge, så vet jeg lite om restauranter. Som regel er det lett å se om en restaurant er bra eller ikke på hvor fullt det er til enhver tid. Ville også prøvd å styre unna de verste turistfellene, som gjerne finnes på kjøpesentre og strandpromenader. Som regel får du den samme menyen over alt og det er gjerne litt overpriset (for en pizza eller overkokt spaghetti bolognese).

Som regel gikk vi like mye etter personalet og lokalene som etter maten. Det ble gjerne til at vi fant et stamsted der både barn og voksne trivdes og maten var god (selv om den kanskje ikke var perfekt).

Anonymous poster hash: 41d48...93b
Gjest Whitestripes
Skrevet

Men hva ville dere anbefale av resturanter på øya? ;)

Den aller beste maten fikk vi på hotellet vi bodde på! Helt fantastisk både frokost og middag hver dag. Kokker som sto og laget varmretter man selv bestilte der og da, nydelige råvarer og kjempegod vin. Beste maten jeg har fått på noe ferie noen gang :)

Ellers så var det ingen restauranter som utpekte seg noe spesielt, bortsett fra en - og da i negativ retning. Vi satt i nesten en halv time og ventet på service, mens eieren sto og skravlet med en bekjent ved nabobordet. Til slutt fikk vi nok, og gikk. Da kjeftet han på oss. Utrolig.

Skrevet

Den aller beste maten fikk vi på hotellet vi bodde på! Helt fantastisk både frokost og middag hver dag. Kokker som sto og laget varmretter man selv bestilte der og da, nydelige råvarer og kjempegod vin. Beste maten jeg har fått på noe ferie noen gang :)

Ellers så var det ingen restauranter som utpekte seg noe spesielt, bortsett fra en - og da i negativ retning. Vi satt i nesten en halv time og ventet på service, mens eieren sto og skravlet med en bekjent ved nabobordet. Til slutt fikk vi nok, og gikk. Da kjeftet han på oss. Utrolig.

Oj.. Han må jo vite bedre da mhm..
Skrevet

Selv liker jeg lokale resturanter :) må bare lette litt her og der for å finne de hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte veldig godt Palmitos Park, når du skal finne på noe. Utrolig fin park, masse flotte dyr, kult show med ørner.

Anonymous poster hash: 5ff0f...080

Skrevet

Jeg likte veldig godt Palmitos Park, når du skal finne på noe. Utrolig fin park, masse flotte dyr, kult show med ørner.Anonymous poster hash: 5ff0f...080

Så sant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...