AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #21 Skrevet 6. juli 2014 Det er altfor mye pirking og krav til utseende som det er, jeg ser ingenting galt i at man kan være litt hyggelig og oppbyggende på facebook. Jeg kommenterer vel kanskje på venninners profilbilder totalt 1-2 ganger i året, men når jeg gjør det, så er det for å si noe hyggelig. Venninner jeg vet sliter litt med selvtilliten trenger faktisk å høre at de er flotte. Kanskje du ikke mener det, men jeg som kjenner dem, og vet at de misliker alle bilder av seg selv, jeg synes det er herlig å se et bilde der de f.eks. er blitt fanget midt i et smil og det stråler glede av dem. Anonymous poster hash: e0ffd...ca1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #22 Skrevet 6. juli 2014 TS, hvis menn ikke har draget på damer er det neppe facebook som har skylden. Jeg tror de fleste jenter og kvinner forstår at det bare er ment som en hyggelig "jeg vil deg vel"-kommentar når folk kommer med litt klisjéfylte komplimenter til profilbilder. Man endrer ikke oppfatning av seg selv av den grunn, og særlig ikke når man ser hvordan det renner på med komplimenter uansett hvordan folk ser ut.Anonymous poster hash: 4a538...410 2
Gjest Blubberella Skrevet 6. juli 2014 #23 Skrevet 6. juli 2014 Hvis man kjenner folk og liker dem (som man ofte gjør siden man har dem på facebook) ser man lettere skjønnheten deres fordi man liker hele pakka. Man liker også å gjøre stas på de man er glad i og alle vet at en fin kommentar føles veldig bra. Alle liker ros og dagen blir mye bedre av et klapp på skuldra i form av en hyggelig kommentar. Det unner man vel også sine venner og bekjente. Selv mindre pene mennesker har noe vakkert ved seg og det ser man lettest dersom man bryr seg om vedkommende. Dessuten; det er da svært få med et middels utseende som innbiller seg at de er supermodeller bare på grunn av ros og smiger fra venner og bekjente på facebook. Hvis det overhodet er noen som løper ut på byen og tror de er dritdeilig og kan få hvem som helst, er det ikke skryt på facebook som er problemet. Da er det nok andre ting om ligger bak. De aller fleste har en ganske grei oppfatning av hvor de ligger på skjønnhetsskalaen og endrer ikke denne oppfatningen av hyggelig smiger på overfladiske facebook. Så lenge det ikke sklir ut i irriterende fjortisdiskusjoner av typen "Du er pen! Nei du er penere! Nehei, du er bare sååå mye penere enn meg, fina! Nei tenkforatte blablabla smiskesmiske" osv., så ser jeg ikke problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #24 Skrevet 6. juli 2014 Så lenge det ikke sklir ut i irriterende fjortisdiskusjoner av typen "Du er pen! Nei du er penere! Nehei, du er bare sååå mye penere enn meg, fina! Nei tenkforatte blablabla smiskesmiske" osv., så ser jeg ikke problemet. Men det gjør det som regel. Anonymous poster hash: 8ab6b...3e8
Gjest Blubberella Skrevet 6. juli 2014 #25 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Men det gjør det som regel. Anonymous poster hash: 8ab6b...3e8 Da har man et vennelisteproblem. Enten har man barnslige fjortisvenner (som ikke er gamle nok til å dra ut på byen for å blære seg) eller så har man tragiske liksomfjortisvenner som forlengst burde ha innsett at de har passert den lovlige alderen å oppføre seg sånn i. Endret 6. juli 2014 av Blubberella 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #26 Skrevet 7. juli 2014 TS, hvis menn ikke har draget på damer er det neppe facebook som har skylden. Jeg tror de fleste jenter og kvinner forstår at det bare er ment som en hyggelig "jeg vil deg vel"-kommentar når folk kommer med litt klisjéfylte komplimenter til profilbilder. Man endrer ikke oppfatning av seg selv av den grunn, og særlig ikke når man ser hvordan det renner på med komplimenter uansett hvordan folk ser ut.Anonymous poster hash: 4a538...410 FB og menn som brer tykt på for å få seg et nummer, og det er NOK av menn som da sier hva som helst for å få seg noe. Ta hun jeg pratet med, hun virket som en hyggelig person. Jeg tok kontakt, og det første jeg ble møtt med når jeg spurte om hva hun søkte var "ikke deg". Når jeg da spurte hvorfor så fikk jeg tilbake "Du er stygg", når det er langt ifra sannheten. Jeg er alt fra midt på treet på treet til kjekk, utifra hvem jeg snakker med, men jeg har da holdt meg til middels jenter og kanskje litt over, (jeg er mer enig med midt på treet enn kjekk, men nok om det). Poenget er da når en jente jeg selv mener er midt på treet, og jeg har faktisk vist profilbildet til andre, og spurt uten å fortelle om hvorfor jeg ville vite det, hva de syntes, de sa det samme. Greit at beauty is the eye of the beholder, men når 9 av 9 kamerater sier midt på treet, ja, så tror ikke jeg at hun ville fått noe bedre ranking andre steder, bortsett fra da på datingsider hvor folk leter etter nummer eller av venniner på nett. Jeg gjentar, når jeg ser fb'en hennes så skjønner jeg hvorfor hun er så høy på pæra, har sikkert vært noen mannfolk som har prøvde, evt scoret med henne med å smøre skikkelig på, men som en kamerat meg sa "hadde da for f meg feid over a". Og da hadde han ikke akkurat sagt rett til ansiktet hennes at hun var midt på treet, nei, han hadde overdrevet skikkelig. Anonymous poster hash: 94a0b...953
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #27 Skrevet 7. juli 2014 TS, det virker som om du er veldig ung, ut fra det du skriver i innlegget over her. Det du skriver at denne kameraten din sa, "hadde da for f meg feid over a", vitner heller ikke om særlig modenhet. Hvis det er en så respektløs og blodharry innstilling dere har til damer, skjønner jeg godt at dere blir avvist! Anonymous poster hash: 4a538...410 5
Gjest Timber Skrevet 7. juli 2014 #28 Skrevet 7. juli 2014 Åh. Jeg har ingen sånne venner. Mine skriver mest normale ting... Men tviler på at antall likes har så mye å si. Selv om vi har et utseendefokusert samfunn, så får "stygge" mennesker kjærester også. Så selv om det er letter å legge skylda på fysiske faktorer som vekt og utseende, er det nok mer personlighet inne i bildet....
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #29 Skrevet 7. juli 2014 Jeg synes det er fascinerende med denne objektive skalaen så mange menn ser ut til å bruke som veileder for å finne seg en partner. Jeg vil si at de aller, aller fleste menn jeg møter har et helt normalt utseende. Det er ikke utseende som til slutt avgjør om jeg vil være sammen med noen, det er personligheten. Ja, jeg har et par som stadig får "fina" og "vakreste" som kommentar på sine FB-bilder, de er begge 15 år, og med alt det de har vært gjennom så fortjener de det definitivt. Jeg ville ikke skrevet det, men jammen meg er det godt å se at akkurat disse har personer som bygger dem opp i omgangskretsen, for jammen meg har de mange nok som forsøker å rive dem ned også. Anonymous poster hash: 4a690...b2f 2
NoFuss Skrevet 7. juli 2014 #30 Skrevet 7. juli 2014 Ehhhhh Altså, jeg er klar over at det er en subjektiv mening. Her er greia, jeg er ikke kravstor, men merker VELDIG godt at enkelte jenter får altfor mye positive kommentarer fra andre jenter, kun fordi de er venniner osv. Sorry, men det er slik mange jenter er på FB, uansett hvordan venninen sin ser ut, så er det "Ååå så vakker". Jeg kaller bare en spade for en spade. Om som sagt, jeg er ikke kravstor engang. Hun jeg snakket med var ikke all verden hun heller, likevel mener hun at hun er oppe der blant de superpene. Når jeg ser på facebooken hennes så skjønner jeg hvorfor. Anonymous poster hash: 94a0b...953 Du er nok noen år yngre enn meg og bruker tydeligvis FB til noe helt annet enn meg. Bruker du FB som et sjekkested? Og hva er egentlig problemet med at noen liker noe annet enn deg?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #31 Skrevet 7. juli 2014 FB og menn som brer tykt på for å få seg et nummer, og det er NOK av menn som da sier hva som helst for å få seg noe. Ta hun jeg pratet med, hun virket som en hyggelig person. Jeg tok kontakt, og det første jeg ble møtt med når jeg spurte om hva hun søkte var "ikke deg". Når jeg da spurte hvorfor så fikk jeg tilbake "Du er stygg", når det er langt ifra sannheten. Jeg er alt fra midt på treet på treet til kjekk, utifra hvem jeg snakker med, men jeg har da holdt meg til middels jenter og kanskje litt over, (jeg er mer enig med midt på treet enn kjekk, men nok om det). Poenget er da når en jente jeg selv mener er midt på treet, og jeg har faktisk vist profilbildet til andre, og spurt uten å fortelle om hvorfor jeg ville vite det, hva de syntes, de sa det samme. Greit at beauty is the eye of the beholder, men når 9 av 9 kamerater sier midt på treet, ja, så tror ikke jeg at hun ville fått noe bedre ranking andre steder, bortsett fra da på datingsider hvor folk leter etter nummer eller av venniner på nett. Jeg gjentar, når jeg ser fb'en hennes så skjønner jeg hvorfor hun er så høy på pæra, har sikkert vært noen mannfolk som har prøvde, evt scoret med henne med å smøre skikkelig på, men som en kamerat meg sa "hadde da for f meg feid over a". Og da hadde han ikke akkurat sagt rett til ansiktet hennes at hun var midt på treet, nei, han hadde overdrevet skikkelig. Anonymous poster hash: 94a0b...953 Ja ja.. dere virker veldig unge og umodne.. en holdningsendring tror jeg vil skaffe flere damer.. Anonymous poster hash: f1ce9...eb7
Haru Skrevet 7. juli 2014 #32 Skrevet 7. juli 2014 (endret) (deleted) nei vil ikke starte en krig så deleeeeete Endret 7. juli 2014 av Haru
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #33 Skrevet 7. juli 2014 Ja ja.. dere virker veldig unge og umodne.. en holdningsendring tror jeg vil skaffe flere damer.. Anonymous poster hash: f1ce9...eb7 Kan jeg få legge ved det at dette er det kun en som har sagt,og jeg er ikke enig i den holdningen i det hele tatt. Jeg er faktisk dannet og høflig når jeg snakker til folk, og når jeg da blir møtt av fingeren hele tiden, verste er det den kjerringa sa til meg. Hun kunne bare sagt "Du er ikke min type", men å få den slemme kommentaren, av en som utseendemsseig sett ikke er noe bedre, men som tydeligvis er hypet opp til å tro at hun kan kan modellpene kjekkaser, vel, da blir man litt provosert. Og det er ikke fremgangsmåten min det er noe i veien med, jeg har fått hyggelige tilbakemeldinger av jenter, synd at de fleste av disse har bodd i utlandet. Kan du si meg hva hva som var så galt med måten jeg startet samtalen med den jenta som kalte meg stygg? "Hei, hva søker du? :)" Ja,skjønner godt at jeg ikke fikk et hyggelig svar av henne, det var jo sååååå uhøflig av meg å formulere meg på den måten. Bitches will be bitches Anonymous poster hash: 94a0b...953
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #34 Skrevet 7. juli 2014 TS, et svar som du fikk av denne jenta, vitner jo om manglende empati og sisiale antenner. Ikke la en idiot som det der ødelegge selvtilliten din, vi jenter flest oppfører oss faktisk ikke sånn. Anonymous poster hash: 57e77...e50 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå