Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt til et fenomen på FB, jenters evne til å skryte av andre jenters bilde så til de grader.

Jeg tenker da på jenter som legger ut bilde av seg selv, og får drøss med "ååååå så vakker du er" ol.

PROBLEMET ER: 50% av disse jentene er ikke det man kaller vakre. De er enten midt på treet eller rett og slett stygge. Likevel blir de rost opp opp i skyene, er det rart at norske jenter blir høy på pæra og tror dem kan få alt dem vil?

Dere jenter som gjør det, slutt. Dere kan godt si at det var et fint bilde, men ikke sitt der og lyv. Det er pga. sånne som dere at vi menn som ikke er velsignet med supergood looks, og er kun midt på treet sliter til tider, fordi selv de som er midt på treet selv eller under tror dem kan velge og vrake, noe som er komplett løgn.

Det hjelper da ikke at mange mannfolk forteller dem hvor sexy dem er, kun for å feie over dem. Jeg har selv sagt det til en jente jeg, som mente at jeg var stygg, selv så hun ikke akkurat så mye bedre ut selv. Jeg sa det ikke for moro skyld, det var fakta. Hun var som meg, midt på treet, hun mente jo selv at hun var altfor god for meg tydeligvis.

Og det er det både dere jenter på FB og mannfolk som bare sier det for å "score". Jeg har håpet at noen jenter leser dette innlegget og skjerper seg, er verre med mannfolk, som kun tenker med junior.

Nå kommer det sikkert mange og er uenige her, men det er fakta. Ta dere en tur på vennelisten deres, eller sjekk deres venners venner, og se at jeg har rett. Dette har ikke noe med at beauty is in the eye of beholder, noen jenter jeg har sett er på ingen måte pene, beklager, likevel får de høre hvor utrolig vakre dem er. Jeg sier ikke at man skal kalle dem stygge, men man trenger ikke å lyve heller, kun si "fint bilde av deg" eller noe lignende. THE END:

Anonymous poster hash: 94a0b...953
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt til et fenomen på FB, jenters evne til å skryte av andre jenters bilde så til de grader.

Jeg tenker da på jenter som legger ut bilde av seg selv, og får drøss med "ååååå så vakker du er" ol.

PROBLEMET ER: 50% av disse jentene er ikke det man kaller vakre. De er enten midt på treet eller rett og slett stygge. Likevel blir de rost opp opp i skyene, er det rart at norske jenter blir høy på pæra og tror dem kan få alt dem vil?

Dere jenter som gjør det, slutt. Dere kan godt si at det var et fint bilde, men ikke sitt der og lyv. Det er pga. sånne som dere at vi menn som ikke er velsignet med supergood looks, og er kun midt på treet sliter til tider, fordi selv de som er midt på treet selv eller under tror dem kan velge og vrake, noe som er komplett løgn.

Det hjelper da ikke at mange mannfolk forteller dem hvor sexy dem er, kun for å feie over dem. Jeg har selv sagt det til en jente jeg, som mente at jeg var stygg, selv så hun ikke akkurat så mye bedre ut selv. Jeg sa det ikke for moro skyld, det var fakta. Hun var som meg, midt på treet, hun mente jo selv at hun var altfor god for meg tydeligvis.

Og det er det både dere jenter på FB og mannfolk som bare sier det for å "score". Jeg har håpet at noen jenter leser dette innlegget og skjerper seg, er verre med mannfolk, som kun tenker med junior.

Nå kommer det sikkert mange og er uenige her, men det er fakta. Ta dere en tur på vennelisten deres, eller sjekk deres venners venner, og se at jeg har rett. Dette har ikke noe med at beauty is in the eye of beholder, noen jenter jeg har sett er på ingen måte pene, beklager, likevel får de høre hvor utrolig vakre dem er. Jeg sier ikke at man skal kalle dem stygge, men man trenger ikke å lyve heller, kun si "fint bilde av deg" eller noe lignende. THE END:

Dette er din subjektive mening. De som skriver som kommentar at jentene er vakre, søte osv har muligens en helt annen smak enn deg. Selv om du syns de er stygge eller midt på treet eller hva som helst så er det fint mulig for andre å syns noe annet.

• Liker 2
Gjest Tiaen
Skrevet

Virkelig, er 50% av norske jenter stygge? Det skal veldig mye til for at jeg oppfatter noen som stygg. Da må de ha en stygg personlighet også.

Skrevet

Det er fjortisene som holder på sånn. Er du bare 14 selv som må irritere deg over slikt?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er din subjektive mening. De som skriver som kommentar at jentene er vakre, søte osv har muligens en helt annen smak enn deg. Selv om du syns de er stygge eller midt på treet eller hva som helst så er det fint mulig for andre å syns noe annet.

Ehhhhh

Altså, jeg er klar over at det er en subjektiv mening. Her er greia, jeg er ikke kravstor, men merker VELDIG godt at enkelte jenter får altfor mye positive kommentarer fra andre jenter, kun fordi de er venniner osv.

Sorry, men det er slik mange jenter er på FB, uansett hvordan venninen sin ser ut, så er det "Ååå så vakker". Jeg kaller bare en spade for en spade. Om som sagt, jeg er ikke kravstor engang. Hun jeg snakket med var ikke all verden hun heller, likevel mener hun at hun er oppe der blant de superpene. Når jeg ser på facebooken hennes så skjønner jeg hvorfor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de uansett er midt på treet eller stygge, hva bryr det deg om de har et litt oppblåst selvbilde? Prøver du deg på de du syns er middels eller stygge? Det gjør ikke jeg i alle fall, jeg prøver meg på de jeg finner noe attraktivt ved. Og de fortjener jo komplimentene de får :-)

Anonymous poster hash: 15746...2b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fjortisene som holder på sånn. Er du bare 14 selv som må irritere deg over slikt?

Jeg har sett dette fenomenet på profiler til selv jenter som er godt over 20+ som har holdt på slik, så det er ikke kun fjortisene som gjør det nei. Jeg skylder som sagt ikke bare på jentene, men også guttene, som gir jentene et større ego.

Det er derfor en kamerat av meg sa en gang, mye hyggeligere og ikke fullt så høy på pæra når det gjelder jenter i Sverige for eks. Jeg opplever det samme, ikke bare sverige, men også i land som USA og UK osv. De får nok komplimenter der nede og, men lar det tydeligvis ikke gå til hodet på seg slik som de gjør her i norge.

AnonymBruker
Skrevet

Bare fjortisser som holder på sånn??? Ser flere av de jeg har gått på skole med og nå nærmer seg slutten av 20-årene gjør det samme, for ikke å snakke om de på 30-40++. De fleste av disse gjør det jo ganske åpenbart kun for å få de samme liksene og kommentarene tilbake på sine bilder. Når de ikke er i samme rom er det kritisering og ryktespredning på høyt nivå om disse som de for bare noen minutter sidenkommenterte "Ntåå! Søøøøøøøta!" på det nye profilbildet.

Anonymous poster hash: 41875...d41
Skrevet

Ok.

Da er jeg enig med Kontormus. Det er en fjortistendens. Og fjortis er en tilstand, ikke en alder.

Jeg har jo lagt merke til det jeg også, at straks noen legger ut en selfie eller nytt profilbilde så er det noen som kommenterer i veldig positive ordelag om utseendet på denne som legger ut bilde, men igjen - det KAN jo hende at de syns at venninna er vakker da.

Jeg syns det er fint at venninner er gode mot hverandre, jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hvilken alder du har. Er selv i midten av 20-åra og ingen av mine venninner på facebook skriver sånne ting eller får sånne kommentarer på bildene sine. Ikke engang de som er virkelig pene.

Eneste er kusina mi, hu får sånne kommentarer, og ser at hun skriver sånt på andres bilder også. Hun er 15.

Anonymous poster hash: c6a68...c7d
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Da er jeg enig med Kontormus. Det er en fjortistendens. Og fjortis er en tilstand, ikke en alder.

Jeg har jo lagt merke til det jeg også, at straks noen legger ut en selfie eller nytt profilbilde så er det noen som kommenterer i veldig positive ordelag om utseendet på denne som legger ut bilde, men igjen - det KAN jo hende at de syns at venninna er vakker da.

Jeg syns det er fint at venninner er gode mot hverandre, jeg. :)

Helt enig, men det er jo til tider direkte løgn, kun for å være grei, men problemet er at all denne overdrevne likingen og de over the top kommentarene gjør faktisk norske jenter høy på pæra.

Jeg skylder som sagt ikke bare på jenter, men det er også gutta sin skyld, som ofte har en "et hull er et hull" holdning, og brer tykt på bare for å få seg noe, det gjør ikke akkurat ting bedre for oss andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hvilken alder du har. Er selv i midten av 20-åra og ingen av mine venninner på facebook skriver sånne ting eller får sånne kommentarer på bildene sine. Ikke engang de som er virkelig pene.

Eneste er kusina mi, hu får sånne kommentarer, og ser at hun skriver sånt på andres bilder også. Hun er 15.

Anonymous poster hash: c6a68...c7d

Jeg er i slutten av 20 årene, men herregud, har vitterlig vært innom mange profiler hvor jeg har lagt merke til slike kommentarer. Sjekk hva AB over Anna Kronisme skrev, godt å se at det er noen andre som også har lagt merke til det.

Skrevet

Hvis noen som ikke har stått først i køen da utseendet ble utdelt får "vakker", "søt" og andre positive tilbakemeldinger på bilder av seg på FB og de får bedre selvtillit av det så er vel det også bare fint?

Jeg ser ikke noe galt i at man får et bedre bilde på seg selv og blir litt mer selvsikker av det, jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "gjør ikke akkurat ting bedre for oss andre"? Hvorfor prøver du deg på jenter du syns er stygge/middels i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 15746...2b2

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det også de på 40-50 som holder på sånn, og det er et fenomen som ikke eksisterer hos menn. Men nå er jo hensikten med det hele ganske gjennomsiktig da. "Hvis du trykker liker og sier jeg er pen, så gjør jeg det samme når du legger ut ditt bilde. " Har sett noen få bilder som ikke har fått den forventede responsen, da forsvinner som regel bildet faderlig fort. Og erstattes av et gammelt et som allerede har det akseptable antallet likes og søta-kommentarer.

Anonymous poster hash: 8ab6b...3e8
Skrevet

Jeg synes det er kjempe fint at jenter er flinke på å gi hverandre komplimenter, jeg ser absolutt ingenting feil i det. Det fører bare til at, uavhengig av hvor "pen" eller lite "pen" man er, så kan man få en selvtillits-boost, og rett og slett ha det bedre med seg selv. Med tanke på hvor utrolig mye press det er på jenter at de skal se sånn og sånn ut er det fint hvis de kan føle seg fornøyd gg godtatt for akkurat den de er.
Jeg får masse komplimenter på bilder på facebook og ellers, men det endrer absolutt ikke mine "krav" på en gutt, hvor for meg en god personlighet er viktigere enn et perfekt ytre. Det vil alltid finnes overfladiske jenter -og- gutter, uavhengig om de får komplimenter eller ikke.
Å pirke på at jenter gir komplimenter til hverandres bilder synes jeg bare er idiotisk og skaper negativitet mot noe som egentlig er en positiv greie.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare fjortiser som holder på sånn! Og jeg er enig med TS. Hvorfor skriver folk sånn til folk som alle og en hver kan se ikke ser ut i måneskinn?

Anonymous poster hash: fa0a1...191

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare fjortiser som holder på sånn! Og jeg er enig med TS. Hvorfor skriver folk sånn til folk som alle og en hver kan se ikke ser ut i måneskinn?

For å få de samme kommentarene selv.

Anonymous poster hash: 8ab6b...3e8

Skrevet

Så fordi du ikke synes at ei jente er spesielt pen, så kan ikke noen andre synes at hun er det?

De som overdriver med akkurat disse tingene som du beskriver er stort sett fjortissene(husk at det er en tilstand, ikke en alder). De vokser ut av det etterhvert, i alle fall de fleste ;)

Skrevet

Hvem er "alle og enhver"? Som noen påpeker, det kommer an på øyet som ser.

Dessuten blir det egentlig aldri galt å være litt hyggelig og grei!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...