AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #41 Skrevet 11. juli 2014 Jeg er født og oppvokst i Bærum. Det er et veldig trygt og godt sted å bo. Har selv ønske om at mine barn får vokse opp i Bærum pga trygge rammer, gode holdninger og det faktum at barna faktisk i større grad enn andre steder blir oppdratt til å bli selvstendige. Det er svært få her som ikke utdanner seg eller ikke jobber. Det er en kommune hvor man anser det som normalt å jobbe for livsopphold. De som faller utenfor arbeidsmarkedet (psykisk/fysisk utviklingshemmede) er mye bedre ivaretatt her (Asker også) enn imange andre kommuner. Har venner mange ulike steder i Norge og det som går igjen er manglende utdanning, dårlige og utrygge skoler der mange har havnet i rusmiljø eller som uføretrygdetAnonymous poster hash: 4b4c2...9d7 Flere foreldre er lavt utdannede/uføretrygdet. Jeg kjenner faktisk ingen fra Bærum som ikke jobber, er under utdanning eller jobber for å ha penger til livsopphold. Flere får også barn senere under mer stabile forhold. Jeg er glad for at jeg har fått lære meg verdien av å jobbe, være selvstendig, ha ting på plass. Ser så mange som ikke har jobb, har fått barn tidlig og aldri kommer seg videre, forhold ryker uten at kvinnen kan forsørge seg selv.Anonymous poster hash: 4b4c2...9d7 Det finnes syke (uføre), arbeidsledige og sosialklienter i Bærum også. Jeg husker jeg var på sosialkontoret (før NAVs tid), da en kvinne ikledd pels av sølvrev, og mange dyre smykker, sto og viftet med nøklene til sin nye(?) "Merche", og kjeftet høylydt på de ansatte fordi hun ikke fikk nødhjelp. Da hun fikk beskjed om å dempe seg hylte hun enda høyere, fordi hun ville at "alle skulle få høre hvor rettferdig hun ble behandlet!" Tenk, hun fikk beskjed om å selge unna smykker, pelskåpe og bil før hun kunne få mat! Hun skulle ha middagsselskap om kvelden, og hadde da et rykte som måtte opprettholdes, så hun behøvde penger NÅ!!!!!! Dette er mange år siden, men jeg kjenner flere uføre og arbeidsledige som er bosatt i Bærum i dag også. (Noen av dem er til og med utenfor "slummen") Anonymous poster hash: 4e608...4c3
Gjest Blomsterert Skrevet 11. juli 2014 #42 Skrevet 11. juli 2014 Bærum er en flott plass å vokse opp! Stort mangfold av barn/ungdom med miljø for å oppføre seg og være ordentlig. Anonymous poster hash: 2abfa...d99 Oppføre seg og være ordentlige? Hahaha..joda. En av mine ekser er politimann,og de verste hjemme-alene-festene var i Bærum gitt )) Den der var bare veldig veldig dum! Men for all del. Bra mennesker fins der som alle andre steder.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #43 Skrevet 4. februar 2018 På 06.07.2014 den 21.33, AnonymBruker skrev: Vi bor i Bærum og mannen er vokst opp her. Han merket aldri noe merkepress av noe slag og har hatt helt normale sommerferier på hytta og biltur til Danmark. Det samme ser jeg naboene våre med barn gjør nå. Jeg tror det kommer mer av foreldrene og oppdragelsen man gir barna enn hvor man vokser opp. Man betaler for å bo nærme Oslo sentrum, ikke nødvendigvis fordi det er bærum. Bærum vest er billigere da det er lengre unna. Hus på Oslo vest er enda dyrere fordi det er mer sentralt. Og det er selvsagt billigere i Grorudalen, men det er også mye lengere unna Oslo sentrum enn mange steder i Bærum øst. Anonymous poster hash: 99dfc...a58 Hei Vet det er gammelt innlegg, men kan jeg spørre hvor mannen din vokste opp? Og hvor i Bærum dere bor? Vi vurderer og flytte dit nemlig, og er usikre på hvor.. Anonymkode: 194c2...547
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #44 Skrevet 4. februar 2018 På 10.07.2014 den 19.56, AnonymBruker skrev: Jeg vokste opp i østre Bærum, men merket absolutt nada til dette såkalte "merkepresset". Det var en trygg og fantastisk oppvekst. De siste årene har det dessverre kommet mange tilflyttere som er svært opptatt av å vise hvor mye penger de har, og det har virkelig ødelagt det fine miljøet her. Anonymous poster hash: 7fdc2...32c Hei Vet det er gammel tråd, men kan jeg spørre akkurat hvor i østre Bærum du vokste opp? Vi lurer på å flytte dit nemlig, men er jo litt redd for dette du nevner her med "snobberi", etc... Anonymkode: 194c2...547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå