Gå til innhold

Mor snakket meget stygt til barnet sitt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hun kanskje er ekstremt sliten og/eller deprimert/annen psykisk sykdom. Jeg har vært veldig langt nede, og da var terskelen for å kjefte på barna mye lavere enn vanlig. Har aldri sagt noe lignende dette, men jeg brydde meg heller ikke om at det var andre der. Når man er skikkelig deprimert gir man faen i sånt, man driter i hvem som hører på. Så tviler på at hun er verre hjemme om dette er tilfelle med henne.

Anonymous poster hash: c0ded...4ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det hjelper at du sier ifra uansett.

Jeg ville sagt ifra til barnevernet. Fortsetter hun slik kommer barnet til å få en ganske jævlig oppvekst. Du kan jo evt ringe noen som står henne nært, og spørre om dette er vanlig oppførsel fra henne.

Denne dårlig holdningen har mange. Det er ikke fordi hun banner til ungen, noen burde kontakte barnevernet, men for at det kan være verre omsorgssvikt bak husets fire vegger.

Skrevet

Hadde jeg vært en av de barna hadde jeg jo blitt fryktelig lei meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det første som slo meg er at den familien muligens trenger avlastning. Har de familie som kan sitte barnevakt inniblant, eller er hun alene med barna konstant?

For all del, det var fryktelig stygt sagt og laaaangt over grensa for hva jeg hadde reagert på, men det er nok en viss sjanse for at hun trenger hjelp med barna og er møkksliten.

Jeg var ekstremt sliten og lei da mitt barn var rundt den alderen. Hadde magevondt, sov nesten ikke og var mye syk de første 2 årene. Jeg sov omtrent ikke, var mye alene med barnet da far pendlet og hadde omtrent ikke annet enn barnehagen som "avlastning" og da var jeg jo selv på jobb.

Og tro du meg, jeg har etter at barnet hatt trassanfall tenkt og sagt mye. Men det verste jeg har sagt er at han oppfører seg stygt og jeg kan ha truet med å ha han boendes i barnehagen. En gang tenkte jeg at han kunne flytte til besteforeldrene...

Og jeg har veldig dårlig samvittighet for det. Føler meg som verdens verste nor etter at jeg selv har blitt sint under et trassanfall og sagt ting jeg ikke mener.

Og aldri har jeg noen gang tenkt på at ungen skal henge seg. Eller på noen som helst måte ytret et ønske om det..

Denne damen må være syk, for en ting er å si dette, men foran mennesker hun tydeligvis ikke kjenner så godt en gang er veldig spesielt. Hva foregår da bak lukkede dører. ..

Anonymous poster hash: 450d9...b17

• Liker 1
Skrevet (endret)

,

Endret av Hypnotica
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst med en slik mor å er 28 å går ennå til psykolog å min bror ble narkoman så var jeg deg ville jeg å ringt. Vi kom å fra en tilsynelatende "perfekt familie". De som ikke har sperrer forann andre har enda mindre sperrer alene med ungene. Min mor var også slik.

Anonymous poster hash: cd8c6...217

Skrevet

Stakkars barn! Det må da være fryktelig ødeleggende for de å høre slike ord fra sin egen mor som liksom skal være deres "trygge havn". Og vanskelig for å tro at hun er supersnill mamma hjemme når hun er slik ute blant folk. Tror jeg hadde blitt så sint at jeg ikke hadde holdt munnen min hvis noen av mine venninner eller bekjente hadde sagt noe slikt. Jeg hadde spurt hva i all verden hun drev på med, og om det var noe som feilet henne. Og jeg hadde ikke brydd meg et sekund om hva hun hadde tenkt om meg. Jeg skjønner at foreldre kan være slitne om de er alene med barn en periode, og det er sykdom på toppen av det hele. Men man må be om hjelp før det går SÅ langt. Og dette er LANGT over streken!

Skrevet

Ja, men jeg tenker på nå. Vi klarte ikke å si noe der og da, ble så sjokkerte. Hun er den moren som på facebook er perfekt med perfekte barn, perfekt ferie, sporty.

Hadde dere latt det være eller ringt bv? Tenker ikke på å melde, men for å rådføre seg.. kjenner henne så dårlig at det er unaturlig å ringe henne liksom..

ts

Anonymous poster hash: 46e7c...970

RING BARNEVERNET, vær så snill. Hun kommer til å ødelegge barna sine. Ingen fortjener en sånn oppvekst og å bli snakket sånn til. Det er overhodet ikke normalt. Jeg hadde nok gitt denne damen en lekse der og da, men jeg hadde nok også ringt barnevernet.

Hun trenger kanskje avlastning og veiledning, og hun får oppfølging av barnevernet i hvordan hun skal takle ting og te seg.

Barn trenger stabile og trygge voksne rundt seg som forstår at barn er barn, og som forstår hvorfor barn reagerer som de gjør.

Barn trenger voksne som holder hodet kaldt i sånne situasjoner, og går foran som et godt eksempel ... denne moren er ikke akkurat et godt forbilde for barna...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En treåring vet nok ikke hva "gå og heng deg" betyr, men hele settingen, stemmeleie mm kan jo i seg selv være skremmende og denne moren trenger nok litt veiledning i morsrollen og kanskje litt avlasting.

Ring BV du og forklar situasjonen.

Anonymous poster hash: ce226...8a2

Gjest Malanthor
Skrevet

Enig med alle som har sagt at det er uakseptabelt og at barnevernet burde kontaktes.

Grunnne til at ingen reagerte der og da var vel simpelthen sjokk. Noen burde jo ha filleristet kjerringa. :krangle:

Skrevet

Håper disse barna går i barnehage, og at om ingen andre sier noe, at det ihvertfall blir plukket opp der at noe er som det ikke skal. Blir jo sikkert reagert på om treåringen plutselig ber vennene sine om å henge seg, og diverse stygge ting som treåringer ikke skal ha hørt om.

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, TS, kontakt barnevernet. I motsetning til hva enkelte liker å tro, så river de ikke ungene ut av hendene på foreldrene ved første anledning. Om moren er alene med barnet og trenger avlastning, så er jo nettopp barnevernet de som kan sørge for det. Det å snakke til barnet sitt på den måten kan gjøre alvorlig skade på selvbildet, noe som er kompliserte saker å ordne opp i i voksen alder.

Anonymous poster hash: 1f9af...af8
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...