AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Var i bursdag i dag. Der var det en mor med to barn, ei jente på seks og en gutt på tre. Moren snakket nedlatende om barna sine hele tiden, type "hun har sikkert kastet han av, så nå får han ikke være med å kjøre på traktoren". Det toppet seg da yngstemann satt på fanget hennes med en lekebil. Han var tydelig trøtt og grinete. Han kastet bilen i gulvet og den gikk i stykker. Da sier moren "din jævla dritunge! Gå og heng deg i garasjen!". Vi andre ble sjokkerte og satt helt stive av sjokk. Så sier guttens oldemor til moren "du må ikke bli så sint, se her den er ikke ødelagt!" Da sier moren "jo, du er en jævla drittunge" til gutten igjen. Da går gutten. Vi andre er sjokkerte og det blir pinlig stille. Så sier hun "jeg er så drit lei den ungen, vi har vært sammen i ti dager også har han vært sjuk i tilegg".. Nå sitter jeg og lurer på hvorfor jeg ikke sa noe. Hu burde jo blitt overhøvlet til de grader. Samtidig lurer jeg på hva som skjer mellom husets fire vegger når hun gjør slik ute blandt folk.. Jeg kjenner henne ikke godt, hun er hverken en venninne eller familie... Hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: 46e7c...970
Gjest FuturePrimitive Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Manglende empati ovenfor guttebarn er mer utbredt enn man tror, og kvinner er ofte synderen. Underbevisst og biologisk sier hjernen til kvinner at sønnen skal være staut og erobre mange kvinner slik at genene til kvinnen spres. Når sønnene "tuller" for mye er det "uattraktivt" for moren, og hun vil tenkte at han må skjerpe seg. Denne kvinnen manglet ikke bare empati, men også impulskontroll og normal folkeskikk. Hun sa vel kanskje det mange tenker når de er lei ungene sine. Forferdelig ting å si til et stakkars lite guttebarn.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Ja, men jeg tenker på nå. Vi klarte ikke å si noe der og da, ble så sjokkerte. Hun er den moren som på facebook er perfekt med perfekte barn, perfekt ferie, sporty. Hadde dere latt det være eller ringt bv? Tenker ikke på å melde, men for å rådføre seg.. kjenner henne så dårlig at det er unaturlig å ringe henne liksom.. tsAnonymous poster hash: 46e7c...970
Japp Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Nesten så jeg hadde vurdert en anonym melding til barnevernet. Som du sier, når hun kan si sånn blant folk, hva skjer i huset når de er alene! Man sier da ikke at ungen skal henge seg, uansett! Det hun bedriver er psykisk mishandling. 9
Sphynx Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Ja, men jeg tenker på nå. Vi klarte ikke å si noe der og da, ble så sjokkerte. Hun er den moren som på facebook er perfekt med perfekte barn, perfekt ferie, sporty. Hadde dere latt det være eller ringt bv? Tenker ikke på å melde, men for å rådføre seg.. kjenner henne så dårlig at det er unaturlig å ringe henne liksom.. tsAnonymous poster hash: 46e7c...970 Dude, hun ba ungen henge seg. Det er sjukt. 1
Japp Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Manglende empati ovenfor guttebarn er mer utbredt enn man tror, og kvinner er ofte synderen. Underbevisst og biologisk sier hjernen til kvinner at sønnen skal være staut og erobre mange kvinner slik at genene til kvinnen spres. Når sønnene "tuller" for mye er det "uattraktivt" for moren, og hun vil tenkte at han må skjerpe seg. Denne kvinnen manglet ikke bare empati, men også impulskontroll og normal folkeskikk. Hun sa vel kanskje det mange tenker når de er lei ungene sine. Forferdelig ting å si til et stakkars lite guttebarn. Jeg kan være ganske så lei ungen min til tider, i de verste trassanfallene. Men det har aldri ramlet meg inn å tenke tanken at hun får gå i garasjen å henge seg, enda mindre tenkt på å skulle si noe slikt høyt. 2
Gjest Ciegus Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Uff, tror faktisk jeg hadde hørt med barnevernet ja... Hvis dette er representativt for hvordan hun er, så får ikke de barna noen god oppvekst... Men man vet jo ikke, kan jo håpe hun hadde en elendig dag og at det aldri skjer ellers... 2
Gjest Belle âme Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 eg er bare 15 da, men eg hadde i alle fall prøvd å ringe bv så fort som overhode mulig.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 Jeg kan være ganske så lei ungen min til tider, i de verste trassanfallene. Men det har aldri ramlet meg inn å tenke tanken at hun får gå i garasjen å henge seg, enda mindre tenkt på å skulle si noe slikt høyt. Nei, hehe. Henge seg i garasjen var da veldig drøyt. Men jeg kjenner både kvinner og menn som har tenkt at de skulle ønske de kunne pælme kolikkungen i søpla. Det er ganske så normalt. Men å SI noe sånt til et lite barn er selvfølgelig ekstrem barnemishandling, og jeg ville kontaktet barnevernet i den saken der.
Gjest Tiaen Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 Tror ikke det hjelper at du sier ifra uansett. Jeg ville sagt ifra til barnevernet. Fortsetter hun slik kommer barnet til å få en ganske jævlig oppvekst. Du kan jo evt ringe noen som står henne nært, og spørre om dette er vanlig oppførsel fra henne.
Lila Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Jeg ville ringt barnevernet hvis jeg var deg. Fy for en ting å si, og spesiel til et barn! Tenker litt som deg, hva skjer i hjemmet når hun oppfører seg sånn ute blant folk? Stakkars gutt... 1
Miss moneypenny Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Jeg hadde ringt barnevernet. Man sier virkelig ikke "gå og heng deg" til et barn. Stakkars unge, fikk helt vondt inni meg! 1
Gjest Blomsterert Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 Var i bursdag i dag. Der var det en mor med to barn, ei jente på seks og en gutt på tre. Moren snakket nedlatende om barna sine hele tiden, type "hun har sikkert kastet han av, så nå får han ikke være med å kjøre på traktoren". Det toppet seg da yngstemann satt på fanget hennes med en lekebil. Han var tydelig trøtt og grinete. Han kastet bilen i gulvet og den gikk i stykker. Da sier moren "din jævla dritunge! Gå og heng deg i garasjen!". Vi andre ble sjokkerte og satt helt stive av sjokk. Så sier guttens oldemor til moren "du må ikke bli så sint, se her den er ikke ødelagt!" Da sier moren "jo, du er en jævla drittunge" til gutten igjen. Da går gutten. Vi andre er sjokkerte og det blir pinlig stille. Så sier hun "jeg er så drit lei den ungen, vi har vært sammen i ti dager også har han vært sjuk i tilegg".. Nå sitter jeg og lurer på hvorfor jeg ikke sa noe. Hu burde jo blitt overhøvlet til de grader. Samtidig lurer jeg på hva som skjer mellom husets fire vegger når hun gjør slik ute blandt folk.. Jeg kjenner henne ikke godt, hun er hverken en venninne eller familie... Hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: 46e7c...970 Ojsann,dette var drøyt! Hjelpe meg. Ville tenkt at denne moren ikke eide normal intelligens,hverken på ene eller andre måten. Hun må jo ha en skrue løs. Virkelig. Tror jeg ville vurdert å ta en prat med barnevernet,for dette er sikkert ikke et enganstilfelle. Ikke lett å si noe i en slik situasjon med en gang,for en kan jo bli perpleks av mindre. Likevel hadde jeg sagt fra når jeg fikk summet meg,men det harde sikkert ikke nådd inn uansett.
Papirfly Skrevet 6. juli 2014 #16 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Fy faen, drittkjerring. Stakkars unger som har henne til mor. At hun sier sånt ute blant folk får meg til å lure på hva hun sier til dem hjemme. Selv om treåringen ikke forstår alt hun sier enda, så vil han det etterhvert. Du er nødt til å ringe Barnevernet. Denne mora trenger en grundig foreldreveiledning. Grenser til psykisk mishandling. "Gå og heng deg i garasjen!" Liksom... hva i helvete. Jeg hadde skjelt henne ut etter noter om jeg hadde vært til stede. Endret 6. juli 2014 av Pisces89
Surriball Skrevet 6. juli 2014 #17 Skrevet 6. juli 2014 Det første som slo meg er at den familien muligens trenger avlastning. Har de familie som kan sitte barnevakt inniblant, eller er hun alene med barna konstant? For all del, det var fryktelig stygt sagt og laaaangt over grensa for hva jeg hadde reagert på, men det er nok en viss sjanse for at hun trenger hjelp med barna og er møkksliten. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 6. juli 2014 #18 Skrevet 6. juli 2014 Det beste er vel å kontakte noen felles kjente (hvis dere har det) for å forhøre deg litt. Evt familievernkontoret. TS sier jo at hun ikke kjenner dama. For alt hun vet kan denne moren være midt i en krise, og dermed kan ting man vanligvis aldri sier, glippe ut. Det er ikke greit å snakke sånn til en unge, men det betyr ikke nødvendigvis at hun er en dårlig mor og driver på slik daglig.
SiMa Skrevet 6. juli 2014 #19 Skrevet 6. juli 2014 Ja, men jeg tenker på nå. Vi klarte ikke å si noe der og da, ble så sjokkerte. Hun er den moren som på facebook er perfekt med perfekte barn, perfekt ferie, sporty. Hadde dere latt det være eller ringt bv? Tenker ikke på å melde, men for å rådføre seg.. kjenner henne så dårlig at det er unaturlig å ringe henne liksom.. tsAnonymous poster hash: 46e7c...970 Å ta en telefon til barnevernet for å rådføre deg høres lurt ut. Jeg lurer også på hvor langt hun er villig til å gå innenfor husets fire vegger.
tingeling Skrevet 6. juli 2014 #20 Skrevet 6. juli 2014 Det moren driver med er psykisk mishandling. Og som flere her sier så kan det være mye værre når de er alene, når det er såpass ille foran andre. Var ikke mange dager siden jeg leste om hvordan et barn som hadde opplevd psykisk mishandling ønsket at han heller var blitt slått, for da hadde noen kunnet se merkene. Ring barnevernet og fortell om episoden. Hvis dere har barn i samme barnehage, og du stoler på pedagogen, kan du ta det opp med henne/ ham i tillegg. Men ring barnevernet uansett. Stakkars lille gutt 😢 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå