Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har kjørt alpeveien? Hva må vi få med oss og hvor bør vi overnatte? Hvor mange dager bør vi sette av? Vi tenkte å begynne i königssee,schönau, og avslutte i garmisch. Eller burde vi fortsette helt til Lindau?

Vi har også tenkt til å kjøre til Italia, Gardasjøen, Venezia og til Pula i Kroatia. Tar gjerne imot tips i disse områdene også😝

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de som har gjør det er på ferie?

Anonymous poster hash: 4b05b...eec
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjørt en del i Sveits, Østerrike og Italia, men jeg kjenner ikke igjen noen av navnene du nevner bortsett fra Garmisch. Ikke vet jeg hva Alpeveien er heller. Er det liksom bare én vei i Alpene? :klo:

Anonymous poster hash: 3f215...6e8
Skrevet

Vi har kjørt en del i Sveits, Østerrike og Italia, men jeg kjenner ikke igjen noen av navnene du nevner bortsett fra Garmisch. Ikke vet jeg hva Alpeveien er heller. Er det liksom bare én vei i Alpene? :klo:Anonymous poster hash: 3f215...6e8

Nei, det er sikkert ikke det :P Men denne tyske alpeveien (alpenstrasse) er ei rute som slynger seg opp og mellom fjell, daler, innsjøer, landsbyer og spektakulære omgivelser;)

Har du vært i Garmisch?

Skrevet

Jeg har vært endel i Alpene, men vi går mye i fjellet. Så byene vi velger er preget av dette. Men Grossglockner er en veldig fin fjellovergang å kjøre.

Av byer synes jeg Innsbruck er veldig flott, det samme med Oberstdorf, Bad Gastein, Berchtesgarden (der kan du besøke ørneredet) og Garmish P.

Det er også veldig fint i området rundt Salzburg (og selve Salzburg, spesielt om du er Sound of Music fan), Hallstatt er fint etc. Elsker Østerrike...

Vi bor 2-4 dager hvert sted, men vi går jo som sagt i fjellet, dere ønsker kanskje å kjøre mer enn oss?

Likte ikke så godt området rundt Gardasjøen. Det var veldig turistifisert og fullt av turistbusser...

AnonymBruker
Skrevet

Har vært med foreldrene mine et par ganger på bilferie nedover Europa, men er så mange år siden, så div navn på veier og småsteder husker jeg desverre ikke, men husker vi kjørte ruta gjennom Tyskland, over alpene til Østerriket, svippa innom Sveits og over alpene til Italia(Gardasjøen passerte vi, men syntes det var kjedelig), vi "slo leir" i Italia, i Jesolo utenfor Venezia, og det syntes jeg var et kjempetrivelig sted. Passe stort, lang fin strand, masse restauranter og butikker i gangavstand(de stengte av hovedgaten for biler på kveldene, så det myldret av folk der, kjempekos!) Da fikk vi liksom både bilferie og sydenferie i ett, noe vi barna bar storfornøyde med!) Ja, ikke så nyttig detaljinfo her, men ja... Husker alpene, særlig rundt Østerriket bar kjempefint, t.o.m meg som var tenåring ble imponert, hehe!

Anonymous poster hash: c8af2...d9a

• Liker 1
Skrevet

Noen som har kjørt alpeveien? Hva må vi få med oss og hvor bør vi overnatte? Hvor mange dager bør vi sette av? Vi tenkte å begynne i königssee,schönau, og avslutte i garmisch. Eller burde vi fortsette helt til Lindau?

Vi har også tenkt til å kjøre til Italia, Gardasjøen, Venezia og til Pula i Kroatia. Tar gjerne imot tips i disse områdene også

Hvis dere skal kjøre mellom Insbruck og Vipeteno så vil jeg annbefale og kjøre gamleveien. langt mer imponerende og kjøre under Europabrucke enn på den. Den broa er helt enorm og ruver noe voldsomt i terrenget.

Skrevet

Jeg har vært endel i Alpene, men vi går mye i fjellet. Så byene vi velger er preget av dette. Men Grossglockner er en veldig fin fjellovergang å kjøre.

Av byer synes jeg Innsbruck er veldig flott, det samme med Oberstdorf, Bad Gastein, Berchtesgarden (der kan du besøke ørneredet) og Garmish P.

Det er også veldig fint i området rundt Salzburg (og selve Salzburg, spesielt om du er Sound of Music fan), Hallstatt er fint etc. Elsker Østerrike...

Vi bor 2-4 dager hvert sted, men vi går jo som sagt i fjellet, dere ønsker kanskje å kjøre mer enn oss?

Likte ikke så godt området rundt Gardasjøen. Det var veldig turistifisert og fullt av turistbusser...

Takk for svar;) Har du vært på ørneredet? Det så ut til å være litt dyrt, er det verdt turen opp dit?

Vi er nok ingen turgåere, så det blir bilkjøring;) Hvor lang tid bør vi bruke på ruten garmisch-königssee? Vi hadde egentlig tenkt tre netter, men blir det for mye eller for lite? I Garmisch hadde vi tenkt å ta zugspitzbanen, har du erfaring med den? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...