Gå til innhold

Hvor ofte tømme analkjertlene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ok, da får jeg vente å se. Har fått en omplasseringshund for vel to måneder siden som virker utilpass. Sjekket med veterinær og alt er bra med hunden. Leser så mye rart på nettet om hvorfor hunden er sånn og sånn. Bra jeg ikke må klemme ut noe gugge :Hehe:

Anonymous poster hash: d1e03...22a

• Liker 1
AnonymBruker

Ofte får hunden tilstoppede analkjertler om den har veldig løs og myk avføring over lengre tid. Avføringen hjelper til å klemme det ut (når den har riktig konsistens riktignok). Noen hunder har problemer til tross for dette og det kommer gjerne tilbake gang på gang.

Vi gikk til veterinæren for å tømme dem.. tok ikke sjansen på å gjøre det selv. Men heldigvis var det ikke noe som skjedde altfor ofte.

På vår hund, som var korthåret, kunne man se kjertlene når de ble hovne/tilstoppet. Hunden ble også redd for å gjøre fra seg (så det ut som) og akte seg på bakken og slikket/bet seg mye.

Anonymous poster hash: f3a6b...f3d

Annonse

AnonymBruker

De må tømmes om hunden aker seg på gresset. Men jeg klarer ikke å tømme dem, har forsøkt flere ganger. Så dyrlegen må gjøre det. Ikke alle hunder får problemer med dette, men noen dessverre.

Anonymous poster hash: d21c2...55a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...